Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Klika Václav doc. Ing. Ph.D. - [01RMF] Rovnice matematické fyziky

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 18 / 75
  • Procento hodnotících: 24 %
Celkové hodnocení [18]
1:
38 % [7]
2:
33 % [6]
3:
27 % [5]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.89

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.35
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli přednášející [18]
1:
38 % [7]
2:
33 % [6]
3:
27 % [5]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.89

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.35
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.62
  • P :  hodnocení vyučujícího [7]
    • Doc. Kliku bych kvalitou přednášky zařadil na první místo na fakultě. Celkově se o něj dělí s prof. Pelantovou, kterou sice místy předčí precizností a perfektní připraveností, ale na druhou stranu doc. Klika nemá takový drive a šílenou energii, která z prof. Pelantové jen srší.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PO
    • Výklad byl poměrně srozumitelný, jen byla škoda, že byly vysvětlovány základní důkazy a ty složitější byly potom hodně odbyté, protože už na ně nevyzbyl čas. Bylo by dobré ve wikiskriptech ještě dodat důkazy k větám, které považujete za stěžejní. Systém úkolů není vůbec špatné, jen je trochu nešťastné, že se u nezkoušených úkolů nedozvíme správné řešení. Pokud se jedná třeba o důkaz nebo o typový příklad, který se pak nepočítá na cvičení, tak vlastně nevíme, jestli naše úvahy jsou správné. Dále mi při učení na zkoušku dost chyběla nějaká sbírka příkladů, která by pokrývala, náročností a typem, příklady, které se v písemce mohou objevit. Zkouška samotná není těžká tím kolik toho po studentech chcete, ale kolik času na ni dáte a jak moc přesně tyto znalosti po nás chcete. Mnozí se poté opravdu soustředí pouze na písemku a vůbec ani nemají zájem na ústní jít, protože nechtějí riskovat vyhození, jelikož mnozí máme za zkouškové stihnout třeba 6-10 zkoušek. Kolikrát taky nemáme dostatek času a ostatních znalostí na dobré pochopení tohoto předmětu. A poté u známkování ústního zkoušení jsou poměrně hodně zvýhodněni studenti, kteří mají funkcionální analýzu.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PO
    • Dojem mám vesměs pozitivní, snaží se vysvětlit, jede se v přiměřeném tempu.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PO
    • Jako přednášející: Jeho výklad byl poněkud uspávající a nezaujal. Uznávám, že rozvrhovat přednášky na 7:30 tomu rozhodně nepomohlo. Na přednášce se dozvíte prakticky slovo od slova to, co je ve wikiskriptech od Honzy Mazáče, a žádné vysvětlení či příklady navíc, které by pochopení usnadnily. Jako cvičící: Iniciativa je z velké části přenechána studentům. Minitesty ze začátku vypadaly děsivě, ale se získáním zápočtu neměl problém prakticky nikdo. Pokud se dobře pamatuji, tak pan docent měl na každou přednášku, cvičení i na zkoušky (dva termíny) minimálně 5 minut zpoždění.
      st. průměr: st. obor: 3901R066 student branch name PO
    • Přednášky mě bavily, látka byla vykládána srozumitelně a proložena velkým množstvím příkladů.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PO
    • Přes pár problémů, které tento předmět aktuálně má, doc. Klika ho vykládá velice slušně, ke studentům má velice dobrý přístup. Přestože jsou lidi občas vyhozeni od zkoušky za malé nedostatky (relativní, já vím), snažší se aby každému pomohl pochopit co udělal špatně a dokončit tento předmět. Nějaká drobná úprava náročnosti a trošku víc homogenní rigoróznost výkladu a předmět bude stejně náročný jako předchozí analýzy (hodně, ale fér)
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Vyučující vysvětluje látku naprosto ochotně, rychle odpovídá na maily s jakýmkoliv dotazem, snaží se studentům vyjít vstříc a je velmi férový. Oceňuji jeho systém domácích úkolů. Na začátku se to zdálo těžší, než to ve skutečnosti bylo. Líbí se mi, že se neřešila ani tak absence jako součet bodů z úkolů pro udělení zápočtu. Reálně většině lidí stačilo vypracovávat úkoly do půlky semestru, kde už měli dost bodů na zápočet. Také oceňuji systém pojmů a příkladů pro zkoušku, člověk pak ví, na co přesně se má připravit. Vyučující je velmi vstřícný a ke konci zkouškového udělá prakticky cokoliv, aby z nás studentů vydoloval něco, za co nám může napsat do indexu aspoň to E. Rozhodně si nelibuje ve vyhazování studentů a kdykoliv je to možné, opravuje shovívavě. Na cvičeních a přednáškách s námi probral všechno, co bylo ke zkoušce potřeba. Nebylo třeba si doma dohledávat nějaké příklady, protože vše typové jsme uměli ze cvik. Ocenila bych větší a zřetelnější font na tabuli a intonaci hlasu při přednáškách a cvičeních. I když se člověk soustředí sebevíc, tak po hodině je to malinko monotónní a student má tendenci přestat poslouchat, ač nerad.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
P :  hodnocení vyučujícího [18]

Průměr odpovědi: 1.89

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 38 % [7]: výborný
  • 2 : 33 % [6]: velmi dobrý
  • 3 : 27 % [5]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
Komentáře učitelů k předmětu
Vazeni studenti,
dekuji za zpetnou vazbu a ocenil bych ji od vice z Vas, at ziskam relevantnejsi obrazek.
S formatem zkousek (a trochu i domacich ukolu) stale nejsem ustalen na spravnem formatu. Obzvlaste pak velke mnozstvi hodnoceni E i u studentu, kteri maji na vic, me netesi. Vzhledem k ruznorodosti posluchacu a snaze vyhovet primerene vsem jsem vsak k lepsi variante zatim nedospel.
Letos poprve probihal (muj) vyklad s jiz existujicimi wiki skripty. V pristich letech toho hodlam vyuzit a to tak, ze zvazuji ubrani detailu/preciznosti z prednasky (coz ponecham ke studiu na doma) a vice bych se zameril na uziti, koncepty, souvislosti. Zejmena v konvoluci pro to spatruji prostor veliky.
Vaclav Klika