Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 26 / 108
  • Procento hodnotících: 24 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 108 studentů.
  • Ukončilo předmět: 65 studentů.
  • Průchodnost: 60 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [24]
    • Předmět mě bavil. Na začátku bych udělal přehled použitého značení v porovnání s lineární algebrou (aby bylo jasné, co přesně které označení znamená, což by zpřehlednilo látku a ušetřilo velké množství otázek. Například u značení souřadnicových funkcionálů a transformačních matic - třeba po dohodě s vyučujícím lineání algebry.)
      Kryštof Synek st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Matematický pohled na fyziku. Začátek předmětu náročný, ale pak se to trochu zlepší.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Matematičtější (= úplně jiný) náhled na mechaniku, řešení vazeb a odvození tajemné funkce L. Pro velký úspěch to má i druhý díl.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • První dobrá fyzika na Jaderce. Na přednáškách vám všechno dobře vysvětlí a odvodí (na rozdíl od ostatních předmětů, kde se používá matematika, kterou se naučíte až za rok).
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika V
    • Asi nejpříjemnější předmět v tomto semestru. Takové zobecnění toho co každý už zná. Náplní předmětu je ukázat, že Newton pomocí jeho rovniček vlastně nic nevyřeší a existuje mnohem lepší systém jak to řešit. :)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Z počátku dost nezajímavý předmět, kdy se probírá prakticky jen zápis a různé transformace, ale později jde o velmi příjemný předmět, jehož pochopení nevyžaduje inteligenci Einsteina a vše dává krásný smysl. Zatím nejlepší fyzika.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Pěkně přednášený úvod do Lagrangeova formalismu. Spousta věcí z mechaniky začne na jednou na přednáškách dávat mnohem větší smysl.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Ten začátek je hrozný, ale jak si na to člověk zvykne, tak je to ok. A pak následuje Lagrangeův formalismus, což mi zatím přijde jako to nejužitečnější, co jsem se ve fyzice obecně naučil.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Jiný náhled na mechaniku. Ze začátku je předmět docela chaotický (nové značení,..), postupně se ale vše vyjasní.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Zpočátku trochu guláš, ale poté zajímavé
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zajímavý předmět. Fyzika bez "spadlo z nebe"-věcí. Matematické pojetí.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Fajn
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Hlavně druhá část semestru je velice zajímavá.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Jeden z nejzajímavějších předmětů.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Konečně pěkná fyzika.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Požadované znalosti u zkoušky odpovídali obsahu materiálů k přednáškám i cvičením, které jsou velmi dobře zpracovány.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Přednášky pro mě nebyly moc přínosné, neustále opravování značení a přemazávání indexů mi v tom dělalo dost zmatek. Na druhou stranu musím vyzdvihnout skripta příjemného rozsahu dokonale probírající a vysvětlující vše, čeho se mi na přednášce příliš nedostalo.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901T072 Jaderná chemie
    • Mechanika mnohem precizněji.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R059 Diagnostika materiálů PO
    • Na přednáškách mi vadilo nesystematické značení.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Jedna ze zajímavějších fyzik.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Fyzika pomocí kompaktního a elegantního matematického zápisu.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Ze začátku jsem byla trochu vyděšená z všemožných vlnek a indexů, ale postupem času se do toho člověk dostane a už to není tak hrozné :-) .
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Spoznávanie fyziky z iného pohľadu
      st. průměr: (2.5, 3.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zatím nejhezčí ze všech fyzik, které jsem absolvovala. Začátek je náročný, hlavně co se týče značení (vlnek, čárek, stříšek, podtržítek apod.) a pochopení transformací souřadnic, ale postupem času dává větší a větší smysl - pro mě vrchol při učení na zkoušku, kdy se mi (téměř) všechno spojilo. Všechno je odvozeno, všechno má svůj pevný základ, a když se dojde k Lagrangiánu, srdce plesá. Opravdu hezká a přímá fyzika, doufám, že dvojka bude v podobném duchu.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
N :  Oznámkujte předmět [26]

Průměr odpovědi: 1.46

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 57 % [15]: 1 (výborně)
  • 2 : 38 % [10]: 2
  • 3 : 3 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [26]

Průměr odpovědi: 1.18

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 69 % [18]: ano
  • 3 : 15 % [4]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká