Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Kozák Michal Mgr. - [01RMF] Rovnice matematické fyziky

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 21 / 60
  • Procento hodnotících: 35 %
Celkové hodnocení [35]
1:
22 % [8]
2:
60 % [21]
3:
17 % [6]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.94

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli cvičící [15]
1:
33 % [5]
2:
46 % [7]
3:
20 % [3]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.87

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.01
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.55
Hodnocení v roli přednášející [20]
1:
15 % [3]
2:
70 % [14]
3:
15 % [3]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.17
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.71
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [7]
    • Něco jsem si psal, ale nakonec to všechno bylo víceméně ve wikiskriptu. Ale asi by stálo teorii vystavět trochu důkladněji. Přeci jen wikiskriptum jako zdroj ke zkoušce není úplně ideální, i když se z něj dala spousta věcí pochopit, když se nad tím člověk zamyslel.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Přednášející do značné míry citoval skripta, ale alespoň stačilo mít je před sebou a pouze si vpisovat pozámky.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • přednáška kopírovala Mazáčova skripta
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Oceňuji vytvoření wikiskript, ovšem přednáška by neměla spočívat jen v jeho přepisování, měla by být o hodně více doplněna komentářem.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Většinou jen přepisoval wikiskripta na tabuli, nebyl moc důvod přednášky navštěvovat
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Bylo vidět, že to přednášel poprvé, ale celkově mi přednášky vyhovovaly
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Přednášky jsem nenavštěvovala, protože předmět mě obsahem neoslovil a naštěstí existují wikiskripta.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [8]
    • Je přátelský, možná někdy zbytečně nechává studenta se u tabule trápit. Ale jinak v pohodě. Uměl bych si představit rychlejší tempo a více spočítaných příkladů. Nakonec to ale k nějakému pochopení stačilo.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Příjemná, pohodová cvičení, ochota s čímkoliv pomoct, vysvětlit
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Poradí, nevymáchá vás v tom, když zrovna úplně nevíte. Celkově byla na cvikách docela fajn atmosféra.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Přístup ke studentům, na každý sebehloupý dotaz ochotně odpoví, je příjemný.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Vždy ochotný pomoct u tabule či zodpovědět otázku. Dobře naladěn.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Dobrou náladu, ochotu vysvětlit nepochopené
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Snažil se vše vysvětlit, pomáhal, když člověk nevěděl jak počítat dál.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Vstřícnost, ochota vysvětlit.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [8]
    • Rychlost, zápis na tabuli.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Dělat příklady pořádně a před písemkou, ne až po ní
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Když byl člověk u tabule, často ho cvičící nechal špatně počítat příklad docela dlouho. Myslím, že by bylo vhodné, aby si člověk na chybu sám přišel, ale zároveň aby ho cvičící donutil u tabule přemýšlet. Tudíž by bylo asi fajn studenta návodnými otázkami dokopat ke správnému řešení dříve, cvika se pak protahují a nespočte se tolik příkladů.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Na začátku hodiny by vždy mohl udělat nějaký krátký úvod, outline, aby student nepřišel k tabuli a vůbec nevěděl, co se děje (ano, probírá se to na přednášce, ale přednáška není povinná a každý student na ni nechodí) Počítání studentů u tabule je potřeba, ale ne natolik, aby se nestihla probrat látka, anebo se stihla probrat velmi omezeně.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Menej sa odkazovať na prednášku.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Praktičtější způsob počítaní. Radši spočítat víc příkladů, ze kterých pak můžu čerpat, než dlouho rozebírat jeden.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Některé postupy výpočtu příkladů byly spíše komentovány ústně, což bylo fajn, ale super by bylo to nějak vhodně zformulovat, aby se to dalo zapsat a během učení připomenout.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Lepší rozvržení hodnocení minitestů a lepší informovanost jak bude hodnotit a za co.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [11]
    • + vlastní zápisky
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Vlastní zápisky srovnané s wikiskripty, tak různě posbírané řešené příklady, protože materiály ze cvičení byly prachbídné
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Wikiskripta a vlastní zápisky.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Wikiskripta + zápisky ze cvičení jsou víc než dostačující.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Mazáčova skripta
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Docela se mi osvědčilo sledovat přednášky a občas si do skript něco dopsat. Ne vše je v nich správně, ale někdy i přednášející na konkrétní pasáže upozorňoval.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Wikiskripta Krbálek
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Wikiskripta a zápisky ze cvičení. K předmětu existují několikery skripta, ale nejsou moc použitelná, protože ve všech se určité věci definují jinak.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Převážně vlastní zápisky, částečně wikiskripta. Přednášky byly v tomto ohledu velmi kvalitní a vše na co se mohl zkoušející u zkoušky ptát dříve řekl i na přednáškách
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Ke zkoušce byla požadována pouze znalost pojmů, které se probírali na přednášce.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Kombinace skript a vlastních zápisků.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [11]
    • Zkouška se nesla v podobném duchu, jako loni. Potřeba byla téměř naprostá většina spočítaných příkladů ze sekce "klíčové" (pojmy a příklady). Když se člověk propsal, už to nebylo nikterak těžké a stresující. Stálo by ale zato, aby měli studenti více času na písemnou část. Přeci jen, ač se to nezdá, je to celkem časově náročné.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Nejdřív se píše ne nijak náročný test z klíčových pojmů a nějakých snazších souvislostí + příklady, u těch trochu záleželo na štěstí, ale nebylo to nic hrozného. I zkoušky pak člověk dostane jednu, dvě otázky a podle úspěchu u nich buď známku a nebo nějakou lehčí na horší známku nebo těžší na lepší. Někdo měl i možnost dopočítat příklad z testu. Myslím, že zkouška nebyla úplně objektivní, na to bylo položeno moc málo otázek.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Písemná zkouška vyžaduje perfektní znalost definicí a dobrou orientaci v příkladech. Samotná ústní zkouška je pak už poměrně jednoduchá (zvláště pokud máte zaroveň funkcionální analýzu ).
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zkouška rozhodně není jednoduchá. Početní příklady jsou tak náročné, že pokud by se měli dělat do detailu stihnete za daných 80 min jen 1 ne 5. Pan přednášející to ovšem bere v potaz a pokud to umíte, tak nemá problém vám zkoušku dát.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Písemka docela nabouchaná, teorie se dala, ale spousta lidí měla problém s příklady. Nic složitého, spíš časově náročného s parciálními zlomky jakožto hlavním zdrojem numerických chyb :D Co se týká oné 100% správnosti odpovědí, striktně byla vyžadována jen u teorie, u příkladů se nějaká ta chyba dala odpustit, nebo se dopočítávalo u ústní. Ústní byla vzhledem k počtu zkoušených na dlouho, ale jinak zvládnutelná.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zkoušející byl fajn a myslím si že byl i dost spravedlivý, což se mi moc líbilo.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Úplně nevím, jak zkoušku hodnotit. Na jednu stranu je dobré, že je jasné, co musíte umět, když chcete jenom projít, na druhou stranu mi nepřijde dobré vyžadovat stoprocentní správnost testu. Každý se může překouknout nebo zazmatkovat. Zkoušející se snažil občas přimhouřit oko, což hodnotím kladně, ale ne vždy se to dařilo spravedlivě.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Bylo by optimální domluvit předem termíny zkoušek z RMF a KVAN tak, aby se nepřekrývaly v každém týdnu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zkoušející byl velmi milý a vstřícný. Náročnost byla adekvátní a zkouška byla zvládnutelná, i když má předmět strašidelnou pověst.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Na začátku se píše test o 6 otázkách (4 teoretické typu definujte a 2 příklady). Aby se postoupilo k ústní musel být test aspoň z 90% správně. Na druhou stranu, dal možnost zabojovat ještě o E a pak o lepší známku na ústní. Ale byla možnost i ústní odmítnout a spokojit se se známkou E.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Písemná část: teorie + příklady. Cíl: napsat na cca 100% správně (+- epsilon) => pár otázek k testu => známka E. Pak následuje ústní část, pokud chceš lepší ohodnocení. Objektivní a spravedlivé hodnocení, ale "vyždímá" z tebe maximum (i na to E), takže je opravdu důležité nepodcenit přípravu.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [11]
    • Snažil se vysvětlovat probíranou látku, ale bylo vidět, že si ještě není jistý v kramflecích. Nicméně nakonec to nebylo tak špatné, jak to z počátku vypadalo.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Dobrá struktura přednášek , přehledný zápis, upozornění na chyby ve skriptech, žádný chaos. Odpřednášeno na jedničku :)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Ochotu ke studentům.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Pan přednášející se díky svému nízkému věku dokáže velmi dobře vcítit do pocitů svých studentů. Je z něj cítit, že ikdyž má v místnosti 80 lidí zajímá ho každý jeden z nich.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Pohodář. Když něco neví, klidně to přizná a rozmyslí na další přednášku.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Přátelský, ochotný vysvětlit.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Přístup ke studentům, na každý sebehloupý dotaz ochotně odpoví, je příjemný.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Humor.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zápal pro věc, znalosti
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Srozumitelný výklad, mluvil v souvislostech.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Vstřícnost, ochota pomoct, vysvětlit.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [11]
    • Snad zlepšit písmo. Nejdřív jsem si myslel, že mám slabé brýle, ale ani silnější nepomohly.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Dělat minitesty na látku dopředu my nevyhovovalo.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Jelikož přednášel tuto přednášku první rok je jasné, že nemohla být tak hladká jako je tomu u profesorů, co mají tu samou přednášku 20 let. Vše, co pan přednášející nevěděl v jedné přednášce dobře vysvětlil v té další.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Struktura nebyla ideální, ale na to, že předmět přednášel poprvé , v pohodě.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Ke Krbálkovi má ještě daleko, ale zlepšuje se.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Přednášející byl letos začátečník a myslím si, že se s tím popral víc než dobře. Samozřejmě je potřeba vychytat to, aby byl výklad podán ještě o něco víc srozumitelněji a zápis na tabuli by měl být větším písmem, ale jinak to přednášejícímu šlo moc dobře.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zapracovat na předání látky studentům, tj. vysvětlovat jednotlivé kroky, motivaci a cíl, někdy postup působí zmateně
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Ocenila bych o něco srozumitelnější přednes, docela jsem se ztrácela v pojmech
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Forma získávání zápočtu by se mi líbila, kdyby v příkladech byly příklady, které jsme měli šanci někde typově vidět. Takhle byl problém na něco vůbec přijít nebo to bylo časově neúprosné. Nelíbilo se mi, že se ve druhé části semestru k příkladům přidaly i pojmy. Mělo by být na nás, kdy se začneme učit teorii, a zápočet by s teoretickými pojmy dle mého názoru neměl souviset.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Vzhledem k tomu, že předmět vedl poprvé, přednášky občas vzbudily dojem chaotičnosti.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zlepšit zápis na tabuli.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [9]
    • Vše se nestihne důkladně procvičit. Možná bych vynechal šťourání se v testovacích funkcích ze začátku semestru.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zadávání domácích úkolů na cvičení a následné testy z nich jsou dobrým způsobem, jak donutit studenty zůstat v kontaktu s probíranou látkou, což pak usnadňuje přípravu na zkoušku.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Možná by jich mohlo být víc? Mít na každý způsob řešení maximálně jeden příklad ukázány na cvičení poněkud komplikuje přípravu ke zkoušce.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Písemky z hodiny na hodinu mi vcelku vyhovovali. Zpočátku jsem nad tím strávila hromadu času, ale když jsem do toho dostala, docela to šlo od ruky. Navíc to nutí nezůstávat pozadu (což je zřejmě jeden z cílů).
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Ocenil bych větší množství propočítaných příkladů.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Pro zápočet bylo potřeba psát na každé hodině minitesty z předem zadaných příkladů. Byly celkem přísně hodnocené, když člověk nevěděl nebo měl chybu, bylo to stejné jako kdyby vůbec nepřišel.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Chtělo by to více času věnovat integrálním transformacím a integrálním rovnicím.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Na začátku každého cvičení byl test na jeden z příkladů z domácího úkolu, což studenta donutí se na předmět připravovat během semestru. To je obzvlášť u tohoto předmětu dosti důležité.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Cvičení je málo a proto se nestihne spočítat dostatek příkladů k zažití látky. Obzvláště pro absolventy MAB je značně teoretická látka, která se probírá poměrně těžká k uchopení.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [20]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [10]: 90%-100%
  • 2 : 10 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 20 % [4]: 50%-75%
  • 4 : 20 % [4]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [30]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 10 % [3]: Vlastní zápisky
  • 2 : 6 % [2]: Skripta
  • 3 : 36 % [11]: Wikiskripta
  • 4 : 3 % [1]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 94 % [18]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 5 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [20]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 15 % [3]: 1 (výborný)
  • 2 : 70 % [14]: 2
  • 3 : 15 % [3]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [15]

Průměr odpovědi: 1.87

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [5]: 1
  • 2 : 46 % [7]: 2
  • 3 : 20 % [3]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [15]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 20 % [3]: obtížný
  • 3 : 60 % [9]: středně obtížný
  • 4 : 20 % [3]: lehký
  • 5 : 0 % [0]: velmi lehký
Komentáře učitelů k předmětu
Děkuji všem za vyplnění ankety, za ty pozitivní i negativní hlasy (některé pozitivní mne velmi potěšily). I když s některými výroky nesouhlasím, dotváří u mne obrázek, jaký na tento předmět můžou studenti mít. Reaguji jen na vybrané podněty, hlavně ty, se kterými spíš nesouhlasím.

Obsah přednášky: Vůbec nechápu komentáře typu "přednáška jen kopírovala wikiskripta", kterých bylo celkem hodně. Wikiskripta jsou zápisky z přednášky - tedy ne že někdo napsal wikiskripta, a dle nich přednášející přednáší. Nebo tyto výroky narážejí na snahu držet stejné značení jako ve wikiskriptech, abych Vás zbytečně nemátl dvojím značením? Nebo má přednášející ignorovat existenci wikiskript a neupozorňovat na chyby v nich (nejlépe na nich pak nachytávat studenty u zkoušky)?
Naopak by pro mne jako přednášejícího bylo příjemnější, kdybych nemusel vše do detailu psát na tabuli - kdyby studenti poslouchali, měli před sebou vytištěná skripta a jen si do nich vpisovali své poznámky. Nebo kdybych dopředu zadal, ať se studenti podívají sami na kapitolu, a já už mohl na další přednášce povídat zajímavosti či aplikace, technické detaily by si prošel každý sám. Ale přijde mi, že je to dost utopická představa.

Forma cvičení: Pro mne je smyslem cvičení procvičit látku z přednášky, poukázat na některé početní nebo dokazovací techniky, případně rozebrat některé pojmy či tvrzení k lepšímu pochopení. Předmět je o dost více teoretický než předešlé analýzy, k počítání příkladů potřebujete znát spoustu teoretických poznatků, proto se teorie musí řešit i na cvičení. Dle reakcí z ankety mají někteří studenti na cvičení velmi rozdílný pohled, zkusím tedy příště zapracovat na lepším předání mé idey studentům.

Obsah cvičení: Souhlasím, že by bylo dobré stihnout více příkladů. Bohužel si málokdo pamatuje věci z přenášky nebo minulého cvičení, a dost času se stráví opakováním. Navíc si myslím, že je lepší udělat čtyři příklady tak, aby je lidi pochopili, než ukázat řešení osmi příkladů, které málokdo pochopit stihne (když už to nepochopili z přednášky). Jsou dokonce tací, kteří by naopak chtěli ty příklady dělat ještě pořádněji. Každopádně zkusím některé příklady vyměnit.
Pokud byly nějaké příklady za úkol na doma ještě před tím, než byly procvičeny na cvičení, očekávalo se použití poznatků z přednášky a tedy ne úplně precizní spočtení. Ke konci semestru zkusím dát víc početních na procvičení, a pojmy od začátku.

Zkouška: Komentáře na zkoušku zhruba odpovídají pocitu, jaký jsem měl ze samotných zkoušených studentů. Velké potíže dělaly příklady, ale často to nebylo jen z nedostatku času, spousta lidí ani některé nezačala počítat. Každopádně přidám příště čas, abych nemusel být tak subjektivně benevolentní.