Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 29 / 100
  • Procento hodnotících: 29 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 100 studentů.
  • Ukončilo předmět: 66 studentů.
  • Průchodnost: 66 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [26]
    • Analytická mechanika, hlavní náplní bude Lagrangeův formalismus, v závěru nějaké ty diferenciální principy. Zajímavé věci, pěkné odvětví fysiky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Doposud nejsrozumitelnější fyzika.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nejlépe zpracovaná a díky tomu i nejzajímavější fyzika doposavaď.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • vyborny predmet
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zajímavá fyzika, taková rigróznější mechanika, docela hezky vedená.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • docela náročný začátek díky novému značení vektorů ale po pochopení rozdílu a smyslu ve značkách bylo učivo docela jasné
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Předmět je velmi dobře vedený a jsou k němu skvělá skripta. Zprvu je to trochu šok (všechno to značení), ale později to student pochopí a ocení. Atraktivní zejména pro spíše matematicky než fyzikálně smýšlející jedince.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Super fyzikální předmět! Výborný přednášející, dobře podaná látka. Výborně vedená skripta, super osnova cvičení. Není co vytknout. Dokonce už přednášející přestává kašlat (dřív kašlal každých 10 s.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Jako zatím u každého fyzikální předmětu často chybí matematický aparát.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • mechanika zase znovu a trochu pořádněji
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Po nepřehledném boji s indexy na začátku semestru přijde Lagrangerův formalismus a mechanika začíná konečně dávat smysl.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Předmět mě bavil. Hlavně asi proto, že je vše pěkně pochopitelné (když se snažíte), narozdíl např. od ELMY.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Toto je předmět, který udělá ve fyzice pořádek
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Užitočný alternatívny náhľad a návrat k vybraným partiám mechaniky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Velmi zajímavý předmět z toho důvodu, že mechanika se bude studovat trochu jinak. První část, která se týkala souřadnic, zavedení fyzikálního prostoru ve kterém pracujeme, zavedení grup, transformací, grup transformací ? to byla nejtěžší pro pochopení, a to proto, že matematický aparát je vyložen ve stylu docenta Štolla (viz Mechanika skripta, Elektřina a magnetismus skripta) a z abstraktivní podstavy materiálu. Pro mě takový výklad (jako u Štolla) je z patra, bez pěkného a pořádného zavedení ničemu nerozumím (možná tak funguje jenom můj mozek, ale měli s tím problém i ostatní, možná i ne všichni). U zkoušek se to pak hodně ptá, čím dřív těmto věcem porozumíte, tím líp (i když Vás budou tahat praktika, věnujte tomu čas), protože tyto pojmy (teď už lze říct základní) se pak hodně používají v Lagrangeově formalismu. Druhá část předmětu ? Lagrangeův formalismus mechaniky. To už hezká věc, opravdu se do něj zamilujete. Pan Lagrange někdy dávno vymyslel elegantní nástroj na řešení příkladů, teď Vás to naučí a budete mít radost z počítaní příkladů ? natolik je ten formalismus krásná věc. Na konci budou pěkné fundamentální principy mechaniky kterým je možná těžko pochopit, ale jsou užitečné (i když se na to příklady neřeší). Uvidíte.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Občas má člověk pocit že se ztrácí, především kvuli indexům. Po cvičeních se však většina vyjasní a látka je vcelku pochopitelná.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • velmi zaujimava predmet
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Viac menej mechanika, na ktorú sa pozeráte ináč ako v prvom ročníku.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • dobry predmet
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nepochopený předmět.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Tak zatím nejlepší fyzika, zpočátku to možná nevypadá, ale během zkouškového vám vše dojde. Přístup prof. Hlavatého je jiný, než je člověk zvyklí z ostatních fyzik.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Teoretické (čti Teroretické) pojetí mechaniky. Na začátku horor s indexy, poté již kouzelný Lagrangeův formalismus.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vcelku zajímavé pohledy na mechaniku, přístupy a formalismy. Po obsahové stránce velmi pěkný předmět, přednáška by určitě mohla být přehlednější a tím i zajímavější, slabikář srozumitelnější (rozdíl mezi implikací a ekvivalencí v textu není obvykle znát). Na druhou stranu už jen to, že nějaký slabikář existuje, je samozřejmě skvělé.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Velice zajímavý předmět.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nejsrozumitelnější a nejkorektnější fyzika, jakou jsem kdy na Jaderce měla.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Jeden z důležitých předmětů obecného fyzikálního základu. Student se konečně seznámí s něčím abstraktnějším, co na první pohled vypadá složitě, ale v reálu to tak hrozné není.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
N :  Oznámkujte předmět [29]

Průměr odpovědi: 1.55

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 58 % [17]: 1 (výborně)
  • 2 : 31 % [9]: 2
  • 3 : 6 % [2]: 3
  • 4 : 3 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [29]

Průměr odpovědi: 1.09

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 3 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 68 % [20]: ano
  • 3 : 6 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká