Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01RMF] Rovnice matematické fyziky

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 21 / 71
  • Procento hodnotících: 29 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 71 studentů.
  • Ukončilo předmět: 51 studentů.
  • Průchodnost: 71 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [21]
    • Předmět je relativně dobře kocipován, člověk se dozví něco z teorie zobecněných funkcí a naučí se "konečně" vyřešit nejčastější typy fyzikálních rovnic.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Silně navazuje na matematickou analýzu, jde o takové její vyvrcholení. Vzhledem k náročnosti probírané látky je už výklad fyzikálnější a na tolik rigorózní.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Látka se již neprobírá, tak podrobně jako na předchozích analýzách.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Předmět RMF je pro mne předmětem opravdu zvláštním. Můj pocit je, že cílem přednášky bylo vytvořit jistý aparát k řešení diferenciálních rovnic. Dle mého názoru by bylo dobré více zdůraznit, co je vlastně naším cílem. Teorie řešení diferenciálních rovnic je nejspíše obecně roztříštěná, což není chyba tohoto předmětu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zajímavý předmět, jehož aplikace ale ve třetím ročníku zůstává ještě zcela utajena.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zvláštní předmět, nejdřív je člověk mimo, pak najednou začne rozumět a na konci se to zvrhne. Nicméně poskytuje zajímavý aparát pro řešení parciálních diferenciálních rovnic.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • učivo užitečné pro kvantovou mechaniku 2; nelíbilo se mi, že na cvičení se dělalo jen málo příkladů, příklady byly ukázkové a o dost jiné než ve zkouškových písemkách; kvůli domácím úkolům bylo nutné věnovat hodně času domácí přípravě - opět se ale jednalo pouze o jednoduché příklady, které ve zkouškových písemkách nešly moc zužitkovat; pan Kozák byl nicméně u zkoušky schovívavý - teoretickou část písemky bylo potřeba mít bez chyby, příklady v písemce tak důsledně nekontroloval, bylo ale potřeba vždy zhruba vědět, jak příklad spočítat
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Předmět, který staví na již probrané matematice, na druhou stranu si buduje svůj vlastní aparát. Pro pohodové projití předmětu nebylo třeba být úplně geniální, ale naučit se o látce přemýšlet a správně zdůvodňovat. Některé partie (konvoluce, Fourierovy a Laplaceovy transformace, operátory) se snad i můžou hodit, přinejmenším by se bývaly hodily v předmětech z předchozích ročníků.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Dá se zvládnout. Přišlo mi to moc teoretické, takže pro mě nuda, ale pro ty, co mají radši teorii, tak se v tom asi vyžijí víc než já.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Občas černá magie. Nechápavé zírání. Ale s odstupem to smysl dává.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Znovu spojovat áčkaře a béčkaře po třech, resp. čtyřech semestrech je nesmysl. Áčkařům se nebude líbit nedostatečná rigoróznost, béčkařům nedostatek příkladů, které jsou navíc mnohdy pojaty jako kuchařky. Přednáška bohužel nenabízí nic víc než to stejné, co je ve wikiskriptech. Při přednášce by to chtělo zapracovat na předání většího vhledu do problematiky a ne jen prostého opisování, tj. vysvětlovat jednotlivé kroky, motivaci a cíl, kam chceme jít. Na cvičeních se převážná část semestru probírá úvod a na skutečné řešení ODR, PDR a integrálních rovnic nezbývá moc času, přičemž jejich řešení je cílem tohoto předmětu a objevují se u zkoušky, a proto si je musí student nastudovat a propočítat sám. Jako feedback uvedu, že jsme nespočítali žádný příklad pro převod PDR na normální tvar, PDR s danými podmínkami a pravou stranou na operátor vedení tepla nebo operátor vlnění (nutno přiznat, že to bylo za domácí úkol, ale to nic na situaci nemění) nebo dále žádnou Volterrovu integrální rovnici. Taktéž bych ocenil po každém týdnu správné řešení příkladů na test, jelikož ani po testu student neví, že příklady spočítal správně.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Pár užitečných informací se tam našlo
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Taká analýza.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Pokračování matematické analýzy
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Kombinace teorie zobecněných funkcí, integrálních transformací a integrálních rovnic. Potřebovala bych zodpovědět, k čemu mi to bude dobré. Alespoň první část mi přišla příliš teoretická a veškerá ta zobecnění bychom si mohli odpustit, kdybychom si prostě nadefinovali, jak se chová Dirac v různých situacích. A u druhé části mě dostalo, že vrcholem cvičení bylo, že jsme se naučili převádět úlohu na hledání vlastních čísel SL operátoru na integrální rovnici, kterou stejně nejsme schopni vyřešit.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Pokračování MAB.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Strašidelné RMF
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Kompletně odlišný pohled na matematiku, podstatná část probírané látky se hodí i k jiným předmětům.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Náročný, ale zajímavý předmět. Matematická analýza 5, akorát "se učíte počítat odznova" a zároveň vše z minulých analýz se bude moc hodit.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Vrchol studia matematiky pro studenty fyzikálních oborů.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • pro vetsinu z nas posledni matanalyza
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
N :  Oznámkujte předmět [21]

Průměr odpovědi: 2.24

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 9 % [2]: 1 (výborně)
  • 2 : 61 % [13]: 2
  • 3 : 23 % [5]: 3
  • 4 : 4 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [21]

Průměr odpovědi: 1.16

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 76 % [16]: ano
  • 3 : 14 % [3]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká