Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01NUM1] Numerická matematika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 16 / 37
  • Procento hodnotících: 43 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 37 studentů.
  • Ukončilo předmět: 25 studentů.
  • Průchodnost: 67 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [16]
    • Chýbalo tomu cvičenie, resp. prístup k praktickým aplikáciám numerickej matematiky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět, kde se člověk naučí teoreticky základy numerické matematiky. Bohužel tomuto předmětu chybí praktická cvičení, kde by si člověk odzkoušel naučené metody v praxi.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět není z nejzajímavějších, vlastně je to po většinu času děsná nuda. Některé kapitoly jsou docela zajímavé, jiné ne. Ale taková numerická matematika je.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zajímavý předmět, navazující na LA.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Základy numerické matematiky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • První aplikovaná matematika studia na Jaderce.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět byl zajímavý a myslím, že i užitečný. Chyběla cvičení.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Dobrý název, jeden by od toho čekal skutečně zajímavé a praktické věci.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět má extrémně nudné přednášky, ačkoli se přednášející (podle jeho feedbacku na konzultaci) fakt snaží, aby ten předmět byl pořád lepší a lepší. Zkouška je poměrně dramatická (navíc trvá velmi dlouho) - po zadání dvou metod máte dost času na přípravu, pak se začne zkoušet. Nejdřív se prolítne to, co jste si připravili a pak teprve začíná pravý ráj - otázky, na které odpovědi měli tak nějak plynout z porozumění látce, ale prostě tak nějak nevyplynuly... prostě tam tak 15-40 minut blbě koukáte na pana doktora, protože to, na co se ptá prostě v prezentacích ani v hodinách nezaznělo (myšleno: v jedné metodě je jak se počítá její složitost a tak se předpokládá, že u všech ostatních to už napočítat dokážete).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na FJFI jsou velmi kvalitní předměty, středně kvalitní předměty, podprůměrné předměty a potom je tu Numerická matematika. Slova nedokáží dostatečně vyjádřit silnou bolest hlavy, kterou pociťuji, když mi na mysli vytane tento předmět či jeho přednášející. Přednášky, hodně zhruba, obsahují to, na co se zkoušející potom ptá u zkoušky; toto je jejich jediné skoro-pozitivum. Látka je ovšem podávána tak neuvěřitelně špatným způsobem, až se to zdá jako špatný vtip. Ještě více šokující je fakt, že pan Oberhuber pravděpodobně látce rozumí (viz zkouška), jen ji absolutně není schopen předat. Už tak nudné metody podává suchopárným výkladem (vedený monotónním hlasem), který obsahuje spoustu chyb a nepřesností. Opravdu si nemyslím, že by přednášející předmětu pro matematiku úrovně A měl mít problém vynásobit dvě čtvercové matice... Co se týče zkoušky, jako by najednou došlo k metamorfóze (nikoliv však v brouka) a pan Oberhuber je z ničeho nic Pan aplikovaný matematik s myslí ostřejší než diamantová pila. Vzhledem k tomu, že přednášky vypadají tak jak vypadají a tento předmět je takříkajíc obsahově vyprázdněný, je toto minimálně k pozastavení se. V podstatě jediný studijní materiál (krom vlastních zápisků), který je k dispozici, jsou prezenta ce pana Oberhubera, které jsou plné chyb (nejen gramatických) a nepřesností. Věta s uvedeným důkazem "Zatím neznám" je, pevně doufám, jediná známka humoru, kterou kdy přednášející projevil. Poslední poznámka - tento předmět nemá ve studijním plánu Matematické fyziky co dělat!
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • na prednaske sa preberali zaujimave veci, ale niekedy bola nezazivna
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • tak trochu lineární algebra 3 - počítání s maticemi, jejich úprava, jak to všechno dělat s ohledem na chyby a přesnost
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pana Oberhubera jsem viděl pouze jednou v životě - na zkoušce. A bylo to přesně o jednou více, než bych býval chtěl. Nemůžu tedy hodnotit přednášky, rozhodl jsem se na ně nechodit po přečtení minulých anket, které říkají poměrně jasně, že jejich kvalita je nevalná. Můžu pouze říct něco o celkovém konceptu. Zaprvé, jak si lidé, kteří vymýšleli tenhle předmět, představovali kvalitu získaných znalostí, když k předmětu neexistuje cvičení? Teoreticky se učíme, jak prakticky řešit dané problémy, ale nevyzkoušíme si to... Zadruhé, naprosto nechápu zařazení tohoto předmětu do povinných na oboru Matematická fyzika, když existuje tolik smysluplnějších, které by se daly v zimním semestru 2. ročníku vyučovat. Pokud by o to někdo měl zájem, mohl by se vytvořit nepovinný předmět, kde by se udělal přehled základních problémů a postupů num. matematiky, ale nebyl by 4+0Zk, ale třeba 2+0Z. Takhle si předmět odnáší titul nejhorší předmět na FJFI.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Jedno nebo 2 cvičení a semestr by určitě pomohlo. Jinak toho bylo objemově hodně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Předmět zajímavý, jeho odpřednášení už méně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Předmět by byl mnohem zajímavější, kdyby zahrnoval nějakou praxi u počítače. Takhle je pouze nudným učením se teoretických algoritmů.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
N :  Oznámkujte předmět [16]

Průměr odpovědi: 3.12

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 6 % [1]: 1 (výborně)
  • 2 : 18 % [3]: 2
  • 3 : 43 % [7]: 3
  • 4 : 18 % [3]: 4
  • 5 : 12 % [2]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [16]

Průměr odpovědi: 1.33

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 62 % [10]: ano
  • 3 : 31 % [5]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká