Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Tolar Jiří prof. Ing. DrSc. - [02VOAF] Vlnění, optika a atomová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 28 / 62
  • Procento hodnotících: 45 %
Celkové hodnocení [27]
1:
14 % [4]
2:
33 % [9]
3:
44 % [12]
4:
7 % [2]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.44

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.41
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.69
Hodnocení v roli přednášející [27]
1:
14 % [4]
2:
33 % [9]
3:
44 % [12]
4:
7 % [2]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.44

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.45
  • Průměr hodnocení: 1.70
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [9]
    • Krásné přednášky a velmi hezké pokusy.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • velmi pomalé oproti jiným přednáškám ale nehodnotím to jako zápor, spíš rozdíl
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Navštěvovat přednášky je nutné, protože ve skriptách někde chybí netriviální odvození nebo důkaz ? radím sestavovat množinu uspořádaných dvojic (přednáška; skripta), takhle to určitě pochopíte. Experimentální část (pokusy) byla nejen velmi krásná a zajímavá, ale pomohla pochopit probranou látku.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Je zbytečné tam chodit (teda hodí se mít někoho, kdo tam sedí alespoň na poslední hodiny, kdy se bere atomová fyzika, na kterou skripta nejsou).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Hlas pana profesora je příjemný a občas člověka ukolébá ke spánku.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pokud vám nevadí, choďte na ně, já to vzdala po několika a zkouška se bez účasti na nich obešla, až na poslední kapitolu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Místy jsem se ztrácel v tom, co vlastně děláme, ale po nahlédnutí do skript se vše téměř vždy vyjasnilo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nudné, nezáživné, ztráta času.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášky jsou dosti nezáživné.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [9]
    • Vlastní zápisky a skripta prof. Tolara
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápisky, wikiskripta.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • skripta+ doplnění z přednášek
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Příprava ke zkoušce byla zajímavá z toho důvodu, že z vlastních zápisek nemohl jsem nic pochopit, ve skriptách občas chybělo odvození, na internetu to vůbec jinak a některé věci vůbec tam nejsou. Jenom algebraický součet těchto zdrojů pomohl mi probranou látku ke zkoušce nastudovat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skripta pana profesora, zápisky spolužáka (atomová fyzika), moje zápisky z prvních pár hodin. Na praxi ze zápisků ze cvičení a z příkladů na FTP.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Není třeba se učit odvozování. Stačí mít přehled, znát pojmy, názvy zákonů a principů - tj. umět všechno a zároveň nic.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skripta, zápisky z přednášek a cvičení, řešené příklady, písemky na FTP.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Kromě skript se hodila různá videa na Youtube.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skripta v kombinaci s vlastními zápisky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [11]
    • Písemka byla poněkud náročná (dvě stránky integrování... pff), ústní závisí na písemce, na tom, jestli člověk chodil na přednášky (dotazy na pokusy), na dojem, který z vás profesor má (dokáže asi za léta své profesorské kariéry rozpoznat, jestli to umíte)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Základ je napísať dobre písomku, všetko sa potom odvíja od nej. Na ústnej časti sa neskúšali dôkladne odvodenia, skôr prehľad v danej látke.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška je velmi jednoduchá. Oproti všeobecně panujícímu názoru nezávisí výsledek ani nálada zkoušejícího na počasí, naproti tomu sebemenší náznak vědomostí či zájmu o předmět vykouzlí mu na tváři vlídný a upřímný úsměv, stejně jako neznalost látky a netečnost ke kráse fysiky uvedou jej do stavu zkroušení a mrzutosti. Lilo jako z konve a měl skvělou náladu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • pisomka nebola tazka a ustna trvala chvilku, osobne som tam bola asi 10 minut. Pan profesor zadal otazku a hned vyzadoval odpoved, bez pripravy, cize otazky neboli velmi obsiahle
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • zkoušející v pohodě, snažil se pomoct a navést člověka k výsledku nebo správnému závěru
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Slyšel jsem a četl jsem, že průběh a výsledek zkoušky závisí na náladě pana profesora. Je to pravda. Překvapivě bylo to, že na přednáškách pan profesor byl jeden úsměv, když na zkoušce byl velmi smutný, což mělo vliv na otázky, půlka ze kterých byla mimo předmět. Ale myslím si, že to spíš jenom slova: ukážete-li, že VOAF umíte a chápete ? budete mít za sebou zkoušku.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nemá cenu se opakovat, podívejte se do anket z předchozích let. (doufám, že pan profesor do půl roka přestane učit a nebude mě zkoušet z TEF2)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na mém termínu pan profesor uděloval známky sestupně podle pořadí, v jakém jsme šli k ústní zkoušce.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Po napsání písemky, která byla složená z víceméně podobných příkladů jako v zápočtovce a ve sbírce jsme kvůli zařazení Fourierova rozvoje, jejíž oprava trvala dlouho (ale od toho se už tuším po našem termínu upustilo), čekali několik hodin na ústní a zkoušení bylo stanovené pořadím doopravení písemky. Ústní je relativně rychlá záležitost, ovšem podle mého názoru velmi neobjektivní, na výsledku písemky nezávislá. Na druhou stranu, skoro každý od ní už odešel se známkou (a raději rychle utekl).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Test jsem napsal velmi obstojně, dostal jsem otázku na nějaký Poyntingův vektor, který jsem zrovna uměl jen chabě, za patnáct minut mi tam přistálo E a šel jsem. Někteří dostali otázky, které se ani nemusely týkat VOAFu a šli vesele s A. Někteří netušili vůbec, co se po nich chce, tak dostali čas na rozmyšlení jiné otázky a ve výsledku si zasloužili C. V případě, že kompletní látku neovládáte perfektně, mi hodnocení připadá velmi náhodné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška je v podstatě výlet na celý den, ale když je na termínu hodně lidí, tak pan profesor nabídne náhradní termín ústní části. Také velmi rychle zvýší kapacitu termínu, když je velký zájem - ani se mu nemusí psát mail. Zkouškové příklady byly 4, celkem za 25 bodů, k průlezu je třeba mít alespoň polovinu. Součástí příkladů byly i teoretičtější podotázky - tu nakreslit graf, tu vysvětlit výběr vzorečku... Taky bych zdůraznila, že je třeba všechny výsledky vyčíslit. Když máte štěstí, opravuje písemky Petr Novotný (je mnohem milosrdnější, než profesor Tolar...). V ústní části jsou první zkoušení dotazování na chyby v testu. Když pana profesora unaví řešit pořád dokola ty samé příklady, začne dávat náhodné teoretické otázky. Kolují zvěsti o náhodnosti hodnocení a nálad pana profesora, ale za sebe musím říct, že jsem měla dobrou zkušenost - v ničem mě nevymáchal a byl na mě hodný.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [16]
    • Dobře zpracovaná skripta, která k přípravě na zkoušku stačila.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Fyzikální rozhled a obrovské znalosti, pečlivě vedené přednášky, prakticky nic nebylo odbyto. Dále oceňuji ochotu konzultovat a zodpovědět jakýkoliv dotaz.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pokiaľ človek udrží pozornosť a nezaspí tak zistí, že prednášky mali hlavu a pätu a dobre sa dopĺňali so skriptami.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • oceňuji chytrost a to že to má opravdu všechno v hlavě a opravdu tomu rozumí
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • vsetko dopodrobna vysvetli a odvodi
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • vzdy zapise PRAVE tri tabule
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Co se mi nejvíc líbilo ? způsob výkladu materiálu. Žádné papíry s poznámkami, žádná skripta ? všechno bere ze hlavy. Na přednáškách od profesora Tolara fyzika se skládá jako mozaika. Další zajímavá věc ? jak pan profesor píše na tabuli: ke konci přednášky každá ze tří černých tabulí bude plná vzorečků, naplní je navíc tak, že ani jednou nic nesmaže. Nepotřebujete žádné hodiny: třetina přednášky se rovná jedné ze tří rozepsané tabuli. Zajímavě.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Mě se velice líbí, že na začástku přednášky "načte knohivny", resp. předepíše co bude třeba a tak i člověk, kterému by něco hned "nedocvaklo" se může jen podívat na první tabuly. Také smazat něco na 3 tabulích v T201 nebo T101 jsem viděl profesora Tolara nejvýše třikrát. Jemu to vždy vyjde na přednášku přesně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Krasopis.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Působí mile. Dále se mi líbí jeho zápis na tabuli - má hezké a čitelné písmo, pokud sedíte nejdále ve třetí řadě, zapisuje vše, co je dobré si zapsat do sešitu, a různé úseky výkladu na tabuli odděluje čarami.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vyzná se v předmětu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nespěchá.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Opravdu precizní práci s místem na tabuli.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Velmi dobře rozumí svému oboru.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Jeho přehled a hluboké porozumění materiálu.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Napsal skvělá Latex skripta pro tento předmět. Prosím napište ještě jedny takové pro TEF2!
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [9]
    • Niekedy by bolo dobré dôrazne vysvetliť čo robíme a prečo to robíme, pretože ináč sa to mení na opisovanie algebraických úprav z tabule bez fyziky v pozadí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Občas by neuškodilo říci, co teď odvozujeme. Ač jsem dával pozor většinu času, mnohdy jsem až po jisté době pochopil, co vlastně děláme a kam se chceme dobrat. Jinak by bylo vhodné mluvit trochu víc nahlas.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • hoooodně malé písmo na tabuli, asi by to chtělo trošku větším písmem, a všechno bylo na sebe moc natlačené ... radši popsat za přednášku 4 tabule a napsat to přehledněji než to všechno nacpat na tři
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Jak nám řekl sám pan profesor Tolar: už není mladý, píše pomalu (stále všechno stihne napsat). Občas bývá trochu nuda na přednáškách, ale předmět tímto méně zajímavým nestane.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Říci odkud vycházíme, kam směřujeme (a proč). Co se vyžaduje u zkoušky (říká haldu faktů). Ne, prostě všechno... a vzhledem k tomu, že se těžko změní, je potřeba změnit učitele.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Hlasitější projev, větší písmo, nepřeskakovat mezi tématy.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pan profesor by občas mohl zmínit k čemu se chceme dostat, nebo co to právě odvozujeme. Bylo by dobré sepsat přednášky z atomové fyziky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Asi nemá cenu to opakovat pořád dokola jako v minulých anketách, když s tím stejně nikdo nic nedělá, ale přesto mi to nedá: přednášky jsou neskutečně nudné a uspávající...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Výklad je místy příšerně monotonní a pomalý.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [27]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 25 % [7]: 90%-100%
  • 2 : 18 % [5]: 75%-90%
  • 3 : 11 % [3]: 50%-75%
  • 4 : 44 % [12]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [30]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 6 % [2]: Vlastní zápisky
  • 2 : 40 % [12]: Skripta
  • 3 : 3 % [1]: Wikiskripta
  • 4 : 6 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [21]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [3]: nevyjádřeno
  • 2 : 76 % [16]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 9 % [2]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [27]

Průměr odpovědi: 2.44

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [4]: 1 (výborný)
  • 2 : 33 % [9]: 2
  • 3 : 44 % [12]: 3
  • 4 : 7 % [2]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5