Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01NSAP] Neuronové sítě a jejich aplikace

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 2 / 18
  • Procento hodnotících: 11 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 18 studentů.
  • Ukončilo předmět: 8 studentů.
  • Průchodnost: 44 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [2]
    • Nejzbytečnější předmět na AMSM. O neuronových sítích toho po absolvování předmětu nevíte o moc víc. Zbytečně teoretické, praxe žádná. O tom jaké moderní sítě se dnes využívají, jak se učí, na jaké problémy se dobře využívají atp. se nedozvíte vůbec nic.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikované matematicko-stochastické metody; role předmětu: PO
    • Neuronové sítě jsou v poslední době mimořádně zajímavý a prudce se rozvíjející obor, jehož praktické výstupy mění způsob, jakým dnes fungují celá odvětví. Očekávání většiny studentů o přínosu předmětu NSAP jsou tedy oprávněně vysoká. Realita předmětu je však hořkým zklamáním. Očekávejte kurz v podobě, v jaké se mohl na FJFI vyučovat někdy v roce 1985, kdy hodnota konceptu neuronových sítí byla nanejvýš teoretická. Připravte se na bizarní rozdělení předmětu mezi dva spolu nekomunikující přednášející, na to že většinu látky uslyšíte tak nějak dvakrát a na to, že budete muset absolvovat dvě zkoušky, každou u jednoho z pánů přednášejících. Připravte se také na to, že slovo "aplikace" v názvu předmětu je podvod. Pokud budete chodit na přednášky, nezapomeňte si vzít polštář. Se způsobem výkladu obou přednášejících jistě přijde vhod. Požadavky pro absolvování zkoušky jsou poměrně nízké, což ještě efektivně sníží objem toho, co si z předmětu odnesete. Problémy předmětu ale nelze zredukovat pouze na špatnou práci přednášejících. Studenti oboru MINF zde budou pozorovat symptomy, které v mírnější podobě již dobře znají z jiných teoreticky informatických nebo mezioborových předmětů. Jejich společným jmenovatelem se zdá být víra přednášejících, že problematiku lze úspěšně zredukovat pouze na matematický popis. S částmi které nelze matematizovat je nakládáno jako s podřadnými a zpravidla jim není věnována pozornost. A to i v případě že jde o klíčové souvislosti. Se stejným důrazem je ignorována i praktická stránka problematiky, její podřadnost navíc bývá na katedře komunikována zcela otevřeně. U NSAP jsou vidět plody tohoto přístupu v nejkřiklavější podobě. Ať již je "aplikace" je opomíjena záměrně, nebo se představa přednášejících o významu tohoto pojmu oddělila od jeho běžného chápání, je zřejmé, že se jedná o hlavní důvod proč má předmět NSAP konzistentně jedno z nejhorších hodnocení v anketě. Garanti oboru by si pak měli zodpovědět jak vnímají definici jeho vysoké úrovně a jak do toho zapadá hodnocení předmětů jako NSAP.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematická informatika; role předmětu: PO
N :  Oznámkujte předmět [2]

Průměr odpovědi: 4.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborně)
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 50 % [1]: 4
  • 5 : 50 % [1]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [2]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 0 % [0]: ano
  • 3 : 50 % [1]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká