Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01REAN] Regresní analýza dat

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 3 / 17
  • Procento hodnotících: 17 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 17 studentů.
  • Ukončilo předmět: 2 studentů.
  • Průchodnost: 11 %
  • N :  obsah předmětu [3]
    • Dobrý a užitečný předmět z hlediska praktického použití.
      st. průměr: st. obor: 3901T021 student branch name V
    • Jedním slovem tragédie. Podle mě je regresní analýza jedním z nejdůležitějších předmětů pro naši budoucnost, ale v tomhle formátu to není téměř k ničemu. Zaprvé by přednášející a cvičící měli přesně vědět, co se bere. Takto se stávalo, že na přednášce se buď něco nedělalo, nebo jen tak rychle projelo bez většího vhledu a na cvičeních se počítalo, že dané problematice rozumíme a výklad byl minimální. Formát přenášek je zmatený. Zaprvé se používají prezentace pro Fakultu sociálních věd, které pokrývají jejich tři předměty, tudíž se v prezentacích hodně skáče a ztrácíme tak pozornost. Chybělo mi i hlubší objasnění metod a možná by stálo u tohoto předmětu udělat alespoň základní kuchařku, jak se regrese dělá. Nemáme žádné zkušenosti a při cvičeních to často vypadalo tak, že nám bylo řečeno, že další postup uděláme podle zkušeností a kontextu. Ano, nějakou regresní analýzu jsem schopná provést, ale např. vůbec netuším, co mám dělat, když nemám splněny nějaké předpoklady.
      st. průměr: st. obor: 3901T068 student branch name PO
    • Velmi užitečný předmět, škoda, že jsme se ho víceméně učili z googlu při zápočťáku. Přednášky zbytečné, mnohem šikovnější by bylo zdvojit cvika nutnou teorii probrat rovnou s procvičením na příkladech.
      st. průměr: st. obor: 3901T068 student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [3]
    • Nejlepší kamarád google. Poznámky z přednášek/cvičení byly totiž dost mizerné. Zápočtový program cca 5 dní práce, přepsat to do R-Markdownu další tři. Zadání bylo místy nejasné stejně jako délka protokolu, "tak, aby bylo poznat, z čeho závěry vycházejí" je subjektivní pojem. Zkouška byla pouze zbytečná formalita.
      st. průměr: st. obor: 3901T068 student branch name PO
    • Zakončení se skládá ze dvou oddělených částí. Jako první se píše zkouškový test na začátku zkouškového - zde se mi nelíbilo, že byl prostě určen termín, přece jenom jde o zkoušku, na kterou bych měla mít možnost se přihlásit, kdy chci, podle nabízených termínů. Test byl krátký a celkem jednoduchý. Stěžejní pro zakončení je zápočtová úloha, kterou zadává cvičící. Ze cvičení během semestru jsem si odnesla díky způsobu výuky minimum, takže zápočtová úloha byla hodně o dohledávání a samostudiu. Na to, že jde pouze o získání zápočtu a ještě k tomu neklasifikovaného, byla zápočtová úloha přemrštěná. Dvacet pět otázek každá s několika podotázkami = osmdesátistránkový výstup a několik desítek hodin práce, mnohdy i ve skupině. Bylo tam i pár otázek na věci, které jsme vůbec nedělali. O hodnocení protokolu nemohu poreferovat, i když vyplňuji anketu poslední možný den, tak konzultace jsou stanoveny až na příští týden. Pokud ale po takové práci bude cvičící vyžadovat ještě dodělávky, tak už mi to opravdu přijde velmi neadekvátní. Bohužel i po tak rozsáhlé práci nemám pocit, že bych regresi nějak více rozuměla a dokázala ji sebevědomě využít v praxi.
      st. průměr: st. obor: 3901T068 student branch name PO
    • Zkouška pana profesora byla jednoduchá a příjemná formou testu. Zápočet byl neúměrně obtížný. Jeho zpracování trvalo určitě déle než týden a to opravdu intenzivní práce (odhadem i 5 hodin denně). Největší obtíží jsou "poznámky" ze cvičení, jendá se o skripty o délce od 200 do 400 řádků, ve kterých se snažíte najít nějaké užitečné funkce. Co se týče nějakého komentování grafů, to tam nenaleznete vůbec a na cvičení možná stačíte pochytit, ale ne poznamenat. Navíc se tyto problémy na fórech mnoho neřeší. Kvůli těmto důvodům je také průměrná délka odevzdaného reportu asi 80 stran pdf (pokud dotyčný rozchodil Rmarkdown). A to se jedná o zkrácený kód, bez jakéhokoliv omylu a pokusu o jiný výpis či vykreslení grafu. S ohledem na poskytnuté materiály ze cvičení mi připadají požadavky na zápočet přehnané. Hodily by se lepší poznámky ze cvičení, nějaké shrnutí jak analyzovat model, případně jak interpretovat nekteré konkrétní grafická zobrazení (např. partial residual a partial regression plot). Také v zájmu předejít příliš obsáhlým reportům, by mohl existovat ktrátkrý report výběru modelu třeba na jiných datech, nebo alespoň postup, co je potřeba komentovat a co ne.
      st. průměr: st. obor: 3901T021 student branch name V
N :  obsah předmětu [3]

Průměr odpovědi: 2.33

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [1]: výborný
  • 2 : 33 % [1]: velmi dobrý
  • 3 : 0 % [0]: průměrný
  • 4 : 33 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [3]

Průměr odpovědi: 4.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: výborný
  • 2 : 0 % [0]: velmi dobrý
  • 3 : 33 % [1]: průměrný
  • 4 : 33 % [1]: horší
  • 5 : 33 % [1]: špatný