Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Kozák Michal Mgr. - [01MAB4] Matematická analýza B4

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 10 / N/A
  • Procento hodnotících: N/A %
Celkové hodnocení [10]
1:
40 % [4]
2:
30 % [3]
3:
20 % [2]
4:
10 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.10
  • Medián: 1.33
  • Průměr hodnocení: 1.59
Hodnocení v roli cvičící [10]
1:
40 % [4]
2:
30 % [3]
3:
20 % [2]
4:
10 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.00
  • Medián: 1.25
  • Průměr hodnocení: 1.48
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [8]
    • Líbí se mi přístup, něco vám nejde. Pojďte to zkusit před tabuli. Bohužel to často vede k situacím kde nikdo se raději na nic neptá.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Přehlednost, probráno bylo vše tak akorát detailně a s ideální mírou teorie.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Chodil na cviko vždy s úsměvem.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Je moc milý a to i v případě, že jste u tabule a nevíte, co si s příkladem počít. Na začátku každé nové kapitolky shrne potřebnou teorii. Když se výpočtu splete, tak to přizná, a i u studentů mu jde spíše o pochopení postupu, než o numericky správný výsledek.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Pohodový a milý cvičící. Pan Kozák nám vždy na začátku nové látky poměrně hezky vyložil základy teorie. U tabule v případě potřeby pomáhal tak, aby student příklad i látku pochopil.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • přátelská nálada cvičení
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Oceňuji pohodový přístup k řešení problémů a možnou diskuzi. Také shrnutí teorie na začátku každé kapitoly.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Pohodový přístup, humor.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PV
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [5]
    • Aktivnější přístup k příkladům - víc je komentovat
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Bylo super, že cvičící říkal tipy a triky ke zkoušce, ale připadalo mi, že jsme spočítali málo typových příkladů a nepřipadalo mi, že jsem byl připraven na zápočťáky. Ještě mi vadilo dopočítávání příkladů, protože to zabilo minimálně 10 minut času (např. úpravu zlomků ve výsledku či dopočítávání už triviálních určitých integrálů)
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Vyhovovalo by mi, kdyby byly zadávány dobrovolné domácí úkoly jako u paní Kostkové.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Nemyslím si, že je nutné numericky dopočítávat každý příklad, nebo dosazovat a ztrácet tím čas. Chápu, že zápočtové testy jsou hodně o dosazování a algebraickém upravování spíše než o vědomostech, nicméně algebraickým úpravám studenti rozumí a chybovost v zápočtových testech v tomto není dána neznalostí, nýbrž nepozorností, zbrklostí a nervozitou. Spíše bych ocenila více příkladů a více komentářů k příkladům. Na cvičícím bylo také často vidět, že je příklady zmoženější než my, což moc nepodporuje "morálku práce" a celému cvičení chyběla trošku disciplína a tempo.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Možná se lépe připravit. Často to vypadalo, že sám neví, o čem mluví.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PV
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [3]
    • Velmi důležité je navštěvovat pořádně, příkladů je typově hodně. Musí se však počítat s tím, že znalosti že cvik málokdy stačí k zápočtovému testu, je třeba toho hodně a hodně propočítat samostatně.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Velice propracované a dobře propojené s přednáškami.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Vyhrocené, stejná jako celý předmět.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PV
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [10]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 40 % [4]: 1
  • 2 : 30 % [3]: 2
  • 3 : 20 % [2]: 3
  • 4 : 10 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [10]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 20 % [2]: velmi obtížný
  • 2 : 30 % [3]: obtížný
  • 3 : 50 % [5]: středně obtížný
  • 4 : 0 % [0]: lehký
  • 5 : 0 % [0]: velmi lehký
Komentáře učitelů k předmětu
Děkuji za vyplnění ankety, pozorně jsem si je přečetl. Připojím jen několik reakcí:
* každý rok dostáváme do anket, že se projede na cvičení málo typových příkladů a že to nestačí k zápočťákům. Ale! Zápočťaky Vás nemají testovat pouze ve spočtení naučených typů příkladů, ale aplikování naučeného na něco neznámého. To hlavně se Vás snažíme naučit - ale náš záměr možná není na první pohled vidět.
* O dopočítávání příkladů jsme diskutovali již v průběhu semestru. Není to bezmyšlenkovité. Je několik příkladů, které jsou obtížné právě kvůli dopočítání, kde chci demonstrovat, abyste se ten typ problému nenaučili jen spočítat, ale spočítat efektivně (nepsat zbytečné věci, počítat lehké operace v hlavě, psát přehledně) - např. transformace souřadnic, aplikace substitucí do integrálů. (Když nespočítáte něco špatnou cestou, jak poznáte tu lepší a kratší?) Pak jsou algebraické dovednosti, které byste sice měli umět, ale ze zkušenosti většina neumí, proto tam jsou vloženy jako opakování a nepřeskakuji je, aby si ji případně neznalí doplnili (a někdy jsou až na konci příkladu) - konvergence z MAB3, úpravy goniometrických funkcí, nalezení všech kořenů rovnic. Chápu, že pro nemalou část z Vás je to zbytečné (až ztráta času), ale cvičení jsou určena většině studentům - snažil jsem se tedy zvolit kompromis.
* Jestli jsem vypadal zmožený, to mě samozřejmě mrzí. Ovšem nejsem si jist, jestli to bylo vždy kvůli samotným příkladům nebo mé únavě, nebo spíš z počínání některých z Vás u tabule ...
* Domácí úkoly jsou fajn, sám jsem je hojně používal. Ale nemyslím, že máte čas na domácí úkoly ze všech předmětů, co máte - proto povinné úkoly nedávám. Kdo chce (a nějaká domácí příprava potřeba je), je snad dost zadání na počítání. Samostatné počítání je tou nejlepší cestou, jak se něco naučit - zabere to ale příliš času a Váš studijní plán na to není přizpůsoben - pokud budu respektovat Váš čas aspoň na spánek.

Pokud jsem Vám neodpověděl dostatečně, nebo máte něco konkrétního, nebojte se mě kontaktovat napřímo.