Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Tolar Jiří prof. Ing. DrSc. - [02VOAF] Vlnění, optika a atomová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 25 / 66
  • Procento hodnotících: 37 %
Celkové hodnocení [25]
1:
24 % [6]
2:
48 % [12]
3:
20 % [5]
4:
4 % [1]
5:
4 % [1]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.16

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli přednášející [25]
1:
24 % [6]
2:
48 % [12]
3:
20 % [5]
4:
4 % [1]
5:
4 % [1]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.16

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.17
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.71
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [9]
    • Měl jsem problém udržet pozornost. Samotné myšlenky a odvození nových věcí byly zajímavé, ovšem když se už desátou minutu počítají na tabuli nějaké derivace, aby se to do sebe později mohlo dosadit, je jednoduché se nesoustředit a následně se při začátku dalšího kroku nechytnout.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Občas se pan profesor zadrhne na nějakých historkách nebo v příkladech. Čísla, která na přednáškách občas padají, je dobré si zapamatovat, u zkoušky se na to občas objeví otázka.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Pan Tolar jede podle skript (občas přeskakuje), takže je dobré si je nosit a dělat si poznámky do nich. Na atomovou fyziku skripta už nejsou, takže na posledních pár hodin, kdy se bere atomová fyziky, je dobré navštívit přednášky.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Často som nevedel, aký problém sa momentálne rieši.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Byl trochu problém když tam člověk přišel unavený. Pan profesor totiž mluví velmi pomalu(což je na druhou stranu dobře) díky čemuž člověk snadno usne
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Nevyhovovalo mi príliš pomalé tempo, nedokázala som udržať pozornosť.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Doporučuji pečlivě sledovat, pan profesor má tendenci vyplňovat každičké volné místo na tabuli
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Přednášky jsou velmi důležité k pozdější zkoušce. Doporučuji je navštěvovat.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Vždy mě zaujaly, i přesto, že tempo bylo pomalé. Učivu jsem porozuměl hned na přednášce a měl jsem možnost vést si srozumitelné poznámky.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [6]
    • Kombinace vlastních zápisků a skript
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Atomová fyzika ze zápisků z přednášky.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zápisky jsem občas měla chaotické, tak jsme jim dávala strukturu na základě skript.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Rôzne internetové zdroje, skriptá a minimálne aj vlastné poznámky.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Skripta a vlastní zápisky
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • + skripta.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [7]
    • Nejdřív se psala dvouhodinová písemka, jejich složitost závisí na tom, kdo je zadává. Příklady mají různou bodovou váhu. Ústní část probíhá po jednom. Odvíjí se hodně od toho, jak jste napsali písemku a otázky odvíjí od příkladů v písemce.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Test je náročný. Na ústní zkoušce se test probere a na horší známku padají základní otázky (i z témat, které byly v testu) a na lepší známku pak většinou kapitoly z konce semestru.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Písomná časť je niekedy trošku krutá, čo sa týka obtiažnosti príkladov, ale pokiaľ sa nepodarí písomku napísať excelentne, ešte nie je nič stratené. Na ústnej časti však budete vystavení kvalitnému lustrovaniu vašich znalostí. Najprv sa pomaly prejde písomka, kde si vyjasníte postup riešenia. Následne si vás p. profesor ešte z niečoho vyskúša. Keď látke rozumiete, nemal by problém skúšku zložiť na dobrú známku. Nestotožňujem sa s názormi, že známkovanie je random, vôbec nie, len látke treba rozumieť a nebáť sa všetko dostatočne okomentovať.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Náročné, ale navzdory tomu co se proslýchá velmi objektivní
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Je velký rozdíl mezi písemnou částí připravovanou asistenty a profesorem Tolarem, ta je těžší a vždy obsahuje jeden teoretičtější příklad. Ústní zkouška probíhá bez přípravy. Nejdřív procházíte písemku, pak se zkoušející většinou ptá na okruh, ze kterého jste dostali nejvíc bodů, ovšem otázky jsou zvláštně formulované a občas je problém pochopit, co přesně chce slyšet. Pokud má dobrou náladu, k správné odpovědi vás navádí.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Jedna z nejtěžších zkošek vůbec. U praktické části doufejte, že příklady dělal Novotný a u teoretické se modlete, že svítí sluníčko, hvězdy jsou v dobré konstalaci a pan profesor se dobře najedl. Pokud se toto vše sejde, čeká vás hezké popovídání s moc milým profesorem, završené úsměvěm a (pokud to perfektně umíte), možná i známkou D.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Obtížnost zkoušky roste logaritmicky na čase
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [16]
    • Oceňujem detailnosť a príjemnú náväznosť na prednáškach, malé opakovanie na začiatku hodiny.
      Adriana Žiarová st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Schopnost zdatně přednášet i v svém věku.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Látku umí nezmateně a srozumitelně vysvětlit.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Připravenost přednášek a jeho skripta. A že předmětu rozumí.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Všechno umí, má naučené tempo výkladu.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Ľudský prístup, ochotu vysvetliť látku dodatočne.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Obrovské znalosti a orientaci v tématu
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Prehľadnosť písania na tabuľu
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Profesor Tolar vykládá v rozumném tempu, stíhala jsem si vše zapisovat i vnímat látku.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Přednášky jsou zajímavé, doplňované poznámkami.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Přehledně vedené přednášky. Na začátku každé přednášky malé opáčko z minula, takže když člověk občas chybí tak se i tak bude chytat.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Znalosti
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • přednáší z hlavy
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Rozumné tempo, přehledný zápis na tabuli, evidentní porozumění problematice, ochotu dovysvětlit nejasnosti. Pro mě jednoznačně nejlepší přednášející fyziky doposud a i nejlepší přednášející ve 3. semestru, co se oborů s B úrovní týče.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Metodičnost. Dobrou rychlost přednášení.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Pěkné písmo.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [9]
    • Ja som bola s prednáškami spokojná, porozumela som, pán profesor bol ochotný odpovedať na otázky a prípadne vysvetliť.
      Adriana Žiarová st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Asi bych trochu zpřehlednila zápis na tabuli
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Je čas přemýšlet o nahrazení profesora Tolara doktorem Novotným, protože Tolarovo tempo je uspávající a je těžké udržet pozornost a Novotný ho na pár hodinách kvalitně nahradil.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • V rýchlosti a štrukturovanosti výkladu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Trochu víc říkat co je důležité, z něčeho co působilo jako krátký příklad se nakonec vyklubalo důležité téma na půlku přednášky
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Zápis na tabuli je místy chaotický.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Myslím, že není zločin popsat více než přesně 3 tabule.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Zápis na tabuly a způsob podání informací ... né vždy je vše zřejmé.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • V ničem, pan profesor je ideální přednášející.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [25]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 52 % [13]: 90%-100%
  • 2 : 12 % [3]: 75%-90%
  • 3 : 20 % [5]: 50%-75%
  • 4 : 16 % [4]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [24]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [3]: Vlastní zápisky
  • 2 : 33 % [8]: Skripta
  • 3 : 8 % [2]: Wikiskripta
  • 4 : 8 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [18]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 16 % [3]: nevyjádřeno
  • 2 : 50 % [9]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 5 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 27 % [5]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [25]

Průměr odpovědi: 2.16

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 24 % [6]: 1 (výborný)
  • 2 : 48 % [12]: 2
  • 3 : 20 % [5]: 3
  • 4 : 4 % [1]: 4
  • 5 : 4 % [1]: 5