Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Oberhuber Tomáš Ing. Ph.D. - [01NUM1] Numerická matematika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 9 / 22
  • Procento hodnotících: 40 %
Celkové hodnocení [15]
1:
13 % [2]
2:
40 % [6]
3:
40 % [6]
4:
6 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.40

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli cvičící [8]
1:
25 % [2]
2:
37 % [3]
3:
25 % [2]
4:
12 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.25

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.01
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.55
Hodnocení v roli přednášející [7]
1:
0 % [0]
2:
42 % [3]
3:
57 % [4]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.57

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.17
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.71
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [1]
    • Nevyhovují mi prezentace jako prostředek k přednášení, neudržím při nich pozornost, proto jsem přednášky nenavštěvovala.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [8]
    • Kombinace vlastních zápisků a prezentací k dispozici
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Prezentace, wikiskripta a nějaké zápisky, co jsem si napsal na začátku semestru (opakování LA).
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Wikiskripta nejsou úplně ideální. Dobře se pročítají přednáškové prezentace + vlastní poznámky s důkazy.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Dále jsem používala cizí výpisky z přednášek, protože přednášející nedoporučuje na studium pouze Wikiskripta. Oceňuju snahu přetvořit Wikiskripta na běžná skripta.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • prezentace a wikiskripta
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika PO
    • Prezentácie, poznámky a Wikiskripta.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zápisky a prezentace, ta je dobrá.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • prezentace z přednášek + poznámky z hodin (na důkazy) + wikiskripta (na doplnění)
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [7]
    • Zkouška byla úplně jiná než na ostatních přemětech, co se týče časového rozvržení. Zkoušející zkoušel vždy pouze jednoho člověka úplně a až poté, co mu udělil známku, se přesunul k dalšímu. - Podle mě velmi nevhodné. Zkouška byla již tak zpožděna státnicemi a někteří, ačkoli byli již plně připraveni, museli čekat několik ubíjejících hodin než se na ně dostala řada v mě tajemném pořadí. - Zkrátka někdo mohl odejít se známkou už v poledne, někdo až mezi 16 a 17 hodinou, NEZÁVISLE na tom, jak dlouho mu trvala příprava. Pokud se zkoušejícímu takový formát zkoušky líbí, ať si zve studenty postupně např. po půl hodinách, aby tam někdo nemusel být od 9 do 17, když se mu drtivou většinu času zkoušející vůbec nevěnuje.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zkouška stojí čistě na znalostech metod - jejich odvození, jak je použít, výhody a nevýhody atd. Absence praktické příkladové části tvoří postačující podmínku pro trošku přísnější hodnocení teorie.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • U zkoušky dostanete 2 otázky, když chcete lepší známku tak musíte vědět i důkazy. Potom, co tohle projdete, začne se Oberhuber ptát na doplňující věci. Jeho otázky jsou dost neprůhledné, není často jasné co po vás vlastně chce.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R058 Matematická informatika PO
    • U zkoušky jsem dostala dvě otázky, poté menší otázky na obecný rozhled. Na všechno bylo dost času. Jenom mi nevyhovovalo, že jsem jsem dvě hodiny jenom seděla, a čekala až se dostanu na řadu. Možná bych zauvažovala nad nějakým pořadníkem, něco podobného dělá pan doc. Krbálek během zkoušky z MAB34
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Jedna z najlepších skúšok, aké som na škole zažil. Objektívna, ľudská a príjemná. P. doktor si kvalitne preklepne, ako ste látke porozumeli a zároveň vás nepotápa. Primeraný spôsob skúšania.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Pan zkoušející se zaměřuje hlavně na pochopení základních kamenů metod a jak fungují, kdy fungují a jak z nich získat užitečná data, což je právě to, co bychom si z toho měli odnést, takže fajn.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Na vyzkoušení si sice ti, na které se dostane později, celkem počkají, nicméně zkouška byla příjemná.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [2]
    • jeho připravené prezentace a obecně materiály poskytnuté k předmětu (implementační kódy v C++)
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Ochotu odpovídat na otázky na nejasnosti.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [3]
    • Pan doktor se občas uprostřed důkazu zasekl a vzpomínal jak dál.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Lepší slovní projev, je takový monotónní a ne úplně výrazný.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Mohl by občas hodiny proložit něčím zábavným, čím by si člověk na chvilku oddychl a mohl se lépe pak soustředit.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [1]
    • Předmětu by se cvičení hodila, byť třeba jenom systém 3+1.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [7]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 42 % [3]: 90%-100%
  • 2 : 28 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 14 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 14 % [1]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [17]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 17 % [3]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 5 % [1]: Wikiskripta
  • 4 : 23 % [4]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 100 % [9]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [7]

Průměr odpovědi: 2.57

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 42 % [3]: 2
  • 3 : 57 % [4]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [8]

Průměr odpovědi: 2.25

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 25 % [2]: 1
  • 2 : 37 % [3]: 2
  • 3 : 25 % [2]: 3
  • 4 : 12 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 0 % [0]: obtížný
  • 3 : 12 % [1]: středně obtížný
  • 4 : 25 % [2]: lehký
  • 5 : 62 % [5]: velmi lehký
Komentáře učitelů k předmětu
Mám potřebu se vyjádřit hlavně k mému systému zkoušení. Vím, že je zdlouhavý, ale preferuji se věnovat plně jednomu studentovi po druhém, protože pak lépe udržím v hlavě, na co jak odpověděl, což je pro mě důležité při finálním hodnocení. Nechci proto přeskakovat od jednoho studenta ke druhému. Systém, kdy bych si studenty zval postupně mohu zvážit. Ovšem často se stává, obzvlášť začátkem semestru, že několik studentů zkoušku hned vzdá, a pak by i tento systém byl neefektivní.
A vlastně ještě jedna věc. Občas píšete, že se nevím rady s důkazy. Jde o to, že nechci důkazy opisovat z poznámek. Pamatuji si jen některé zachytné body a podle těch postupuju. Tyto zachytné body se také snažím zdůraznit. Jde mi to, aby důkaz nepůsobil dojmem, že nějak spadnul z nebe, ale že jsme ho společně odvodili. Občas udělám nějakou chybu, ale téměř vždy mě na to upozorníte. Tím vídím, že nad důkazem přemýšlíte. Považuju to za daleko lepší, než kdybych důkaz opisoval krok za krokem.

Děkuju za vaši zpětnou vazbu.