Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Hlavatý Ladislav prof. RNDr. DrSc. - [02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 26 / 68
  • Procento hodnotících: 38 %
Celkové hodnocení [22]
1:
36 % [8]
2:
45 % [10]
3:
18 % [4]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.82

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli přednášející [22]
1:
36 % [8]
2:
45 % [10]
3:
18 % [4]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.82

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.17
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.71
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [8]
    • Velmi milá atmosféra, dělají se malé 5 minutové přestávky kvůli odpočinku nás i pana profesora. :D Není problém se na cokoliv zeptat, jak při přednášce, tak po ní
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zpočátku ne tak zajímavé a myslím, že to spoustu lidí odradilo od chození na přednášky.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • První třetina - chaos, druhá třetina - v pohodě, mechanika z jiného pohledu, třetí třetina - zajímavé nové informace.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Jsem spokojen, je skvělé, že se věnuje velký prostor dotazům, když vyvstanou.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Chaotické
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • .
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • 3koda, že první přednášky byly trochu zmatené a spoustu lidí odradily od jejich navštěvování, protože hlavně ty ke konci semestru stály za pozornost.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Přednášky byly fajn, chvílemi se člověk ztrácel, ale po většinu času dávaly smysl a zápisky pomohly při orientaci ve skriptech.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [12]
    • Online skripta od Hlavatého.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Vlastní elektronická skripta pana profesora rychle rozptýlí všechny chmury zkouškového a krásně doladí vánoční atmosféru předtermínu. Taky se to z nich dá celkem naučit.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Slabikář je dokonalý soubor nutných informací a není ani tak strašně dlouhý.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • + vlastní zápisky z přednášek a cvičení
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Hodí se vypracovat si otázky uvedené na konci skript.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Slabikář analytické mechaniky
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Skripta a zápisky z přednášek i že cvičení
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Slabikář analytické fyzika profesora Hlavatého.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Zápisky prof. Hlavatého - Slabikář analytické mechaniky.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Kombinace vlastních zápisků a skript.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Nejvíc ze zápisků i ze cvik, ta byla super a z wikiskript.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • wikiskripta + zápisky z přednášek
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [13]
    • Příklady jsou pracné, důležité je vyřešit je všechny, spíš než až do konce. V teorii je důraz na pochopení co proč, ale pan profesor je vstřícný.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Ráno se klasicky píše písemka. U ústní se vás zeptá na jednu otázku, když ji máte dobře a máte i dobré výsledky z písemky, zeptá se dodatečně na otázku z ohvězdičkovaných kapitol (jen na A) . Za 15 minut jste venku. Na detailech moc nelpí, maximálně až u dodatečných otázek.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika V
    • Typy příkladů v písemce se opakují a ústní zkoušku není těžké na horší známku udělat.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zkouška nakonec byla velmi příjemná. Čekal jsem to mnohem horší, ale není se čeho bát.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Na začátku vás čeká 2 hodiny s písemkou, 4 příklady. Dost se podobají zápočtovým písemkám. Poté vás čeká ústní zkouška, kdy dostanete jednu otázku ze seznamu na konci skript. Žádá se hodně pochopení látky spíše než podrobné naučení se odvození všeho.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Písemnou část tvoří cvičící, test zhruba odpovídá příkladům ze cvičení. Na ústní profesor Hlavatý zadává otázku odpovídající výsledku z testu. Otázky jsou předem dané, precizní odvozování vzorců není třeba. Ustní část trvá asi 20 minut.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Při ústní trochu moc odbíhá. A řeší jen či je na papíře
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zkouška příjemná. Písemná část rozumně obtížná, ústní část celkem lehká - většinu věcí není potřeba umět odvodit.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Líbilo se mi, že zkouška odsýpala. Měl jsem pocit, že jsem na ní deset minut a už jsem posílán se známkou domů. Přitom jsem tam strávil času víc, ale pořád jsem měl, co dělat.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Byli jsme na prvním termínu, tak nás nebylo tolik. Test byl odpovídající náročnosti. Zkouška byla v příjemném duchu a líbilo se mi, že ač mě některé dotazy trochu překvapily, tak se zaměřovaly na pochopení věcí, se kterými nakládáme a abychom rozuměli, co děláme.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Když se člověk propíše písemnou části (jsou potřeba 2 body ze 4), ústní trvá jen chvilku a atmosféra na ní je příjmná.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Objektivní a milé zkoušení.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zkouška odpovídá očekávaným znalostem na základě podkladů k přednáškám a látky probrané na cvičení.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [10]
    • Ochotu odpovídat na otázky a přímo výzvu, abychom se ptali na to, čemu nerozumíme.
      Kryštof Synek st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Pořád nás přesvědčuje, ať se nebojíme pokládat dotazy. Někdy z toho udělá vtipné divadlo.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Snaha držet se důkladného značení, entuziasmus, případné chyby opravuje.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Smysl pro humor. Ucelenost výkladu. Vhled z teorie do praktických věcí. Styl. Pan profesor má prostě super styl.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Připravená skripta a výklad podle nich. A zápis na tabuli je velmi přehledný.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Poutavý přednes a pauzu během přednášky. Dobrá skripta
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Preciznost značení.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • pohodový přístup na zkoušce, pěkný klobouk, sepsání učebního materiálu
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • .
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Dostali jsme k dispozici skripta, která přímo odpovídala přednášce, to je opravdu velké plus.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [13]
    • Na začátku bych udělal přehled použitého značení v porovnání s lineární algebrou (aby bylo jasné co přesně které označení znamená, což by zpřehlednilo látku a ušetřilo velké množství otázek. Například značení souřadnicových funkcionálů a transformačních matic - třeba po dohodě s vyučujícím lineání algebry.)
      Kryštof Synek st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Na začátku semestru říct, že se používá Einsteinovo sumační pravidlo a zdůraznit to, že matice S je matice přechodu mezi bazemi.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Snaha držet se toho značení občas přece jen selhává.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Kdyby to bylo možné, tak nějak pozměnit první dvě až tři přednášky, které pro mě byly do jisté míry odrazující, ale vytrvalost se vyplatila.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Lepší přehled na tabuli. Zápisy jsou velmi často zmatené a plné chyb. Jeden příklad za všechny. U popsané třetí tabule si vzpomenou, že všude chybí vlnky a tím změnit úplně všechno je k nezaplacení.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Být trochu méně chaotický.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Šipky, vlnky, tečky, stříšky. V těch je trochu chaos, ale to si spíš musí ohlídat studenti
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zápis na tabuli je občas nepřehledný.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • zápis na tabuli (silně doporučeno zlepšit)
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • čistší hlas
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • zlepšiť prehľadnosť zápisu aj výkladu
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • .
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Značení sice dává smysl, ale čas od času jsme se do toho na přednáškách zapletli. Zápis by mohl být přehlednější, ale smysl dává.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [22]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 59 % [13]: 90%-100%
  • 2 : 22 % [5]: 75%-90%
  • 3 : 4 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 13 % [3]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [37]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 10 % [4]: Vlastní zápisky
  • 2 : 37 % [14]: Skripta
  • 3 : 5 % [2]: Wikiskripta
  • 4 : 5 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [25]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 8 % [2]: nevyjádřeno
  • 2 : 80 % [20]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 12 % [3]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [22]

Průměr odpovědi: 1.82

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 36 % [8]: 1 (výborný)
  • 2 : 45 % [10]: 2
  • 3 : 18 % [4]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5