Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Hlavatý Ladislav prof. RNDr. DrSc. - [02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 28 / 72
  • Procento hodnotících: 38 %
Celkové hodnocení [25]
1:
44 % [11]
2:
40 % [10]
3:
12 % [3]
4:
4 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.76

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.41
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.69
Hodnocení v roli přednášející [25]
1:
44 % [11]
2:
40 % [10]
3:
12 % [3]
4:
4 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.76

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.45
  • Průměr hodnocení: 1.70
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [8]
    • Dobře vedené, interakce s publikem byla fajn, odvozují se věci, které nejsou ve Slabikáři, takže se vyplatí na ně chodit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Doporučuji na přednášky chodit, nejlépe s vytištěnými skripty pana profesora.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Super vedené. Je vždy jasné z čeho jsme začli a kam se chceme dostat. Prostě super.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nebyly to show, které si nemůžete nechat ujít, ani přednášky, na které se vám zaboha nechce. Za sebe doporučuju chodit, ale není to bezpodmínečně nutné pro složení zkoušky a vlastně ani pochopení látky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Prednáška boli solídnou prípravou na ústnu časť skúšky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášky jsou zajímavé a doporučené ke studiu ke zkoušce ? bez toho bude těžko samostatně pochopit co se děje u Štolara (Štoll, Tolar: Teoretická fyzika I). Navíc jsou lákavé tím, že ve skriptách není všechno, na co se u zkoušky ptá.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • slabikar je velmi uzitocna vec na prednaskach
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Určitě se vyplatí je navštěvovat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [15]
    • Analyticka mechanika od prof. Hlavateho
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Skripta a vlastní zápisky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Slabikář, fyzika.jreichl.com
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vlastní zápisky a Slabikář.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápisky a Slabikář analytické mechaniky prof. Hlavatého, je to velmi dobře zpracovaný materiál, který postihuje celou přednášku.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • doplnění s vlastními zápisky
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skripta prof. Hlavatého (NE Štolar), okrajově z vlastních zápisků.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • slabikář pana profesora
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • skripta a vlastní zápisky z cvičení aj přednášek
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skvělá skripta. Odvozování s nich byla dostatečně rozepsána a i srozumitelně popsáno k čemu určitý postup nebo pravidlo slouží.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Slabikář analytické mechaniky srozumitelný a spolehlivý zdroj
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Slabikář, poznámky z přednášek a cvičení, tlustá skripta TEF - v nich hlavně seznamy otázek pro opakování a zvednutí sebevědomí.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Kombinácia poznámok z prednášky a "Šlabikára" od prof. Hlavatého bol veľmi dobrým zdrojom pri príprave na ústnu časť skúšky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ke zkoušce jsem použil úplně všechno: zápisky z přednášek, skripta, wikipedie?jinak pochopit problematiku grup a transformací bylo těžko.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • slabikar
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [16]
    • pan profesor mal vybornu naladu a vtipkoval s nami a s kolegami (aj ked nam nie vzdy bolo do smiechu), celkovo na skuske panovala velmi prijemna a uvolnena atmosfera (to ale neznamena, ze daval skusku zadarmo alebo nedajboze, ze nikoho nevyhodil. aj ked viac ludi vyletelo na pisomke ako na ustnej casti skusky)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vyplatí se mít odpuštěnou zkouškovou písemku. Jinak je zkouška docela jednoduchá, u odvození a důkazů stačí znát schéma odvození a důkazu, což je fajn. Ze zkoušení na A se ke konci vyvinula zajímavá diskuse o jednoparametrických grupách :)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška je jednoduchá, písemku si můžete nechat odpustit, ústní je rychlá a příjemná, nese se v přátelské atmosféře. Látky není moc a není složitá, za den se naučíte na áčko, pokud chcete.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • zkouška dobrá, zkoušející milý na ústní části a nesnažil se člověka potopit ale spíš mu pomoct při cestě k výsledku
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Průběh je fajn a pohodový (když tomu rozumíte aspoň tak nějak). Nejdřív se píše test, která je o trochu těžší než zápočťáky, pak se jde na zkoušku (vždy se střídají tři lidé v jeho kabinetu). Položí se jedna otázka odpovídající obtížností vašemu výsledku v testu. Když ji zvládnete nabídne známku anebo pokud chcete lepší, dostanete další těžší otázku. Ldií se mi, že na konci jeho skript je jasný seznam témat a taky označena ta, která jsou pouze potřeba na dosažení hodnocení A.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška byla při odpuštěné písemce velmi rychlá. Oceňuji, že si nás pan profesor bral zvlášť, a myslím, že byl jako zkoušející objektivní. Velice také oceňuji jeho seznam otázek, který studentovi usnadňuje orientaci v tom, čemu je dobré věnovat pozornost pro zdárné složení zkoušky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Hodně se mi líbil princip zkouškových otázek, který mi umožnil si celou látku smysluplně rozdělit (a pak podle nich bylo víceméně zkoušeno). Praktickou část s námi ráno psal Petr Novotný, test pokrýval víceméně obsah druhé zápočtovky a jednu identitu z první. Bodování nebylo nijak drastické. Na ústní jsme chodili po jednom, vždy jsme podle výsledku testu dostali otázku a pokud bylo zkoušení na B, pak dostal člověk i možnost nechat se vyzkoušet na A z hvězdičkovaných otázek. Zkouška byla podle mého názoru objektivní a přiměřeně náročná.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Líbilo se mi, že zkoušející nedal na první dojem (asi nemohl uvěřit, že bych byl až tak hloupý) a položil mi ještě jednu otázku, která mě zachránila.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Oceňuji, že u zkoušky bylo nutné vysvětlit i slovně co který zákon znamená a nestačilo jen vysypat bezmyšlenkově odvození.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Písomná časť bola dosť náročná, ale vďaka množstvu času sa to spočítať dalo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pokud se opravdu na zkoušku připravíte lze ji bez problému udělat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška celkem příjemná, látky není tolik. Pokud chcete A, je třeba znát ohvězdičkované kapitoly, které se na přednáškách zpravidla nedělají (jen pokud zbyde čas).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Hodnotenie bolo férové, ale prišlo mi, že by bolo lepšie na ústnej časti zadať skúšanému viacero otázok (miesto 1). Pri 1 otázke je to tak trochu hop alebo trop.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Písemka byla trochu složitější než zápočtovky. Ústní probíhá zhruba 10 minut, dostal jsem celkem dvě velké a jednu malou otázku. Někdo měl u zkoušek problém s otázkou, ale pan prof. Hlavatý dával návody a čas na vyřešení problému. Zkouška probíhá v teplé atmosféře.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • pisomka bola tazka, ustna jednoduchsia
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Všetko závisí od písomky, ústna časť už iba minimálne koriguje známku. Dbá sa na značenie (striešky,vlnky,čiarky,bodky,šípky,bodkočiarky,podčiarníky,vôkane...) a padá veľa otázok.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [13]
    • Citelnou snahu předmět zlepšovat a přednášet ve stále jasnější podobě. Možnost protažení o přestávce. Výborně zpracovaná skripta k předmětu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Erudovanost, příjemné vystupování, ochotu zodpovědět dotazy a interakci s publikem během přednášek.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • velmi dobre vysvetlena latka
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na přednáškách precizní, napsal skvělá skripta a je ochotný poskytovat velmi plodné konzultace, které mohu jenom doporučit každému, kdo si před zkouškou není v něčem jistý.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ochotu, lidskost. Zájem o učivo (a zájem o zájem studentů). Je to pravý profesor, první který mě učil a který si tenhle titul právoplatně zaslouží.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Ochotu vysvětlovat, sepsání Slabikáře jakožto materiálu velmi korespondujícího s přednáškou, rozložení přednášek tak, že se všechno stihlo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky se dají sledovat, když je problém, přednášející rád vysvětlí.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • 5 minut pauza je příjemná, člověk se může provětrat -probudit a "doklepat to do 100ky" tak, aby si ještě něco odnesl. Je jen škoda, že není více uprostřed.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Prednášal pre poslucháčov, dbal o ich pochopenie výkladu a o interakciu s prítomnými.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pan prof. Hlavatý vykládá materiál docela dobře srozumitelně, používá příklady (nejčastěji křída, viz přednášky) což pomáhá pochopit látku. Přednáška probíhá bez nudy, rychle (což někdy implikuje zmatky). Vždy začíná odstavcem ?previously? ? co se probíralo minule v krátkém zopakovaní. Rád odpoví na otázku studenta a to i během přednášky (dokonce má rad slyšet otázky během přednášky).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • vysvetlil latku velmi dobre, cez prednasku komunikoval so studentmi, kladol otazky...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nadšení, ví co vykládá.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vše vysvětloval velmi srozumitelně. Mluvil nahlas, zápis na tabuli byl celkem dobře čitelný. Nejvíce oceňuji, že se snažil dodržovat korektní značení - vlnky, stříšky apod. Dále oceňuji přehledná skripta. Konečně byl jednou ve fyzice celkem pořádek.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [11]
    • Často došlo k opisování Slabikáře na tabuli - to působí velice demotivačně, ten si mohu přečíst doma.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Občas by bylo vhodné přednášet trochu pomaleji a při odvozování nemazat! Značně to znesnadňuje pořizování zápisků Dále by bylo vhodné, kdyby poslední látka, tj. principy mechaniky, byla přednášena pomaleji a důkladněji vysvětlovat. Dále by bylo dobré i na přednáškách trochu zabrousit k tématu jednoparametrických grup a obecně k potřebnému matematickému aparátu (grupy)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • to odkasliavanie ide niekedy dost na nervy, ale za to asi pan profesor nemoze
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Být trochu vstřícnější k dotazům. Bylo nám sice řečeno, že se málo ptáme a máme se ptát více, ale myslím si, že studenti by byli motivovanější k dotazům, kdyby pan profesor nebyl tak "hrr". Stávalo se, že se student na něco zeptal či se přihlásil s odpovědí na některou otázku a pan profesor se na něj hned zaměřil a ptal se ho na další věci, což stresuje. Mě osobně to vedlo ke strachu se na něco zeptat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • V ničem proboha!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Občas se ztratí vlnka nebo stříška, většinou na to ale někdo ze studentů upozorní. Zápis někdy bývá nepřehledný, zvláště když přednášející začne přepisovat na tabuli.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Miestami sa zdalo, akoby len opisoval svoje poznámky dúfajúc, že prítomní prijmú výsledok "aktom viery", bez otázok.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pan profesor se může zamotat i sám, takže když probíhá nějaké odvození pěkného vzorečku, musíte dávat pozor a sledovat to, co se na tabule píše. Několikrát bylo i tak, že rozepsal celou tabule a chyba už byla někdy na začátku (možná pár krát a možná i vůbec jednou, není to tak hrozně jak zní).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • asi nic
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Tak často sa nemýliť a nezasekávať, dosť to demotivuje sústrediť sa na výklad ďalej. Bolo by fajn usporiadať výklad a nepodávať to zmätene, človek by potom vedel, čo to vlastne na tabuli odvádzame.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • On sice ví, co vykládá, ne vždy to ale dokáže říct ostatním. Několikrát opakoval, že u zkoušky nebude vadit, když bude dvojka místo trojky, ale abychom znali podstatu. Abychom našli tu fyziku. Přednášky by se tak mohli také nést více v tomto duchu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [25]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 76 % [19]: 90%-100%
  • 2 : 16 % [4]: 75%-90%
  • 3 : 4 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 4 % [1]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [39]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 15 % [6]: Vlastní zápisky
  • 2 : 30 % [12]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 12 % [5]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [24]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 91 % [22]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 4 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 4 % [1]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [25]

Průměr odpovědi: 1.76

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 44 % [11]: 1 (výborný)
  • 2 : 40 % [10]: 2
  • 3 : 12 % [3]: 3
  • 4 : 4 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5