Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Oberhuber Tomáš Ing. Ph.D. - [01NUM1] Numerická matematika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 16 / 28
  • Procento hodnotících: 57 %
Celkové hodnocení [28]
1:
3 % [1]
2:
7 % [2]
3:
64 % [18]
4:
10 % [3]
5:
14 % [4]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 3.25

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.41
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.69
Hodnocení v roli cvičící [14]
1:
7 % [1]
2:
7 % [1]
3:
57 % [8]
4:
14 % [2]
5:
14 % [2]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 3.21

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.50
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.67
Hodnocení v roli přednášející [14]
1:
0 % [0]
2:
7 % [1]
3:
71 % [10]
4:
7 % [1]
5:
14 % [2]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 3.29

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.45
  • Průměr hodnocení: 1.70
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [8]
    • Chce to výrazne zlepšiť koncepciu aj dynamiku výkladu, menej sa opierať o mĺkve (a mŕtve) prezentácie.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nezáživné, ale nutné pro složení zkoušky, neboť důkazy se v presentacích nevyskytují. Často bylo těžké na přednáškách neusnout, bohužel (je mi to líto především kvůli přednášejícímu, který se místy doopravdy snaží)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět velmi trpí svým obsahem. Pár kapitol je lepších, jiná jsou muka. Ač se doktor Oberhuber snaží vše dobře podat, ne vždy se to vzhledem k tematice vydaří. Až mi jej někdy bylo líto, vzhledem k tomu, kolik nás tam chodilo a jaké nadšení jsme projevovali.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • V předmětu se všechny věty vyslovují se silnými předpoklady, nakonec mám pocit, že jsme se vše naučili jen pro velice úzký počet možných aplikací.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zbytečné tam chodit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Kdybych si mohl vybrat mezi ukončením všech válek (a nastolením světového míru), nebo zrušením předmětu pana Oberhubera, dlouho bych neotálel a zvolil to druhé.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • na prednasky bolo potrebne chodit, aby mal clovek dokazy k vetam.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky jsou nesmírně nudné a uspávající. Není motivace tam chodit, bohužel.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [2]
    • Cvičení nebyla, chyběla!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • nebylo cvičení
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [2]
    • Cvičení nebyla, chyběla!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přidat cvičení, alespoň jedno, dvě, aby si to lidi zkusili v praxi. (třeba i na úkor přednášek)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [11]
    • Spolužiaci sa podujali vytvoriť wikiskripta, no dosiaľ neexistoval žiaden dostupný zdroj, ktorý by obsahoval aj (pri skúške požadované) dôkazy viet. (Nielen) Mojím zdrojom teda boli oskenované poznámky spolužiaka, ktorý našiel dostatok vnútornej sily, aby poctivo chodil na prednášky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vlastní zápisky, presentace, skripta doc. Humhala, wikiskripta a vznikající wikiskripta, občas Speciální matice od M. Fiedlera
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vlastní zápisky, wikiskripta, skripta doc. Humhala, presentace doktora Oberhubera.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Wikiskripta, prezentace z přednášky, vlastní zápisky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vlastní zápisky, prezentace, wikiskripta
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nová wikiskripta, zápisky spolužáka, který tam vydržel celou dobu, přednášky pana doktora, moje vlastní zápisky z prvních pár hodin.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ty jeho brutální prezentace.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • prezentace, vlastne zapisky
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Prezentace, zápisky pečlivého spolužáka, který vydržel navštěvovat přednášky, naším ročníkem sepisovaná wikiskripta
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • hlavně prezentace a vlastní zápisky
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • prezentace pana doktora a zápisky HM
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [12]
    • Náročná, ale velmi spravedlivá zkouška, kde se ukáže, jestli to umíte. Na projití stačí znát dobře definice a věty bez důkazu, na lepší známky jsou vyžadovány důkazy. Jsou zadány dvě temata, o kterých píšete, co víte a pak následují dotazy skrz celou probíranou látku.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Skúška bola voči kvalite výkladu nepomerne podrobná, ale inak objektívna.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška je spravedlivá, důkladná, není z nejkratších, ale odehrává se v přátelské atmosféře. Zkoušející vám poradí, pokud je to někdy třeba, a hodnotí vás opravdu na základě prokázaných znalostí. Vyžadována je znalost celé látky, vybraná témata do hloubky. Zkouška není jednoduchá, ale jedná se asi o jednu z nejobjektivnějších, jaké jsem doposud na Jaderce skládal.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ústní zkouška byla velmi dlouhá a z velké části opravdu ústní. Zkoušející zadal každému dvě témata na přípravu a čekal, než se někdo přihlásí. Potom chtěl vše, co jste napsali na papír, převyprávět a okomentovat. Ptal se na doplňující otázky, mnohé z nich byly velmi intuitivní, a na konci ještě na několik otázek, které se netýkaly dvou připravených témat. Většinou chtěl slyšet výčet všech metod pro řešení nějaké úlohy a u jedné z nich naznačit postup, jak ji aplikovat. Líbilo se mi, že nechával dostatek času na rozmyšlenou, nijak nenaléhal a nepopostrkoval, pokud jste ho o to nepožádali. Po úspěšném složení zkoušky se usmál a pogratuloval studentovi, což bylo příjemné.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Samotná zkouška nakonec byla asi nejpozitivnější. Nebyla úplně snadná, ale v mém konkrétním případě mi připadala férová. Věci chtěl podrobně, ale zbytečného potápění jsem se nedočkal, připravený jsem byl a dostal jsem dobrou příležitost ho o tom přesvědčit a podle toho být oceněn.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška trvala velmi dlouho, obtížné je odpovídat na komplexnější otázky, na které nejsou explicitní odpovědi nikde k sehnání (prostě tomu zřejmě musíte dost rozumnět, což pro neinformatika těžko jde). Výhodou je znát látku ZALG (to je tak neoficiálně).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • kazdy dostane dve metody
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Oceňuji začátek zkoušky v lidských 9:30 a ne o hodinu dřív jako u analýzy. Přišli jsme pro zkoušejícícho, posadil nás do učebny, a položil nám každému dvě metody, které máme zpracovat. Po dopsání přišla ta horší část - vzhledem k tomu, že příprava trvá všem přibližně stejně dlouho, se, pokud nejdete mluvit jako první, obrňte dostatečnou trpělivostí na ne úplně krátké čekání. Pan doktor si projde všechno, co jste napsali, tu a tam položí další doplńující otázku. Na našem termínu měl dobrou náladu a na nepřesnosti měl trpělivost - nechal člověka, aby blbost, kterou právě řekl, identifikoval a zkorigoval. Není to ale rozhodně zkouška, kterou by bylo radno podcenit, letos nás na ní, s čestnou výjimkou béčkové analýzy, vyletělo nejvíc. A závěrečné potřesení rukou mě rozhodně potěšilo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkoušející se ptá na stejné nesmysly, jaké předtím přednášel a metody jsou rozebírány až nesmyslně dopodrobna. Otázka "Jak byste to naprogramoval?" mě královsky pobavila, moje odpověď už bohužel zkoušejícího tak nepotěšila. Sysifův trest, při kterém musí donekonečna valit kámen do kopce a ten se vždy skutálí dolu s hory, je nic proti utrpení, jaké přináší zkouška z tohoto předmětu. Peklo vypadá tak, že sedíte v počítačové učebně na katedře matematiky (ironie) a pan Oberhuber vás zkouší z numerických metod.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ptá se velice podrobně a to i na banality, což je dosti matoucí. Nechá vás uvažovat i s chybnými předpoklady a čeká kam až s nimi dojdete a pak vám o tom stejně neřekne.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Velmi důkladné zkoušení. Je možné být zkoušen i hodinu a projít téměř celou látku (2 zadané a připravené metody + další otázky i na ostatní věci). Je možné neumět důkazy, ale pak známka není lepší než D.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška je neskutečně únavná, protože zatímco si pan doktor povídá půl hodiny s jedním člověkem, dalších několik lidí jen sedí a nečinně kouká. Navíc člověk má sice čas na přípravu, ale poté je pan doktor jako sup, který se ustavičně ptá na vše možné i nemožné a student musí mluvit bez přípravy, což je po prvním ročníku docela nezvyk. Často je pan doktor možná až příliš velký hnidopich a ptá se na věci, které ve svých prezentacích nemá (na druhou stranu si člověk i ze samotné zkoušky něco odnese, ale raději bych si to přesto odnesla už z výkladu).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [10]
    • Dôkazy predvádza z hlavy, bez poznámok.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Objektivitu a náročnost při zkoušení, snahu o přiblížení některých pojmů.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Snahu vše důkladně vysvětlit, ochotu, vhled do problematiky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Snahu vše vysvětlit a zlepšit výuku předmětu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Působil na mě sympaticky a příjemně. Oceňuji, že byly prezentace dostupné ke stažení, student se nemusel snažit vše rychle opsat a mohl dávat pozor při výkladu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Jeho (marnou) snahu o to, aby to za něco stálo.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • ochotny vsetko poriadne vysvetlit
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zírat dvě hodiny do zdi mi už nepřipadá jako taková ztráta času. Děkuji mnohokrát.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Prezentace jseou pěkně připravené a z velkého objemu učebního materiálu vypichují aktuálnější věci - program semestru.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nesmírnou ochotu konzultovat. Konzultace s ním jsou skvělé a každému je doporučuji! Pan doktor udělá cokoli, jen aby to studentovi vysvětlil.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [12]
    • Nevím, jestli je to učivem nebo přednášejícím, ale přednášky byly nezáživné. Bylo by záhodno nějak (jakkoliv!) oživit přednášky, trochu zlepšit některé důkazy, tak, aby se v nich nevyskytovaly chyby a především opravit presentace, kde je chyb opravdu požehnaně. Problém je, že při přednášce si člověk těchto věcí nevšimne a objeví je až při učení se na zkoušku.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Prednáška bola z veľkej časti monologickým a monotónnym čítaním prezentácií. Bolo ťažké na nej vôbec udržať svoju pozornosť sústredenú na výklad.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Učinit přednášky trochu zajímavějšími a živějšími. Není to jednoduché s tímto tématem, ale přeci.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Několikrát se stalo, že přednášející vypadal nepřipraveně a následovaly velice dlouhé záseky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Prezentace nebyly tím hlavním problémem. Bylo by dobré přednášky nějak oživit, říci občas nějaký fór nebo nejlépe alespoň ve výrazu tváře projevit nadšení pro předmět.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nevím, jak to zlepšit. Asi vyměnit přednášejícího.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Překopat systém přednášky - přepracovat prezentace do srozumitelnější "skripta" podoby, doplnit je o důkazy a přestat je používat na přednáškách. Ze pohledu studenta jejich nevýhody převyšují výhody - pan doktor jejich obsah zná, ale student jej vidí poprvé a nestihne je ani přečíst, natož se zamyslet nad smyslem již mezitím dokazované věty. Mnohem přátelštější než přístup "důkazy vám povím jenom na přednáškách" mi přijde "tady máte něco, z čeho se můžete učit, ale na přednášce vám to pořádně vysvětlím".
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ve všem. Větší snaha, lepší materiály, lepší psaní, lepší hlas, lepší přednášející.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • zazivnost prednasky, bolo to casto uspavajuce
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Podle vyjádření spolužáků se p. Oberhuber moc nekamarádí s pravopisem.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nedá na sobě nic znát, těžko se vytuší co je důležité a co je jen spoiler. Asi by to chtělo i větší dynamiku mezi prezentací a tabulí, protože takto byla Numerika vyloženě "snová".
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Bohužel, přednes pana doktora je neskutečně nudný a demotivující. Přednášky v této formě jsou ztrátou času. To už raději procházet materiály a chodit konzultovat. Za další by to chtělo vylepšit prezentace - často postrádají srozumitelný tok myšlenek a také jsou v nich chyby.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [7]
    • Cvičení nebyla, chyběla!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět cvičení nemá.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápočet je udelený pri (úspešnom) zložení skúšky. "Cvičenie" je súčasťou prednášky (v podstate neexistuje), takže platí to, čo o prednáške.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • nebylo cvičení
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • cvičení nebyla, pouze přednášky - což je trochu škoda, bylo by fajn to nějakou praxí proložit
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nebyla. Zápočet zapsán spolu se složenou zkouškou.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Cvičení se nekonala.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [14]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 21 % [3]: 90%-100%
  • 2 : 21 % [3]: 75%-90%
  • 3 : 14 % [2]: 50%-75%
  • 4 : 42 % [6]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [27]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 29 % [8]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 22 % [6]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [16]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 12 % [2]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 68 % [11]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 18 % [3]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [14]

Průměr odpovědi: 3.29

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 7 % [1]: 2
  • 3 : 71 % [10]: 3
  • 4 : 7 % [1]: 4
  • 5 : 14 % [2]: 5
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [14]

Průměr odpovědi: 3.21

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 7 % [1]: 1
  • 2 : 7 % [1]: 2
  • 3 : 57 % [8]: 3
  • 4 : 14 % [2]: 4
  • 5 : 14 % [2]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [14]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 0 % [0]: obtížný
  • 3 : 21 % [3]: středně obtížný
  • 4 : 14 % [2]: lehký
  • 5 : 64 % [9]: velmi lehký
Komentáře učitelů k předmětu
Děkuji všem za jejich komentáře, které považuji za velmi férové a přínosné. Vím, že na prezentacích je ještě potřeba zapracovat a učinit je srozumitelnější. A zřejmě bych se měl zapsat do kurzů herectví :-).