Kobylka Dušan Ing. Ph.D. :: [17THNJ2] Termohydraulický návrh jaderných zařízení 2

Další předměty
[17BPJR2] Bakalářská práce 2
[17BPJZ2] Bakalářská práce 2
[17EEZ] Energetika a energetické zdroje
[17EXK] Exkurze
[17SAZ] Stroje a zařízení jaderných elektráren
[17TCJ2] Technologické celky jaderných elektráren 2
[17THNJ2] Termohydraulický návrh jaderných zařízení 2
[17THN2] Termohydraulický návrh jaderných zařízení 2
[17TMP] Termomechanika jaderného paliva
[17UEN] Úvod do energetiky
Role učitele
Přednášející, Cvičící
Počet hodnotících: 1 / 6 !! Pozor !!
Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.
Procento hodnotících: 16 %
|===.................|
Celkové hodnocení [2]
1 : |....................| 0 % [0]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |====================| 100 % [2]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 3.00 průměr hodnocení: 3.00

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
medián: 1.39
průměr hodnocení: 1.63
Hodnocení v roli cvičící [1]
1 : |....................| 0 % [0]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |====================| 100 % [1]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 3.00 průměr hodnocení: 3.00

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.29
medián: 1.39
průměr hodnocení: 1.54
Hodnocení v roli přednášející [1]
1 : |....................| 0 % [0]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |====================| 100 % [1]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 3.00 průměr hodnocení: 3.00

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.50
medián: 1.50
průměr hodnocení: 1.72


P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [1]
1 : |....................| 0 % [0] Slovní odpověď

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [1]
1 : |====================| 100 % [1] 90%-100%
2 : |....................| 0 % [0] 75%-90%
3 : |....................| 0 % [0] 50%-75%
4 : |....................| 0 % [0] méně než 50%

C : Napište, co na cvičícím oceňujete [1]
1 : |....................| 0 % [0] Slovní odpověď

C : V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [1]
1 : |....................| 0 % [0] Slovní odpověď

P : Oznámkujte přednášející(ho) [1] 3.00
1 : |....................| 0 % [0] 1 (výborný)
2 : |....................| 0 % [0] 2
3 : |====================| 100 % [1] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [1]
1 : |....................| 0 % [0] Slovní odpověď

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [1]
1 : |....................| 0 % [0] Slovní odpověď

C : Oznámkujte cvičící(ho) [1] 3.00
1 : |....................| 0 % [0] 1
2 : |....................| 0 % [0] 2
3 : |====================| 100 % [1] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Jaké byly nároky na získání zápočtu? [1]
1 : |====================| 100 % [1] velmi obtížný
2 : |....................| 0 % [0] obtížný
3 : |....................| 0 % [0] středně obtížný
4 : |....................| 0 % [0] lehký
5 : |....................| 0 % [0] velmi lehký

C : Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [1]
1 : |....................| 0 % [0] Slovní odpověď

Komentář vyučujícího k hodnocení předmětu

Vzhledem k opakovaným výtkým studentů na obtížnost zápočtové písemky oproti přednáškám se pokusím zde podat stručné vysvětlení.
Příklady počítané v rámci výuky mají studenty naučit používat právě probrané vztahy a chápat jednotlivé kapitoly separátně. Řešit komplexní příklady (obdobné zápočtovým) na přednáškách není možné ani časove ani z toho důvodu, že látka za celý semestr není ještě probrána a studenti ji nemají učením zažitou. Samostatný výpočet příkladů má studenty donutit nad problémem přemýšlet a orientovat se ve vlastních poznámkáh či skriptech. Výpočet na tabuli je z toho pohledu zbytečný, neboť (dle dřívějších zkušeností) většina studentů text z tabule pouze opíše a příklad nepochopí.
Naproti tomu zápočtové příklady jsou sestaveny tak, aby ukázaly pochopení celé látky studentem a jeho orientaci v problematice. Vzhledem k možnosti používat literaturu samozřejmě nemohou být založeny na pouhém dosazení do probraných vzorců, ale vyžadují celkovou znalost probrané látky. K vyřešení ani nestačí si látku přečíst a spolehnout se na literaturu, ale je nezbytné se v ní dobře orientovat a rozumět jí. Tímto se snažím vychovat ze studentů dobré budoucí inženýry, kteří o problému přemýšlí. Mechanické dosazování do vzorců stačí na střední škole (nebo některých "pseudo" VŠ), budoucí dobrý inženýr a absolvent FJFI musí umět více.