Jex Igor Prof.Ing. DrSc. :: [02TEF1] Teoretická fyzika 1

Další předměty
[02KIK] Kvantová informace a komunikace
[02SFHIC] Statistická fyzika v ultrarelativistických jaderných srážkách
[02TEF1] Teoretická fyzika 1
[02VPSF] Vybrané partie ze stat. fyziky a termodynamiky
Role učitele
Přednášející, Zkoušející
Počet hodnotících: 31 / 56
Procento hodnotících: 55 %
|===========.........|
SUM : Celkové hodnocení [50] 2.04
1 : |==========..........| 50 % [25]  
2 : |===.................| 16 % [8]  
3 : |====................| 18 % [9]  
4 : |==..................| 12 % [6]  
5 : |=...................| 4 % [2]  

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [8]
  • Zajímavé
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Nechápu, proč jsem tam chodil tolikrát...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z přednášek bylo značně těžké vyčíst hlavní poselství, spíše vyznívali jako jakýsi prapodivný remix několika protichůdných poselství. Navíc výklad byl dělán velice rychle a v zápisu na tabuli byly dělány velké logické skoky.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Škoda, že přednášky jsou opravdu špatné, byl by to vynikající předmět.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Bohužel mi k ničemu nebyly.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Na přednáškách jsem byl jen pasivní zapisovatel, jelikož sem z výkladu nepochopil o co se jedná. Tudíž jsem chození na přednášky vzdal
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • nečitelné a nepochopitelné zápisy na tabuli
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • nemá smysl tam chodit....
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [22]
  • skripta, zápisky
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • zápisky, Landau, skripta, http://www.phys.uri.edu/~gerhard/PHY520/topics520.html
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • skriptum
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Hlavně skripta. Občas jsem je prokládal zápisky z přednášek nebo materiály na internetu, ale ve skriptech byla většina potřebných věcí
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Poznámky z přednášek, skripta Tolar - Štoll, Landau
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Skripta
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Skripta, vlastní zápisky, příležitostně zdroje z internetu.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Ze skript Teoretická fyzika
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Skripta, vlastní poznámky (vč. cvičení).
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Ze skript se většina věcí dala se značným úsilím získat, poznámky z přednášek jsem mohl v podstatě hodit do koše. Dobrá kniha je Landau, Lifšic - Mechanika, ze které také částečně vycházejí naše skripta.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • skripta
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Skripta + zápisky z ostatních kapitol.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • I když jsem byl skoro na všech přednáškách, ze zápisků moc nemělo smysl se učit. Takže skripta a cvičení.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Především skripta, trochu osobních poznámek a informací z internetu.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • skripta
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • skripta, sešit
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Skripta Teoretická fyzika, zápisky
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Skripta doc. Štolla a prof. Tolara, zápisky ze cvičení
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • vlastní zápisky z přednášek; principy ze skript
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Ze skript a vlastních zápisků z přednášek.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • skripta
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • skripta, zápisky ze cvičení
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

Z : Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [15]
  • Dost se hodí jít bez písemky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Přestávka na oběd je rozhodně důležitá.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zkouška byla docela příjemná a naštěstí se nenaplnily pověsti, které o panu profesorovi po fakultě kolují.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Trvala dosti dlouho a velkou část člověk spíše čekal až přijde na řadu, nebo až bude mít pan profesor čas
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Výborná zkouška, naprosto se nenaplnila má negativní očekávání daná jeho pověstí kolující mezi studenty. Jen kdyby se méně čekalo...
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zkouška probíhala v pohodové atmosféře, pan zkoušející se snaží dostat z Vás maximum,není čeho se bát (tedy pokud látku ovládáte). Občasným problémem jsou doplňující otázky, kdy je těžké pochopit, na co se Vás zkoušející ptá.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zkouška rozhodně není takové peklo na FJFI jak jej popisují starší kolegové, jsou dvě otázky z předem jasně vymezených oblastí. Pan profesor je velice vlídný a i když vám řekne, že to není pravda je hlavní se nebát říct si o dobrou známku. Jediné co je na zkoušce nemilé je, že pan profesor je značně vytížený a pořád někde běhá, takže jsem tam z osmi hodin strávil 5,5 naprostým nic neděláním a čekáním.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Písemka (zadána prof. Jexem) byla celkem náročná, při zkoušce mi bylo zadáno mnoho nepříliš jasných, nejasných a i záludných otázek. Dlouhé prodlevy při zkoušce (např. neohlášená a neokomentovaná přestávka na oběd či co, zatímco jsem byl zkoušen v kabinetu), která trvala dlouhé hodiny, byly celkem stresující. Celkově nejobtížnější zkouška semestru.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • náročná zkouška
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Prof. Jex byl překvapivě milý, ptal se na fyzikální podstatu vzorců, nejasné věci vysvětlil, samotná ústní zkouška je rozhodně příjemnější než by se mohlo zdát.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zkouška by zřejmě nebyla tak těžká, kdyby byly na nějakém předmětu řádně probrány variace. Myslím, že 95% lidí ani u zkoušky neví, o co jde.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • na přípravu k ústní části je dostatek času, 4-5 hodin není výjimka; není od věci si přinést občerstvení, snad i nějakou zábavu (pletení, hru...)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zkouška je poměrně psychicky náročná, zvláště díky časovým prodlevám mezi písemkou a vlastním ústním zkoušením.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Celá zkouška trvá opravdu dlouho a většinu času je to jen zírání do zdi. Samotné zkoušení je celkem rychlé když nemáte odpuštěnou zkouškovou písemku. Hlavně se dá udělat.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • zkouška byla přehnaně stresující
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [16]
  • Oproti zbytku jaderky úplně jiná úroveň přednášení. Důraz na to, aby studenti sami přemýšleli.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Velmi dobrá komunikace se studenty.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • příklady s klíči
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Snaha zapojit studenty i během přednášky, vše se dalo ukázat na svazku klíčů, popřípadě na dvou křídách na desce katedry.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zapálenost do problematiky, kterou přednáší.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Na TSFA jsou ty přednášky již o kousek lepší...
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Dokáže člověku látku vysvětlit.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • interakce se studenty
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Překvapil mě vstřícností u zkoušky. Inteligenci a nadhled.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Je vidět, že látce dokonale rozumí.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přiblížení daného problému názorně- nějčastěji za pomocí kříd, ležících či pohybujících se po stole.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • velmi široký rozsah vědomostí a zkušenosti
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • prehľad a schopnosť prednášanú látku uviesť na konkrétnych aplikáciách
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přednášející plně rozumí tomu, co přednáší
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Že dokáže dělat všechny demonstrace teoretické fyziky jen s pomocí svazku klíčů a kříd.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • no "vcelku" tomu rozumí :)
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [21]
  • Ocenil bych, kdyby přednášená látka byla ve skriptech anebo kdyby byla vůbec někde, nejlépe na internetu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Zlepšit systematičnost. Hlavně co se týče práce s novými pro studenty doposud neznámými údaji, postupy atd.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Na tabuli padají rovnice, vynechávají se kroky, některé veličiny jsou vysvětlovány až zpětně a pokud student látku nezná dopředu, nemá šanci přednášku sledovat. Probíraná látka nebyla tak složitá, aby se nedala vysvětlit systematicky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Některé rovnice jako by spadly z nebe. Stačilo by komentovat toto je jen (asi dosti složitá) úprava předchozí rovnice a co se snažím získat nebo tady se děje něco nového.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pomalejší psaní na tabuli a občas větší některá písmenka, obzvlášť ta s indexy.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Měl by si uvědomit, že na rozdíl od něj vidíme danou látku poprvé a že nepřednáší pouze pro budoucí matematické fyziky, a uzpůsobit tomu přednášku. Osobně jsem si z přednášek (asi jako velká většina) neodnesl téměř nic. Prokládat všechny ty rovnice a odvození nějakým srozumitelným fyzikálním komentářem, člověk se topí v matematice. A poslední čtvrthodinka každé přednášky, kdy se dohání prohospodařený čas a na tabuli se objevují nejroztodivnější vztahy přímo v olympijském tempu, byla k ničemu. Doporučil bych zapsat MAB34 a podívat se, jak se učí.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Stávalo se, že nebylo úplně jasné co a proč se právě děje, člověk sice stíhal přechod od jednoho kroku k dalšímu, ale neměl představu, jak to zapadalo do celku. Když se na to podívám zpětně, tak to asi nebylo tak strašné. Byl jsem si schopný dělat smysluplné poznámky a cvika taky ledacos spravila. Přesto by častější komentář k tomu, co se děje neškodil. Hlavně při přechodu od motivačních úloh k novým pojmům a myšlenkám.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Výklad by měl být podáván pomaleji a srozumitelněji. Navíc by měl být uspořádaný a přednášející by měl být schopen zdůraznit důležité věci.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Psát mezivýsledky.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • často nesrozumitelné, přehlednější zápis na tabuli
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Měl by především umět přednášet-pan Jex bohužel většinou začal pouze chrlit písmenka bez nějakých větších souvislostí, naprosto nebraje na vědomí fakt, že například variace jsme neměli ani v matematice, ani se v tomto předmětu neberou na cvičeních. Celkově byly přednášky velmi chaotické, pan profesor se vyžívá v zavádění hromad proměnných, o kterých vůbec nic neřekne. Během chvíle už člověk vůbec neví, o co jde a co je co a tupě opisuje z tabule. To pak občas také ustane ve chvíli, kdy pak profesor začne trochu škrábat a například indexy sum a proměnných nelze rozluštit.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Pan profesor je asi přesvědčený že stačí napsat vzorec bez odvození a každému je hned jasné odkud se vzal a co znamená, stačí ho jen pojmenovat ("Toto je viriál"). Na principy mechaniky zbyla jedna přednáška i když se u zkoušky každého na nějaký princip vždy ptá. A v čitelnosti psaní na tabuli by se také mohl zlepšit, píše malým písmem, všechny q,j,p,i vypadají stejně, občas nad nimi zapomene tečku - a že se bez nich skoro žádný vzoreček neobejde.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • 1) Logika a uspořádání přednášky- možná je to jen můj osobní pohled, ale i přes mou snahu jsem si z přednášek nikdy nedokázal nic odnést. Neorientoval jsem se tom, z čeho vycházíme, co vlastně řešíme, ani k čemu se chceme dostat (a kdy jsem se už k cíli dostali) 2) Lépe pracovat s tabulí- psát nadpisy kapitol, psál postupně výrazy do sloupečku a ne tam, kde je zdovna trocha volného místa. Také postupovat v úpravách výrazů po menších krocích (ne každý je géniem v úpravách)
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přednáškám na poslední témata (principy) dát lepší strukturu, možná i o jednu přednášku navíc (tedy na úkor jiných témat, ne navíc), už vzhledem k tomu, že polovina zkoušky je věnována právě integrálním a difenciálním pricipům.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přednášky byly velice náročné, chtělo by to zpomalit a občas nepřeskakovat tolik kroků, pak vy vykládaná látka možná dávala smysl. Uznávám však, že pak by se pravděpodobně nestihlo odpřednášet všechno.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Přednášky jsou celkem nesrozumitelné, chtělo by to vždy alespoň zdůraznit o čem se mluví
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Mohly by být více systematické a někdy přeskakuje zbytečně hodně kroků.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Občas zabíhá k matematickému vyjádření fyzikálního problému a samotná fyzika se pak ztrácí. Bylo by lepší doplnit přednášky i konkrétními příklady
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • tempo prednášky mi prišlo celkom rýchle
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • ČITELNOST
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • zcela určitě by přednášky mohl organizovat, dělal přehledné přednášky na tabuli a vůbec nedělat v tom studentům chaos...
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [19]
1 : |==========..........| 52 % [10] Slovní odpověď

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [28]
1 : |=========...........| 46 % [13] 90%-100%
2 : |=====...............| 25 % [7] 75%-90%
3 : |==..................| 10 % [3] 50%-75%
4 : |===.................| 17 % [5] méně než 50%

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [42]
1 : |=========...........| 45 % [19] slovní odpověď

Z : Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [24] 1.00
1 : |==..................| 8 % [2] nevyjádřeno
2 : |==================..| 91 % [22] Ano a byly dobře rozvrstvené
3 : |....................| 0 % [0] Ano, ale byly špatně rozvrstvené
4 : |....................| 0 % [0] ne

Z : Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [28]
1 : |=========...........| 46 % [13] Slovní odpověď

P : Oznámkujte přednášející(ho) [28] 2.86
1 : |==..................| 10 % [3] 1 (výborný)
2 : |======..............| 28 % [8] 2
3 : |======..............| 32 % [9] 3
4 : |====................| 21 % [6] 4
5 : |=...................| 7 % [2] 5

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [34]
1 : |==========..........| 52 % [18] Slovní odpověď

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [41]
1 : |==========..........| 48 % [20] Slovní odpověď