Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02MECH] Mechanika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 67 / 240
  • Procento hodnotících: 27 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 240 studentů.
  • Ukončilo předmět: 146 studentů.
  • Průchodnost: 60 %
  • N :  obsah předmětu [15]
    • Cvičení z mechaniky víceméně dobře koresponduje s látkou probíranou na přednáškách, ačkoli se občas cvičení dostane do skluzu (1 hodina cvičení na 2 hodiny přednášky v týdnu občas nestačí).
      st. průměr: st. obor: 3901R066 student branch name PO
    • Hodně rychlé na přednášce, se skripty se to bohužel tak moc neshoduje. Pokud si na přednášce všimnete chyby, je možné, že tam vážně byla a dobré se zeptat.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Jako, jo jde to, ale není to moc přehledný a moc polopatický...
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Jedná se o první fyzikálně zaměřený předmět, s jakým se na FJFI setkáte. Jsou zde patrné rozdíly (někdy dosti markantní) v kvalitě výuky fyziky na jednotlivých středních školách. Většinu semestru máte pocit, že souvislost přednášek a cvičení je jen velmi malá a že v podstatě chodíte na dva rozdílné předměty. Na cvičeních se zdaleka nestihnou probrat všechny příklady ani všechny kapitoly, což zřejmě není vinou cvičích, nýbrž nedostatečnou týdenní hodinovou dotací předmětu. V konečném důsledku si mnozí studenti musejí hledat doučování, kontaktovat tutory nebo se snažit doučit příklady ze vzorových řešení. To vše je do jisté míry podtrženo nutností používat matematický aparát, který využívá poznatky probírané v matematické analýze až o několik měsíců (semestrů) později. Vzhledem k tomu, že většina studentů stejně stráví snahou pochopit mechaniku dalších několik hodin času týdně navíc, myslím, že by celému předmětu prospělo přidat do rozvrhu druhé cvičení.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Mé nejoblíbenější přednášky zimního semestru. Pokusy na MFF UK byly zajímavým zpestřením výkladu.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Na hodinách jsem byl ztracený, protože jsem se vůbec neučil průběžně. A ono by fakt stačilo si to jenom cestou ze školy v tramvaji ještě jednou přečíst. Když jsem se to učil na zkoušku, tak jsem se až divil, jak je to vlastně jednoduchý.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PO
    • Neviem, ako to bolo v iných kruhoch, ale u nás sa posledná kapitola nestihla na cvičení vôbec precvičiť, čo je škoda. Možno by bolo dobré písať druhý zápočtový test počas skúškového, aby sa stihlo všetko precvičiť.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Obsah předmětu a jeho časová dotace je podle mě kamenem úrazu. Přednášející (dr. Břeň) má dobrý přednes a hezky vysvětluje, ale všechno se to zdá být spíš založené na tom toho probrat co nejvíc a jsem si jistý, že většina studentů, včetně mě, kteří nejsou od narození geniálními fyziky, bude mít problém s velkou většinou konceptů. Bylo by o dost přínosnější to zaměřit na pochopení matematických popisů mechanických jevů než na jejich technickém odvozování, které je stejně uvedené ve skriptu doc. Štolla. Pokud člověk neschytá dobrého cvičícího, tak je odkázaný na to v tom celkem bezmocně nějakou dobu plavat.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Přehledně strukturované, úvod do světa fyziky; velmi mnoho věcí se využije i v pozdějším studiu.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PO
    • Příjemné přednášky se super přednášejícím, občas nějaký ten vtípek, pokusy na Albertově taky docela příjemné zpestření.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Pro mě největší šok oproti SŠ. Látka přestává být o vzorečcích, je silně provázána s matematikou, jíž člověk ze začátku nemá šanci moc rozumět.. což se později zlepší.. a pak zase zhorší. Často jsem z přednášek odcházel s pocitem zmaru, že jsem nic nepochopil..ve zkouškovém jsem pak zpětně litoval, že jsem se v průběhu více neučil, protože látka rozhodně není nepochopitelná a přednášky by pak pro mě měly větší smysl.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Pro mě osobně se jednalo o nejtěžší cvičení a to mimojiné proto, že mi chyběly pořádné základy ze střední školy. Každopádně měl předem jasně definované podmínky zápočtu, což se mi líbí.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Skvělý výklad skvělého vyučujícího. Většina zkoušené látky byla probrána na přednáškách. Přednášky byly zajímavé a obsažné zároveň.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Zajímavý předmět s výborným přednášejícím - velmi oceňuji kvalitu všech přednášek stejně jako možnost je sledovat ze záznamu na www.vsprednasky.cz.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Za veľkú nevýhodu považujem počítanie s integrálmi, ktoré sme sa na matematike vôbec neučili a človek, ktorý sa s nimi na strednej škole nestretol, mal preto obrovské problémy. Celkom určite som za poriadne vyučovanie matematiky skôr než sa jej obsah používa vo fyzike.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name
  • N :  zakončení předmětu [6]
    • Boli 2 zápočtové testy, lepšie by boli priebežné písomky alebo aspoň domáce úlohy, nech má študent počas semestra nejaké to zrkadlo.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Musíte napsat na 50% písemky, což není zas tak lehký, mimo to musíte mít presenci, ale zas je to za 4 krédo, že jo...
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Nebylo snadné udělat zápočet.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Nejtěžší na celém předmětu je zkoušková písemka, zbytek je jednoduchý, získat zápočet bylo OK.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Testy v průběhu semestru nebyli jednoduché, ale byli z počítaných příkladů, takže pro mě nebyl problém je napsat.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PO
    • Velmi příjemný systém zkoušení. Škoda, že takto nefunguje více předmětů.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
N :  obsah předmětu [64]

Průměr odpovědi: 1.94

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 31 % [20]: výborný
  • 2 : 48 % [31]: velmi dobrý
  • 3 : 15 % [10]: průměrný
  • 4 : 4 % [3]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [67]

Průměr odpovědi: 1.82

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 32 % [22]: výborný
  • 2 : 53 % [36]: velmi dobrý
  • 3 : 11 % [8]: průměrný
  • 4 : 1 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný