Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01PRA1] Pravděpodobnost a matematická statistika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 4 / 11
  • Procento hodnotících: 36 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 11 studentů.
  • Ukončilo předmět: 9 studentů.
  • Průchodnost: 81 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [4]
    • Látky bylo hodně, ale dalo se tomu porozumět. Vyplatí se věnovat trochu času úkolům (dobrovolným), které se pak mohou objevit u zkoušky. Předmět byl veden jako 2 přednášky + jedno cvičení, ale fakticky šlo spíše o tři přednášky s občasným věnováním se příkladům. Oceňuji, že statistika, která se brala poslední 4 přednášky, se zkouší až v letním semestru.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Předmět překonal má očekávání v pozitivním slova smyslu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Příjemná matematika v praxi, uteklo to jako voda.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Přednášky mě nebavili, nevím, jestli je to předmětem, nebo přednášejícím.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
N :  Oznámkujte předmět [4]

Průměr odpovědi: 1.75

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [2]: 1 (výborně)
  • 2 : 25 % [1]: 2
  • 3 : 25 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [4]

Průměr odpovědi: 1.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 25 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 75 % [3]: ano
  • 3 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká
Komentáře učitelů k předmětu

Kůs Václav Ing. Ph.D. : 2017-03-24 11:22:15

Sem zadejte Váš komentář. Ano, ano, chtělo by to více cvičení a příkladů, pracuji na tom a myslím. že se to postupně rok od roku zlepšuje, přístí rok by měl být na příklady o něco bohatší, v PRA1 bude obsažena jen Pravděpodobnost, tedy několik přednášek zbyde čistě na příklady.

Je zde věčné dilema: Více příkladů znamená méně důkazů a rychlejší, a tím nejspíše pro studenty náročnější, postup NUTNÉ teorie (viz dále). Pak ale zase někteří studenti do hodnocení napíšou, že by se mělo precizněji dělat více důkazů:-) Bohužel, hodinová dotace předmětu není nafukovací. Druhým problémem je, že jeden student je spíše zaměřen prakticky a ten by rád víc příkladů a jiný student miluje teorii a ten naopak bazíruje na co nejvíce důkazech, je tedy nutný rozumný kompromis.

Můj názor je tento: Jde o základní úvodní předmět PRA, z kterého vychází celá praktická STATISTIKA a na který navazuje bezpočet velmi prakticky orientovaných dalších předmětů ve vyšších ročnících, jako je např. Regresní analýza, Bayesovské principy rozhodování ve statistice, Spolehlivost a klinické experimenty, Modelování extremálních událostí, Pravděpodobnostní modely umělé inteligence, částečně i Finanční matematika, a mnoho dalších. Tedy v PRA1 by měl být nutně obsažen silný teoretický základ PRA, protože pak téměř všechny navazující predměty realizují de fakto 'Aplikace' a 'Cviceni' k PRA z různých oborů zpracování statistických dat.