Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01MAB3] Matematická analýza B3

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 26 / 95
  • Procento hodnotících: 27 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 95 studentů.
  • Ukončilo předmět: 40 studentů.
  • Průchodnost: 42 %
  • N :  obsah předmětu [10]
    • První dvě témata jsou v podstatě zobecněním učiva posloupností a řad z prváku. Následují diferenciální rovnice. Poslední dvě kapitoly pak připomínají spíše lineární algebru. Náročnost předmětu spočívá především v zápočtových písemkách. Základem pro přípravu na zápočtovky jsou příklady ve skriptech a potom určitě testy z minulých let, protože náročnost zápočtových příkladů je o úroveň vyšší v porovnání se cvičením. Především diferenciálních rovnic je potřeba napočítat docela hodně, aby v tom měl člověk jistotu podobně jako u integrálů v MAB2.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Skvěle podaná matematická analýza doc. Krbálkem. Samozřejmě nejvíce se toho člověk naučí až o zkouškovém, kdy vás situace donutí se na dané věci pořádně podívat. V průběhu se píše na cvičeních 5 minitestů, 2 velké testy, dále můžete získat body za aktivitu na cvikách i na přednáškách (včetně SMB1 přednášek), proto se vyplatí na přednášky chodit. K získání zápočtu je potřeba 50 bodů, což je ekvivalentní napsání všech testů zhruba na těch 50 %. Přednášky jsou k dispozici na videozáznamu a k přednáškám jsou výborně zpracovaná skripta.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PV
    • Už tretí stupeň analýzy ale tentokrát v podaní pána docenta, čo je trošku zmena oproti prvému ročníku (chválim používanie farebných kried a veľmi dobrých skrípt). Predmet je vcelku náročný a vyžaduje veľa času ale nič iné sa od analýzy nedá očakavať.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • časově náročné a pracné
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name PV
    • Další díl analýzy, tentokrát v podání skvělého docenta Krbálka. Oproti prváku se sice exponenciálně zvedá náročnost, ale když tomu člověk obětuje potřebné množství času, může být zkouška nakonec i velice příjemná. Jrn bych ocenil termín druhého zápočťáku dřív než o zkouškovým.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Jak přednášky s krbalkem tak cvičení s Kostkovou velmi kvalitní. Je vidět že je to zajetý a víte co děláte
      st. průměr: st. obor: 3901R066 student branch name PV
    • Obsah předmětu zajímavý, přednášky zajímavé, srozumitelné, nicméně samotné učivo obcas těžké.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Pokračování předešlých dílů tohoto seriálu. Přednášky jsou velice přínosné a pan docent si v ničem nezadá s paní Pelantovou v úrovni přednášek. Velice se vyplatí se připravovat na 2 testy v průběhu semestru a nepodcenit je. Nicméně pokud se nezadaří a skončíte v ochraném pásmu přes 30bodů, tak postupujete do ,,play-off", tedy opravného zápočtového testu. Tam už je to buď a nebo. PS: Před každým testem si připomeňte, co představuje pojem monom!
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Probíraná látka je dobře vysvělená panem docentem a pokud to někomu nestačí tak hodně nápomocná jsou i jeho precizně zpracovaná skripta.
      st. průměr: st. obor: 3901R056 student branch name PO
    • Syllabus je prakticky zaměřený. Zejména kapitola o diferenciálních rovnicích byla přínosná. Srovnám-li způsob výuky s variantou A (absolvoval jsem ve 2. semestru), bylo vyžadováno méně důkazů, naopak o to víc se počítalo. Odvozování bylo o něco kratší, ušetřilo se vět. U některých tvrzení jsem měl pocit, že by mohlo být zajímavé uvést si jejich znění obecněji - ale to by nás asi zabilo (viz. statistiky předmětu), popř. to je pro áčkaře, takže si tuto zvědavost pokojně nechám na VYMu či do volného času. Celkově vzato to bylo super, myslím, že není potřeba ničeho měnit.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [10]
    • Pravidlá boli jasne od začiatku, čiže po vložení odpovedajúceho množstva času sa predmet dal zakončiť aj úspešne.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • Zkouška je rozdělená na dva termíny. Písemná část (v podstatě praktická část - hlavně příklady), kterou musíte napsat alespoň na 50 %. A ústní (v podstatě teoretická část - věty, definice a důkazy). Napíšete-li písemnou, tak už ji nemusíte psát znova v případě neúspěchu na ústní. Skvělé je, že otázky na ústní jsou k dispozici a můžete se na všechny připravit. Důkazy je potřeba znát, pokud nebudete vůbec tušit, pravděpodobně půjdete domů.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PV
    • Zkouška se nese v pohodové atmosféře.
      st. průměr: st. obor: 3901R063 student branch name PV
    • Zkouška z analýzy byla beze sporu nejtěžší zkouškou semestru. Silně doporučuji všem, aby začali hned na začátku zkouškového, protože se to může pěkně protáhnout. Příklady je opravdu potřeba napočítat už během semestru. U teoretické části jsem měl dojem, že docent Krbálek nerad na první pokus dával jinou známku než F, pokud jste úplně neoslnili. Bohužel při učení na zkoušku zjistíte, že přednáška je takový hezký výcuc z toho, co se opravdu po vás chce. Nicméně k předmětu jsou super skripta, se kterými budete strávit několik desítek hodin.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name
    • Zkoušková písemka je zpravidla o něco náročnější než zápočtové testy. Ideální přpravou je propočítání zkouškových písemek z minulých let. Řekl bych, že náročnost některých termínů písemné zkoušky se poměrně lišila a průchodnost u některých z nich pak vypadala docela hrozivě. U ústní části je potřebná znalost v rozsahu otázek, které jsou zveřejněny na webu předmětu a v podstatě pokrývají veškeré učivo. U zkoušky nestačí jen tupé odvykládání, ale je potřeba projevit i jakýsi obecný přehled a porozumění. Pan docent se hodně doptává. Je nutné umět definice, u důkazů nebo upřesnění formulace věty pan docent napoví, ale když se člověk nechytá, tak letí. Je potřeba ocenit, že ať už student řekne sebevětší ptákovinu, tak s ním zkoušející jedná v klidu, s respektem.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Systém bodů během semestru a zkoušky ze 2 částí byl časově náročný, ale přínosný. Donutilo mě to učit se během semestru a tedy naučit se to pořádně. Zkoušku považuji za férovou a odpovídající důležitosti předmětu.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Testy jsou poněkud obtížné. Většinou je potřeba umět k praktické části zkoušky už i teorii, o kterou se pojmy v praktické části opírají. Na ústní zkoušku si už jdete jen tak v klidu popovídat. Pan docent je člověk s empatií a ikdyž se třeba náhodou nezadaří, tak vás nevyrazí s tím že nic neumíte, ale místo toho odcházíte s vysvětlením látky, kterou jste při zkoušce neuměli.
      st. průměr: st. obor: 3901R056 student branch name PO
    • Zakončení předmětu je formou 2 částí zkoušky. 1. je písemná část, kde musíte napsat přes 50 procent a dle mého je těžší než 2. zkoušky. Když se propíšete, tak máte možnost se hlásit k ústní zkoušce, kde na vás čeká 28 karet s otázkami. Ty mají 2 části-1. definice (ty musíte opravdu umět, jinak ,,Na shledanou pane kolego") a 2. část důkazy a komentáře (zde nemusíte vědět všechno, ale musíte mít povědomí, co máte udělat a jak. Pan docent vás, když nebude vědět, popostrčí. Celkově to je zhruba 100definic a tak podobně důkazů a komentářů. Zkouška byla velmi příjemná a místy i velmi zábavná.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Získat zapocet není uplne jednoduché, zkouskova pisemka často rozdílné obtížnosti. Nicméně pokud se člověk propíše k ústní části, tak ústní zkouška je vedena v přátelské atmosféře, docent Krbalek se snaží pomáhat. Což ale neznamená, ze jde projít zkouška bez větší námahy, vyžadovány jsou téměř všechny znalosti.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Předmět konci písemnou zkouškou, na kterou se člověk prostě musí připravit. Na webu se dají najít starší testy, takže je z čeho odhadnout úroveň. Ústní část je většinou v pohodovem duchu, ale člověk prostě musí umět celou otázku, kterou dostal. Vyhozeni od zkoušky jste v době, kdy sami přijdete na to, že vám to dát nemůže.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PV
N :  obsah předmětu [26]

Průměr odpovědi: 1.46

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 53 % [14]: výborný
  • 2 : 46 % [12]: velmi dobrý
  • 3 : 0 % [0]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [26]

Průměr odpovědi: 1.58

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 53 % [14]: výborný
  • 2 : 38 % [10]: velmi dobrý
  • 3 : 3 % [1]: průměrný
  • 4 : 3 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný