Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[00MAM1] Matematické minimum 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 46 / 214
  • Procento hodnotících: 21 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 214 studentů.
  • Ukončilo předmět: 188 studentů.
  • Průchodnost: 87 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [44]
    • Velmi hutné shrnutí matematického aparátu. Tempo je až děsivé, je nutno se smířit s tím, že něco člověk pochopí až později. Nicméně jako základ k mechanice je to vhodné.
      Michaela Jaklinová
    • Aj keď prvák ešte väčšinou nerozumie látke, ktorá je tam preberaná, poznámky z nej som veľakrát využil neskôr. Hlavne gradient, divergencia, rotácia.
      studijní průměr: neuveden
    • Bleskové projití matematiky potřebné k fyzice v následujícím roce (možná i delším úseku).
      studijní průměr: neuveden
    • Byl jsem velmi spokojen s způsobem podání mnohdy i těžší látky, vše bylo víceméně dobře srozumitelné a pochopitelné. Předmět velice důležitý, všem bych doporučil si jej zapsat.
      studijní průměr: neuveden
    • Dobrý předmět. Pomůže vám získat představu o tom co vás čeká
      studijní průměr: neuveden
    • Jako přechod od středoškolské matematiky dost velká rána.
      studijní průměr: neuveden
    • Je pěkné se dozvědět pár zajímavostí v předstihu i když spíše fyzikálních. Až na to jak to člověka zmate.
      studijní průměr: neuveden
    • Krásný matematický úvod.
      studijní průměr: neuveden
    • Kredit zadarmo.
      studijní průměr: neuveden
    • Matematický aparát fyziky se určitě hodil na přednášky i cvičení z mechaniky.
      studijní průměr: neuveden
    • Moc dobře vedený předmět, na který určitě doporučuji chodit. Přednášející dokáže vše srozumitelně vysvětlit. Poznatky z tohoto předmětu se využijí v dalším studiu.
      studijní průměr: neuveden
    • Náročná témata, která je zprvu velmi těžké pochopit, následně však pomohou jako matematický aparát pro fyziku, což je nejspíše důvodem zavedení tohoto předmětu.
      studijní průměr: neuveden
    • Na tomto předmětu se nemusí nic dělat (proto taky 1 kredit), studentům dá ale alespoň nějakou představu o tom, jak moc je matematika pro fyziku důležitá. Díky tomuto předmětu jsem věděla, co všechno se musím rychle doručit...
      studijní průměr: neuveden
    • Naučili jsme se užitečné věci z matematiky, které se často používají při výpočtech v mechanice.
      studijní průměr: neuveden
    • Název matematické minimum je docela zavádějící, jedná se o přehled poměrně obtížné matematiky nutné ke studiu fyziky.
      studijní průměr: neuveden
    • No, když říkáte minimum...
      studijní průměr: neuveden
    • Opravdu užitečný předmět. Obzvláště pro studenty, kteří se s probíranou matematikou zatím moc nesetkali.
      studijní průměr: neuveden
    • Perfektní výklad hodně látky v malém čase dobře vysvětleno
      studijní průměr: neuveden
    • Pochybuji, že někdo dokázal udržet krok s přednášejícím.
      studijní průměr: neuveden
    • Pokud chcete rozumět mechanice, nenechte si to ujít. A neutíkejte po první přednášce! =)
      studijní průměr: neuveden
    • Preberie sa matematický aparát potrebný na mechaniku, poprípade ELMU. Miestami veľmi ťažko pochopiteľné.
      studijní průměr: neuveden
    • Probíraná matematika naprosto šílená, jestli předmět nějak pomohl při studiu, nedokážu posoudit. Naštěstí žádný test, stačilo přijít pro zápočet, kredity zadarmo.
      studijní průměr: neuveden
    • Předmět byl náročný, ovšem nabyté znalosti byly velmi brzy užity v mechanice; tato kombinace mi přišla vhodná, neboť s odstupem bylo lze pochopit některé "složitější" principy snáze.
      studijní průměr: neuveden
    • Předmět uváděl matematický aparát, který je potřeba k mechanice. Objevily se tam věci, kterým asi nikdo nerozuměl a všichni přednášky sledovali buď se zděšením nebo v naprostém úžasu. Předmět ovšem mohu pouze doporučit.
      studijní průměr: neuveden
    • Rychlé probrání vyšší matematiky pro potřeby fyzikálních předmětů, i když v mechanice se všechno ještě nevyužije, v ELMĚ už ano. Většina potřebné látky se probere i na přednášce, ale více zkratkovitě, takže je určitě dobré předmět navštěvovat.
      studijní průměr: neuveden
    • Skvělé přednášky od doktora Břeně, kde je vysvětlen poměrně náročný matematický aparát, ale lidštějším a fyzikálnějším přístupem. Doporučuji si zapsat.
      studijní průměr: neuveden
    • Skvělý úvod do matematického aparátu, doporučuji.
      studijní průměr: neuveden
    • Stručný úvod do matematiky, která je potřeba v průběhu bakalářského studia. I když se všechno znovu učí v samostatných předmětech, pomůže to k představě o očekávaných matematických znalostech studenta.
      studijní průměr: neuveden
    • Šílenost. Představte si prváky, lidi odchovaný gymplem, často ani netušících, co je to vektor a v časově brutálně nahušťených přednáškách jim povídejte něco o stokesově větě, diferenciálních rovnicích, a dalších strašácích z oblasti přírodních věd. Pokud pochopíte Břeňovo MAMko, tak klobou dolů
      studijní průměr: neuveden
    • Tak trochu Wonderland - pro mnoho prváků. Ale není třeba zoufat, mnohé se vysvětlí podrobněji později (např. diferenciální operátory, Gaussova věta atd. v druhém semestru na ELMě).
      studijní průměr: neuveden
    • Určitě je dobré tento předmět absolvovat, jedná se v podstatě o shrnutí mat. aparátu, bez kterého se v prvním semestru neobejdete. Používat jej se zde ale nenaučíte, to přijde až při odvozování během přednášek z mechaniky.
      studijní průměr: neuveden
    • Určitě se vyplatí na tento předmět chodit, i když úplně všemu nerozumíte. Časem všechno do sebe začne zapadat... (snad).
      studijní průměr: neuveden
    • Úvod do matematiky, která se používá ve fyzice. Většinou je to celkem těžké na pochopení ale důvod pro existenci toho předmětu je rychlý úvod do matiky použité v mechanice a poté se v mechanice tato matematika může zrekapitulovat.
      studijní průměr: neuveden
    • Užitečný předmět, který nabízí možnost se na začátku prvního ročníku seznámit s matematickým aparátem potřebným pro výuku fyziky.
      studijní průměr: neuveden
    • Vysvětlení matematické části pro výuku fyziky
      studijní průměr: neuveden
    • Význam předmětu MAM1 lze ocenit, až potom, co se v přednáškách z Mechaniky probere to, co v MAM1. Možná by bylo vhodnější nejprve vyučovat předmět MAM2 s panem doc. Poštou a potom teprve MAM1.
      studijní průměr: neuveden
    • Ze začátku totální šok z množství informací, ale velmi přinostné
      studijní průměr: neuveden
    • žádné
      studijní průměr: neuveden
    • I když to tak vypadá na matematickém minimu se vás nesnaží vystrašit, ale přesto se to daří. Je důležité tento předmět brát pouze jako nahlédnutí do matematiky, která se používá na přednáškách z mechaniky. Spíš si dělat poznámky a potom do nich mrknout, když člověk nechápe nějakou úpravu na mechanice.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Jako úvod do fyziky naprosto skvělé!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na první týdny v prváku docela studená sprcha, ale zpětně to tak hrozné nebylo. Na přednáškách z mechaniky jsme často slyšeli: "jak jsme si ukázali v pátek / na MAM....", takže se určitě vyplatí si ho zapsat, ale asi se bez něj dá obejít. I přes všeobecné zmatení panovala přátelská atmosféra (jak je pro p. Břeně typické) a zápočet získá vlastně každý.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nutný matematický aparát, který se mnohdy na středních školách neučí, a který je nezbytný pro absolvování fyzikálních předmětů.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Super predmet za 1 kredit. Ale v piatok do pol 4 je to dosť unavujúce.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Dobrý předmět pro ti, kdo neměl začátek Mat. Analýzy. Bylo vysvětleno jasně a rozumně.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
N :  Oznámkujte předmět [46]

Průměr odpovědi: 1.78

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 41 % [19]: 1 (výborně)
  • 2 : 43 % [20]: 2
  • 3 : 10 % [5]: 3
  • 4 : 4 % [2]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [46]

Průměr odpovědi: 1.07

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 6 % [3]: nevyjádřeno
  • 2 : 86 % [40]: ano
  • 3 : 6 % [3]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká