02ZFM1  >  Základy fyzikálních měření 1

Počet hodnotících: 33 / 221
Procento hodnotících: 14 %
|===.................|

Zapsaných na předmět: 221 studentů.
Ukončilo předmět: 145 studentů.
|=============.......| 65 %

Chaloupka Petr RNDr. Ph.D. [ Přednášející ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [30]
  • Asi je potřeba to umět, ale opravdu mě moc nebavilo dělat protokoly. Taky by bylo dobré kdyby účast na přednáškách nebyla povinná. Upřímně... na ZFM jsem skoro vůbec nedával pozor. Látka tam probíraná by se dala shrnout v jednom PDFku a student by měl stejný užitek z toho kdyby si to PDFko přečetl během hodinky doma jako když chodil na přednášky...
    Studijní průměr: neuveden
  • Asi nejužitečnější nepovinný předmět, dobré uvedení do problematiky psaní protokolů, výborná motivace k samovýuce programů Latex a GNUplot.
    Studijní průměr: neuveden
  • Celkem zajimavy predmet, clovek se toho hodne naucil (latex, gnuplot)
    Studijní průměr: neuveden
  • Hodí, zapsal bych si ho znova, ale extra přínos pro člověka co už někdy dělal protokol nemá.
    Studijní průměr: neuveden
  • Krása, vyplatí se tam jít.
    Studijní průměr: neuveden
  • Látka předmětu byla nezajímavá, ale rozhodně užitečná.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mohl by se učit Latex.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na předmětu oceňuji, že dokázal naučit alespoň základy tvorby protokolů z měření. Spousta studentů se na něm poprvé seznámila s programy jako tex nebo gnuplot a nacvičila si jejich používání na domácích úkolech. Z mého pohledu však byla spousta přednášek byla zbytečná. Většina přednášených informací byla takového typu, že si je člověk stejně z přednášky nezapamatuje, spíše mu utkví v paměti, že až bude dělat protokol, tak si to bude muset nastudovat. Přehledný psaný návod jak zpracovávat protokol by podle mého daleko lépe nahradil několik přednášek a studentům ušetřil spoustu času. (Nemluvím o části týkající se samotného měření, to si studenti asi sami od sebe nenastudují, když to nepotřebují k plnění domácích úkolů.)
    Studijní průměr: neuveden
  • Naučí s LaTeXem.
    Studijní průměr: neuveden
  • Naučíte se jak správně zpracovávat protokoly a dostanete impuls naučit se pracovat v LaTeXu a s Gnuplotem
    Studijní průměr: neuveden
  • Některé přednášky byly trochu nudné. Možná by bylo dobré věnovat více hodin LaTeXu a Gnuplotu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nutný základ, který je vhodný absolvovat, aby byl student připraven na různá fyzikální měření.
    Studijní průměr: neuveden
  • občas vtipné, občas nudné
    Studijní průměr: neuveden
  • Podle ohlasů z minulých anket to měla být "dávačka", ale nakonec nebyla :)
    Studijní průměr: neuveden
  • povinna učast
    Studijní průměr: neuveden
  • predmet alebo skôr prednášajú ma donútil rozmýšľať nad podaním písomnej formy prejavu, ale niektoré prednášky boli viac menej zbytočné
    Studijní průměr: neuveden
  • Pro fyziky praktiky nezbytný předmět, ale určitě to stojí za to pro každého. Kdo neumí, bude dokopán k naučení se v TeXu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět dá nepolíbenému člověku představu o tom, jak má vypadat správný protokol.
    Studijní průměr: neuveden
  • Tenhle předmět byl vysloveně zklamání. Nemám pocit, že by mi přinesl cokoliv jiného než schopnost trochu pracovat s TeXem. Doufal jsem, že se trochu dotkneme statistických základů používaných vzorců, ale to se nestalo. Ten, kdo čeká něco jiného, zklamán třeba nebude. Ocenil bych, kdyby nebyla povinná docházka.
    Studijní průměr: neuveden
  • Tento předmět hodnotím velmi kladně, vzhledem k tomu, že se člověk naučí psát protokoly v programech na to určených. K získání zápočtů je třeba zpracovat troje data dle instrukcí přednášejícího.
    Studijní průměr: neuveden
  • Úvod do obsahu experimentální fyziky a praktika, vštipuje základní zásady práce - tvorba dokumentů v typografických nástrojích, kultura práce s daty a grafy.
    Studijní průměr: neuveden
  • užitečné
    Studijní průměr: neuveden
  • Veľa teoretickej štatistiky ktorá sa nedala hneď pochopiť keďže nebola aplikovaná na nejaký konkrétny príklad.
    Studijní průměr: neuveden
  • Veľmi dobrý úvod k fyzikálnym meraniam, preberali sme praktické veci. Oceňujem prednášky ohľadom Latexu a GnuPlotu, takisto, že sme si vyskúšali písať protokoly.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi oceňuji obecný přehled, který jsme získali. Už víme, jak by se měl zpracovat protokol, jaké programy a jak při tom používat a jak se pohybovat ve fyzikálních praktikách, abychom nezdevastovali vybavení i sebe.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi pěkný úvod do statistiky a zpracování dat, užitečné hlavně pro ty, kteří na střední neprováděli experimenty.
    Studijní průměr: neuveden
  • v něčem byly informace o zpracování výsledků měření prospěšné, v něčem mi přijde nesmysl nám to vše vykládata bez základů satistiky, protože se vztahy mění v seznam vzorečků, které spadly z nebe, nedávají smysl a člověk neví, proč je používá
    Studijní průměr: neuveden
  • Zábavný předmět, zajímavé domácí úlohy, zaměřené na naučení studentů i s novými programy na zpracování dat.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápočet za účast a odevzdané protokoly.
    Studijní průměr: neuveden
  • zmatený výklad, přednášky které naznačili, ale příliš nepomohli
    Studijní průměr: neuveden

N : Oznámkujte předmět [33] 1.70
1 : |==========..........| 51 % [17] 1 (výborně)
2 : |======..............| 30 % [10] 2
3 : |===.................| 15 % [5] 3
4 : |=...................| 3 % [1] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [33]
1 : |=...................| 3 % [1] nevyjádřeno
2 : |=================...| 84 % [28] ano
3 : |==..................| 12 % [4] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká