Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Jizba Petr Ing. Ph.D. - [02TER] Termika a molekulová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 16 / 55
  • Procento hodnotících: 29 %
Celkové hodnocení [20]
1:
15 % [3]
2:
25 % [5]
3:
55 % [11]
4:
0 % [0]
5:
5 % [1]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.55

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli cvičící [6]
1:
33 % [2]
2:
16 % [1]
3:
33 % [2]
4:
0 % [0]
5:
16 % [1]

Statistické údaje

  • Medián: 2.50
  • Průměr hodnocení: 2.50

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.56
Hodnocení v roli přednášející [14]
1:
7 % [1]
2:
28 % [4]
3:
64 % [9]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.57

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [5]
    • Nechápu jak něco, co mi při učení na zkoušku přišlo jednoduché a jasné, mi v semestru vůbec nedocházelo. Ze začátku jsem na přednášky poctivě chodila, pak jsem zjistila, že to nemá smysl a ve zkouškovém si ověřila, že opravdu nemělo.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zvláštní rozvrstvení - nejprve dlouhé opakování střední, potom vysokoškolský rychlokurz, navíc s matematikou, kterou studenti neovládají. Historické odbočky jsou sice zajímavé, ale ve výsledku zbytečně zdržují.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přestal jsem chodit ve chvíli, kdy jsem se začal ve výkladu ztracet.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Mě vcelku vyhovovaly, ale chápu, když někomu styl pana Jizby nesedl. Proti Chaosdzmatkasovým přednáškám přímo úžasné.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nevím, jestli se vyplatí na ně chodit - je probráno to, co je v presentacích, občas důkladněji a podrobněji. Navíc byly přednášky zařazeny ihned po ELMĚ, což nebylo příliš vhodné - člověk již nedokáže vnímat na 100%. Na druhou stranu jsou ukázány zajímavé pokusy.
      Jan Mazáč
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [3]
    • Vyvolávání s pomocí posloupnosti vytvořilo zvláštní folklór.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • volá k tabuli podle zajímavých číselných posloupností, ke kterým uvede i příběh.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Oceňuji, že jsme propočítali docela dost příkladů a u některých jsme si ukázali více než jeden postup. Také se mi líbil systém vyvolávání k tabuli, ačkoliv jsme tím každou hodinu přišli o minimálně 5 minut. Dále jistou vstřícnost a příjemnou atmosféru, které se podařilo dosáhnout.
      Jan Mazáč
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [5]
    • Prosím, choďte včas. Pozdní příchody 15+ minut byly pro nás demotivující a řekl bych, že pro pana Jizbu ponižující. Následovalo nestihnutí veškeré látky. V momentech kdy pan Jizba vstal a sám začal počítat na tabuli jsem si zvykl rovnou pokládat propisku, protože pro nepřehlednost a vysoké tempo bylo nevyhnutelné naprosté nepochopení příkladu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nehandlovat tolik se zápočty a dát jasně vědět, za co ho studenti dostanou. A neplánovat test na ráno po fúzi.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nedávat písemku ráno po Všejaderné fúzi. Možná příchod?!
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Chtělo by to vstřícnější vztah ke studentům a lepší organizaci semestru. Nejprve bylo řečeno, že se budou psát 2-3 testy, potom se více než půlku semestru nic nedělo, potom byl oznámen test, který neměl hrát dominantní úlohu (s čímž k němu studenti přistupovali), následně se zjistilo, že dominantní úlohu hrát bude. Hodnocení bylo sice zmírněno, přesto však bylo složité zápočet získat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Chodit včas - opět jsme přišli minimálně o jedno cvičení díky nedochvilnosti dr. JIzby. Dále hned na začátku jasně stanovit podmínky zápočtu a ne je měnit dle situace (ač to některým docela pomohlo). Mělo by se také zlepšit rozvržení příkladů - z kapitoly 2.3 (entropie) jsme nespočítali vůbec nic.
      Jan Mazáč
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [10]
    • Prezentace + skripta
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápisky, víc nemáte.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Cvičebnice + zápisky z hodin cvičení + z výpisu doplňkových příkladů Dr. Jizby, na teorii z prezentací Dr. Jizby.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Prezentace a zápisky pečlivých spolužáků, propočítání sbírky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • prezentace z prednasok
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Kniha Horáka a materiály od přednášejícího
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • prezentace
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na písemku z vypočítaných příkladů ze cvičení a z již vypočítaných dodatkových příkladů. Některé je bohužel nutno se naučit nazpaměť (i když tam někde možná nějaký smysl bude). Na ústní část z prezentací.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • prezentace, internet
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zápisky a především presentace. Některé partie ze skripta doc. Maršáka Termodynamika a statistická fyzika.
      Jan Mazáč
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [8]
    • Na těch pár kreditů je docela náročná.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška není lehká ani příliš těžká. Pokud zkouší Dr. Jizba, tak probíhá profesionálně, a pokud umíte, tak jdete brzy pryč. Pokud zkouší Dr. Havránková, tak zkouška trvá daleko déle, ale zase není potřeba tolik konkrétních informací.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Důležité je projít testem, ústní byla třešnička na dortu. V testu byly tři úlohy ze skript a dodatkových příkladů (rozhodně doporučuju odhlasovat si "closed book" variantu zkoušky), ústní se odvíjela od ambice na známku. Poměrně rychlá a nestresová zkouška.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • podle získaných bodů z počítací písemky si člověk může poprosit o předem oznámkovanou otázku. Někeré otázky byli spíše o matematickém aparátu, než o termice. Dokonce padly i otázky na věci, které u přednášky byli uvedeny "jen pro zajímavost" (nebo alespoň tak působili).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pokud člověk nechce extra dobrou známku, dá se zkouška zvládnout celkem v klidu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Naprostý základ je písemná část. Asi je lepší chodit na dřívější termíny kde je víc příkladů ze skript a méně těch dodatkových. Ústní je taková formalitka, ale dá se jí vylepšit celková známka. Pan Jizba je příjemný a tu zkoušku by rád dal.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Napočítejte si Jizbovi příklady. Není problém dostat ze tří úloh celkem dva z nich.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Na poslední přednášce si rozhodnete, jaký typ zkoušky bude: buď open book nebo closed book. Přirozeně jsme si zvolili closed book, neboť jsme díky tomu znali příklady, ze kterých se bude psát. Zkouška se pak skládá ze dvou částí. Nejprve se píše písmka - tři příklady (z předem známých) a po ní je ústní část. Na základě výsledků písemky je pak člověk zkoušen na výslednou známku. Člověk si volí mezi povídací a počítací otázkou. Tu si připraví a končí se. Zkouška je velmi příjemná a zkoušející je příjemný.
      Jan Mazáč
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [7]
    • Že dokáže pokaždé říct slovo "infinitezimální" bez přeřeknutí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Každá přednáška byla "okořeněna" něj. zajímavou sovislostí.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zveřejněné prezentace (měly by však zůstat pouze jako doplňkový materiál, nikoli hlavní bod přednášky), ochotu konzultovat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Mikrofon, sice se od něj odkláněl, když se otáčel k tabuli, ale i tak mnohem lepší než kdyby ho neměl vůbec.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • přístupné prezentace
      studijní průměr: (2.5, 3.0>
    • Objektivní a férový přístup, vtipné a zajímavé poznámky, velký rozhled nejen ve fyzice.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vzdělanost, korektnost. Dále oceňuji to, že vytvořil presentace, podle kterých je možné se na zkoušku učit. Zprvu se mi přednášky nelíbily, ale když se začala dělat entropie, začaly mne přednášky bavit a zajímat.
      Jan Mazáč
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [10]
    • Zvětšení fontu, chodit včas (!).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Mluví příliš tiše. Jeho prezentace obsahují mnoho mluvnických chyb.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášet posluchačům. Z přednášek jsem měla pocit, že vyjde nastejno, jestli tam jsme nebo nejsme, s publikem vůbec nekomunikoval.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Často jsem se v prezentacích ztrácel a nevděl jsem co k čemu patří, kdy sledovat tabuli a kdy plátno. Možná by stačilo očíslovat vzorce a tvrzení a na tabuli k nim udělat odkaz. Když to člověk ten den vidí poprvé, tak nemá šanci.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Mluvit více nahlas a ke studentům, lépe artikulovat. Často není rozumět, navíc mám dojem, že si doktor Jizba často ani nevšímá, že v sále nějaké studenty má. Výuka by byla pravděpodobně kvalitnější bez prezentací.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zpřehlednit prezentace, zesrozumitelnit výklad.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vykašlat se na mikrofon.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • používat funkční mikrofon nebo přidat na hlase
      studijní průměr: (2.5, 3.0>
    • Možná nějaký méně stručný zdroj k učení, než jen prezentace, alespoň na ty věci, co jsou nad úroveň matematiky prváků. Taky by bylo dobré sladit se s normou spisovné češtiny (Constanta) a držet se pokud možno zažitého značení pro ln, log apod.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Myslím si, že je mnoho míst, kde je možné se zlepšit. Především v projevu. Mikrofon není vhodný nápad, v předních lavicích nešlo občas rozumět díky akustice, dále často nesnímal, co dr. Jizba říkal, takže zase přední řady slyšely a zadní nikoliv. Přitom když mikrofon jednou nefungoval po celou dobu přednášky, nebyl problém celou přednáškovou místnost "umluvit". Dále mi vadí, že při přednáškách byly používány presentace jako hlavní výukový materiál. Ocenil bych mnohem více, pokud by se vše probíralo přímo na tabuli, tak, jako u některých odvození - zde je ale nutné podotknout, že by bylo vhodné psát větším písmem, neboť ani z prvních řad občas nebylo možné některé titěrnosti přečíst. Dále by bylo vhodné, aby pan přednášející chodil včas - stalo se totiž skoro tradicí, že každá přednáška začalo minimálně o 10 minut později. Tímto jsme za celý semestr ztratili víc než 1 celou 100minutovou přednášku, která pak v závěru chyběla a tedy se vše nestihlo probrat!
      Jan Mazáč
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [2]
    • Nejsou úplně hezké příklady, u nichž "padají řešení z nebe".
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vhodně doplňovaly přednášku a pomohly při učení se na zkoušku.
      Jan Mazáč
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 10 % [2]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [14]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 21 % [3]: 90%-100%
  • 2 : 42 % [6]: 75%-90%
  • 3 : 14 % [2]: 50%-75%
  • 4 : 21 % [3]: méně než 50%
C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 22 % [2]: Slovní odpověď
C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [11]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 27 % [3]: Slovní odpověď
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [23]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 17 % [4]: Vlastní zápisky
  • 2 : 4 % [1]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 21 % [5]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [13]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 92 % [12]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 7 % [1]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [14]

Průměr odpovědi: 2.57

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 7 % [1]: 1 (výborný)
  • 2 : 28 % [4]: 2
  • 3 : 64 % [9]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [21]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [3]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [24]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 16 % [4]: Slovní odpověď
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [6]

Průměr odpovědi: 2.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [2]: 1
  • 2 : 16 % [1]: 2
  • 3 : 33 % [2]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 16 % [1]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [6]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 16 % [1]: velmi obtížný
  • 2 : 33 % [2]: obtížný
  • 3 : 33 % [2]: středně obtížný
  • 4 : 16 % [1]: lehký
  • 5 : 0 % [0]: velmi lehký
C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [1]: Slovní odpověď