Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01NSAP] Neuronové sítě a jejich aplikace

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 7 / 27
  • Procento hodnotících: 25 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 27 studentů.
  • Ukončilo předmět: 6 studentů.
  • Průchodnost: 22 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [6]
    • Zbytečně mnoho teorie, žádná praktická část
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • 1) Předmět vůbec nezapadá do programu Matematická informatika, přesto je povinný. 2) Systém výuky, kdy každý přednášející dělá něco po svém, mi připadá hloupý.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Čistá teorie, žádná aplikace (přestože je v názvu) a asi mi to k ničemu nebude. Je fajn mít přehled, ale aby všichni studenti AMSM museli povinně absolvovat NSAP je hloupé. Podobný přehled bych získal přečtením článku z Wikipedie a dokazovat věty z teoretického pozadí nepotřebují ani ti, kdo se vývojem NS zabývají (a to vím od jednoho z nich).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Téma neuronových sítí mi připadá zajímavé a aktuální a rozhodně bychom se o něm během studia měli něco dozvědět. Ale současná podoba a přednášející mi připadá naprosto nevhodná. Podle mého názoru by si předmět zasloužil řadu zásadních změn. Především by se oba přednášející měli společně dohodnout, co od předmětu vlastně chtějí a co v něm chtějí vyučovat a nějak smysluplně si látku rozdělit. Nyní to jsou dvě nezávislé a přesto velmi zvláštním a dosti záhadným způsobem se do značné míry překrývající přednášky. Něco jsme slyšeli dvakrát (občas v drobných nuancích), někde si souvislost lze pouze domýšlet, a na něco potenciálně zajímavého nejspíš nedošlo vůbec. Dokladem budiž, že se skládají dvě oddělené zkoušky u obou vyučujících. Současný systém je zmatený a zcela neefektivní. Jistě je náročné najít s kolegou společnou řeč, přesto věřím, že je možné najít společnou cestu, a pokud by se to povedlo, věřím, že by to bylo velmi přínosné. Další věc je forma přednášení (viz hodnocení vyučujících). Co my v přednáškách hlavně chybí, je nějaké napojení na reálný svět. Celkem jsem nakonec pochopila, co to by to tak zhruba mohlo umět dělat, ale rozhodně ne nikterak dobře (a to mám zkoušku bez problémů hotovou). Jejich dokazované teoretické sc hopnosti jsou podle mě fajn a je dobré je do určité míry také slyšet, určitě ano, ale nikdo nezmínil, jaké to má výhody/nevýhody oproti alternativně použitelným metodám, co se tím tak skutečně dá spočítat, jak velké sítě se reálně požívají, žádné konkrétní příklady, nic. Mám pocit, že zrovna NS i někdo používá, možná, že se jimi dokonce dá živit, tak proč se o tom mlčí? Upřímně řečeno se mi zdá, že pocitově (co to je a co to tak asi umí) jsem se o NS dozvěděla více na předmětu Rozpoznávání obrazu, kde se jim dohromady věnovalo maximálně tak 60 minut a ne celý semestr, to je dost zvláštní. Prosím, reálně zvažte možnost vytvořit zbrusu nový kurz o NS, je to vážně strašně moc potřeba. Jistě, bude to stát váš čas, který možná nemáte, ale je velmi vysoká šance, že potom z vašeho kurzu budou odc
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Největší zklamání zimního semestru. Látka je sama o sobě velmi zajímavá, ale struktura přednášek je špatná. Navrhuji: 1) ořezat Haklovo rigorózní část, tj. vyhodit všechny důkazy (až na pár nejdůležitějších) a vybrat jen ty nejdůležitější věty. 2) Nechat Holeňovu "povídací" část a sloučit jí s ořezanou Haklovo částí. 3) Tím vznikne místo pro tři nebo čtyři cvičení, kde si člověk konečně vyzkouší ty aplikace (klasifikace, aproximace,...).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Od předmětu jsem po několika přednáškách upustil. Obsahuje příliš mnoho matematických důkazů a příliš málo (limitně k nule) aplikací.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
N :  Oznámkujte předmět [7]

Průměr odpovědi: 3.57

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborně)
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 42 % [3]: 3
  • 4 : 57 % [4]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [7]

Průměr odpovědi: 1.17

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 71 % [5]: ano
  • 3 : 14 % [1]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká