Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02DEF1] Dějiny fyziky 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 39 / 293
  • Procento hodnotících: 13 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 293 studentů.
  • Ukončilo předmět: 231 studentů.
  • Průchodnost: 78 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [38]
    • Kniha od Štola (byť po vás nikdo nechce ji číst) je výborná. O přednáškách to u už říci nelze, jsou řekla bych průměrné, přednášející je sice zajímavý a vtipný, nicméně mi přijde že je tak nějak bez přesahu, vztahu k filosofii vědy a dějiny fyziky mají být hlavně o jejím vývoji a úskalích... 2 absence jsou trochu kruté, raději bych nějakou zápočtovou práci, kdyby byly přednášky náročnější klidně i zkoušku, takhle to moc velkou přidanou hodnotu nemá.
      Tereza Lehečková st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Tento předmět je pojat široce, není to pouze o dějinách Fyziky, ale je tam hlavně kontext historických událostí.
      Jiří Šindelář st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • No Jexík není tak úplně zlý, vlastně naopak, ale člověk si musí zvyknout na jeho přístup k věci, dikci a další drobnosti. Navíc pokud jako já máte rádi historii, budete občas trochu plakat nad faktografií a mnohdy naprosto triviálními věcmi, které se probírají. Obrovský plus je, že i když na hodině nejste úplně fyzicky přítomni, nějakým zázrakem se Váš podpis zjeví na zápisovém listě, což je btw. vše co potřebujete pro získání zápočtu.
      Jan Svoboda st. obor: 3901R072 PO
    • Místami nudný a místami zajímavý předmět, ale celkově fajn odreagování od veškeré té matiky a fyziky.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Předmět, kde se člověk přišel natáhnout na 90 minutek.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Předmět, který je sám o sobě zajímavý, bohužel trochu nešťastný - i když byste se tomu chtěli věnovat, velmi brzy zjistíte, že přednášky (na které chodit musíte) je lépe využít úplně jinak - počítáním, děláním protokolů či doháněním spánkového deficitu. Naštěstí pouze za docházku, takže vás nikdo nebude zkoušet z dějin.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zajímavý oddychový předmět.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R033 Radiologická technika V
    • spoustu zajímavých informací
      st. průměr: (2.5, 3.0> st. obor: 3901R072 PO
    • Úplná pohoda
      st. průměr: (2.5, 3.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • :)
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Čekal bych, že v tomto předmětu bude obsahem výuky něco jiného - život významných osobností, kteří vytvářeli vědu, jakou dnes známe. Informace o tom, v jaké době co zjistili, atd...
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • dějepis
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství V
    • Dějiny fyziky nemusí být tak úplně dejiny fyziky jak se zdá. Někdy spíše jen dějiny. Každopádně zajimavé.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství V
    • Dobrý nápad, jak získat další kredity
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Fyzikální zajímavosti z historie, pyramidy, řecký zázrak, předmět mě bavil, odpočinkový předmět.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Kredity jen za docházku a k tomu spousta zajímavých informací.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Na tyto hodiny jsem se vždycky těšil
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R065 Informatická fyzika PO
    • Odpočinek.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Odpočinkový, zábavný předmět, rozvíjí kreativitu.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Osekal bych filosofii a věnoval bych se zajímavějším, techničtějším věcem a lidem. Ale to jen zřídka, většinou mě přednáska bavila natolik že se chystám chodit na DEF2 :)
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Pohodový předmět, kde se člověk dozví zajímavé informace z dějin fyziky. Můžete se třeba připravovat na další hodiny - dokud u toho nevyrušujte, tak to panu profesorovi nevadí a nevšímá si vás.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Povídání o historii (a rozhodně ne jen fyziky). Kdo chce, může poslouchat, ale nic se neděje, když neposlouchá. Já sám jsem to měl tak na půl. Některé pasáže byly zajímavé, některé jsem nevnímal. Ale určitě jsem se pár zajímavostí dozvěděl. Účast je povinná, tolerovány byly dvě absence. Zapálení historici můžou během přednášek diskutovat s panem děkanem, protože jsou kladeny různé otázky typu "jak by se dalo to a to, když neměli k dispozici něco jiného...".
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Předmět by byl fajn, jenom to spracování...
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Predmet je príjemných spestrením niekedy náročného štúdia. Máte možnosť sa dozvedieť veľa zaujímavých vecí o dejinách fyziky, ako to vlastne vtedy fungovalo
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Předmět je to vcelku zajímavý, příjemné rozptýlení od samé teorie. Člověk si trochu víc uvědomí kontext všeho co se vlastně učíme.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Předmět je výborný a stal se mým nejoblíbenějším v semestru
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Předmět mě velice bavil, už se těším na jeho pokračování ve druhém semestru. Bavil mě z důvodu, že to pan děkan dokáže skvěle podat a učivo je jednoduché a dobře zapamatovatelné.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Pro mne osobně zbytečná otrava, kdybych poté ještě neměla další hodinu asi za sebe nechám podepisovat někoho jiného. Občas to sice bylo zajímavé, ale málokdy. Plus byl, že si tam mohl člověk dělat své věci (počítat man/mech...), tedy alespoň kromě cca 3 zimních hodin, na které pan děkan zhasl světla, to pak nezbývalo než se učit s čelovkou....
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Skvělý předmět, kde si můžete na chvilku odpočinout a poslechnout si zajímavé povídání a fyzikálních problémech, které řešili naši přeci v minulosti.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Tento předmět jako takový nutný oddych, který mezi náročnými předměty student potřebuje.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Velice zajímavý předmět
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Velmi super předmět. Jen si myslím, že by nemusel být povinný pro všechny obory, jako například pro chemiky. Kredity se získají jen za účast, což tento systém je nejlepší.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Velmi zajímavý předmět.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Vřele doporučuji všem. Dozvíte se hodně zajímavostí z dějin fyziky.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství V
    • Zajímavý exkurs do světa starověkých civilizací. Hodně dějepisu a filosofie s trochou fyziky.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zajímavý oddychový předmět, mám zapsané i pokračování na další semestr.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zajímavý předmět, zvláště pro ty, které zajímají i dějiny.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Ze začátku byl předmět velmi zajímavý, později se silně odklonil od fyziky a přednášky se spíš zabývali obdivováním vyspělosti antických kultur. Předmět jsem bral jako odpočinek od matematiky, myslím že by mohl být zařazen do kategorie "společenské vědy".
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
N :  Oznámkujte předmět [39]

Průměr odpovědi: 1.79

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 48 % [19]: 1 (výborně)
  • 2 : 33 % [13]: 2
  • 3 : 10 % [4]: 3
  • 4 : 5 % [2]: 4
  • 5 : 2 % [1]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [39]

Průměr odpovědi: 1.24

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 2 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 74 % [29]: ano
  • 3 : 5 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 7 % [3]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká