Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Peterka Pavel Ing. PhD. - [12VLA] Vláknové lasery a zesilovače

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 4 / 7
  • Procento hodnotících: 57 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Celkové hodnocení [4]
1:
0 % [0]
2:
50 % [2]
3:
25 % [1]
4:
25 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.50
  • Průměr hodnocení: 2.75

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.09
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.67
Hodnocení v roli přednášející [4]
1:
0 % [0]
2:
50 % [2]
3:
25 % [1]
4:
25 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.50
  • Průměr hodnocení: 2.75

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.25
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.74
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [3]
    • Během přípravy na zkoušku jsem trochu litoval vysokou účast na přednáškách.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • udržet pozornost se dá tak prvních 20 minut, pak vaše nadšení z vláken pomalu ochabuje ...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • - Předvánoční 4hodinová přednáška pana doktora Honzátka mi přišla zcela zbytečná (určitě v poměru k požadavkům na zkoušku). Kdo nepřišel, udělal líp. - Také bych ocenil kdyby pan cvičící Koška přišel na hodinu připraven a nepromítal těžko čitelný ručně psaný zadání zápočtových úloh. Tyto úlohy jsou navíc dle mého soudu úplně mimo, výuka programování pro fyzikální obory na jaderce je sama o sobě smutná kapitola. Ve skutečnosti bych řekl, že kdo má konexe z FELu, tak má tyto úlohy za 15 minut hotové. Troufám si říct, že by bylo užitečnější udělat jedno praktikum na 4 hodiny a seznámit se v praxi s nějakým vláknovým laserem. - Celkově mi přijde, že by se škola měla snažit hlavně studenty něco naučit, ne furt zkoušet že to a to neumějí, přičemž nikdo slušné vysvětlení nepodá a sami přednášející nejsou schopni poskytnout adekvátní zdroje.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [4]
    • prezentace z přednášek
      studijní obor: Optika a nanostruktury; role předmětu: V
    • Prezentace a další materiály dostupné na webu k předmětu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • prezentace...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • Optické zesilovače - Michal Lucki, FEL, ČVUT v Praze, http://docplayer.cz/7267810-Opticke-zesilovace-michal-lucki.html ; OPTICKÉ ZESILOVAČE A JEJICH APLIKACE, Bc. Tomáš Dvořák, Diplomová práce, FEKT, VUT v Brně, 2016 https://core.ac.uk/download/pdf/44400938.pdf ; Optické zesilovače - Zbyněk Mlejnek, FEKT, VUT v Brně, 2008, https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=8652 pak také v jisté omezené míře oficiální prezentace k předmětu, poznámky a doporučení kolegy
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [4]
    • člověk dostane tři otázky ze seznamu
      studijní obor: Optika a nanostruktury; role předmětu: V
    • Zkouška probíhala podle předem stanovených podmínek. Náročnost byla přiměřená, ale některé partie otázek byly až příliš teoretické a odvozovací. Možná by to chtělo více praktických otázek a zaškrtávací otázky bych vynechal.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • test z dostupnych otazek + rychly pokec
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • K dispozici je seznam 46ti otázek, otázky jsou různě náročné, je věnováno mnoho pozornosti popisu jednotlivých komponent, výrobě vláken a zesilovačům. Málo prostoru je věnováno názvu tohoto předmětu, Vláknovým laserům. Nepochopitelně chybí otázka na EDFA, princip fungování nebo schéma tohoto klíčového zesilovače. Seznam otázek podobně jako oficiální prezentace bych doporučil kompletně přepracovat. To, co se zkouší, tak má člověk zřejmě umět z jiných předmětů, protože v rámci tohoto kurzu se to nedozví. V části zaškrtávacích otázek je správná odpověď ta, v níž figuruje UFE, je to velice důvtipný způsob reklamy na toto pracoviště. Nesmyslně byla umístěna jedna exkurze těsně před zkoušku, uvítali bychom určitě dřívější termín (předvánoční) této exkurze.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [3]
    • Přednášející se v oboru vyzná velice dobře, ale samotná výuka není nejlepší. Hlavní důležité věci však dokázal vysvětlit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • nadšení
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • vzdělání, přehled, zkušenosti
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [2]
    • Zlepšit prezentace, případně doplnit je o nějaká skripta. Příště by bylo vhodnější umístit exkurzi ještě do semestru například v prosinci a ne až v den zkoušky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
    • - Vydat skripta ve formě adekvátní k požadavkům na zkoušku, ne nesystematicky předhazovat studentům nějaké populární články z časopisů vydaných od UFE nebo dávat k dispozici takřka nepoužitelné prezentace, které téměř deset let nepoznaly změnu. Ony populární články o vláknových laserech lze spíše chápat jako neplacenou reklamu UFE. - Lépe zorganizovat obsah kurzu se třemi různými přednášejícími (z UFE) a všemi vyžadovanými exkurzemi (na UFE). Je naprostý nesmysl dávat exkurzi těsně před zkoušku, nikdo z nás se nebyl schopen již soustředit a v hlavě jsme měli pouze zkoušku. Na úvodní hodině by bylo dobré studenty seznámit s organizační strukturou předmětu, tématickým obsahem přednášek a exkurzí a kdy budou. - V podstatě mi přijde, že k vláknovým laserům jsem se na přednáškách skoro nedostali. Neúměrně dlouho se kurz zabývá zesilovačům.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Laserová technika a elektronika; role předmětu: PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [4]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 75 % [3]: 90%-100%
  • 2 : 25 % [1]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 25 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [4]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 25 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 50 % [2]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 25 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [4]

Průměr odpovědi: 2.75

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 50 % [2]: 2
  • 3 : 25 % [1]: 3
  • 4 : 25 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5