Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01MAB4] Matematická analýza B4

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 18 / 66
  • Procento hodnotících: 27 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 66 studentů.
  • Ukončilo předmět: 44 studentů.
  • Průchodnost: 66 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [18]
    • Matematická analýza 4 je to samé co analýza 3. Co více říct. Pouze se u zkoušky objevuje více věcí co padlo na přednášce, ale známe je do předu, takže to jde dohnat.
      Martin Kaschner st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Kvalita předmětu je stejná jako u MAB3, ale náročnost stoupla. Chtělo by to psát druhou zápočtovou práci nejpozději v prvním týdnu zkouškového, ještě lepší by bylo psát ji ještě v semestru. Zápočtovky v druhém týdnu zkouškového ukrajují ze zkouškového důležitý čas a je to nepříjemná situace.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PV
    • Kurz velmi podobný MAB3. Obsáhlý a náročný, leč zvladatelný.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět, který krásně dává smysl, když do něj vidíte do hloubky. Vyžaduje však obrovské úsilí, hodiny a hodiny tvrdé dřiny strávené nad skripty a zápisky.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Obsah učiva byl bez pochyby zajímavý, podle mě je však celý systém tohoto předmětu nepříjemný. Část učiva z něho se probírá na semináři, proč potom seminář není povinný (nebo součástí analýzy jako další přednáška)? 5 minitestů, 2 velké testy (u kterých je často extrémně nevyvážená náročnost u jednotlivých skupin, takže je to dost o štěstí). S trochou toho štěstí se dostanete ke zkoušce, kde si musíte projít písmenou částí (obsahující i něco z teorie). Z té dostanete známku, která by měla přibližně rozhodovat o výsledné známce. Tu mi opět přišlo, že se složitost od termínu k termínu příliš lišila. A nakonec ústní, kde mi přišlo, že známky (nebo vůbec to, jestli jste nešli domů), velice záviselo na aktuální náladě zkoušejícího.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Skvěle vedený předmět jako MAB3.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Pěkné pokračování kurzů analýzy.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PV
    • Poslední matematická analýza je rozhodně nejobsáhlejší co se týče probírané látky a jsou vyžadovány znalosti z předcházejících matematických předmětů (analýza i lingebra). Teorie míry je velice abstraktní, ovšem je též výjimečně elegantní.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Předmět rozšiřuje studentovi znalosti do více dimenzí. Bohužel po výborných kapitolách hledání extrémů a teorie implicitních funkcí přišla teorie míry, která do předmětu vypustila spoustu abstrakce, na kterou jsem do té doby nebyl zvyklý. Zápočtové písemky byly o úroveň nad příklady, co jsme dělaly na cvičeních, zkouškový test byla loterie a ústní část byla o něco obsáhlejší, než na MAB3, takže předmět mi sebral asi nejvíce času z celého semestru.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Skvěle odprezentovaný předmět. Náročnost odpovídající. Díky jasně daným podmínkám student ví, co se má učit a pak už je na jeho svědomí, jak dobře se připraví.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Tím, že MAB4 vyučuje opět docent Krbálek, předmět funguje stejně jako MAB3 a je jednodušší se orientovat ve stylu výkladu a získávání zápočtu. Tento fakt je ovšem vyvážen množstvím látky - probírají se funkce více proměnných a Lebesgueův integrál, každé téma by však sneslo vlastní předmět.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PV
    • Opět skvěle vedený předmět
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Pokračování matematické analýzy. Tentokrát velmi abstraktní.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět obsahuje matematický aparát, který vám paradoxně konečně osvětlí celé dva roky fyzikálních předmětů.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PV
    • Zakončení analýzy.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Za mě příklady zkousnutelnější než v MAB3, teorie naopak. Ale otázka je, jestli to nejsou jen následky tréninku a únavy materiálu.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Nemůžu si pomoct, ale MAB4 byla obsahově nejnudnější analýza. Abstrakce předmětu v kapitolách o teorii míry roste nade všechny meze. Obsah cvičení je k získání dostatečného počtu bodů na zápočet nedostačující, je třeba procházet jak zkouškové, tak zápočtové zadání z minulých let.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PV
    • Bohužel, předmět je veden opravdu hodně nešťastně ze strany doc. Krbálka a podle mě i velmi špatně odcvičen - ať už od Mgr. Kozáka nebo Ing. Kostkové.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PV
N :  Oznámkujte předmět [18]

Průměr odpovědi: 1.78

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 61 % [11]: 1 (výborně)
  • 2 : 16 % [3]: 2
  • 3 : 11 % [2]: 3
  • 4 : 5 % [1]: 4
  • 5 : 5 % [1]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [18]

Průměr odpovědi: 1.33

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 55 % [10]: ano
  • 3 : 27 % [5]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká