Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Tolar Jiří prof.Ing. DrSc. - [02TEF2] Teoretická fyzika 2

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 14 / 91
  • Procento hodnotících: 15 %
Celkové hodnocení [13]
1:
38 % [5]
2:
38 % [5]
3:
15 % [2]
4:
7 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.92

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli přednášející [13]
1:
38 % [5]
2:
38 % [5]
3:
15 % [2]
4:
7 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.92

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [4]
    • Je dobré si u přednášek číst skripta - s tempem přednášky to lze stíhat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášky se mi líbily mnohem více než z VOAFu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • samotné přednášky bez přípravy byly docela náročné
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Je spíše dobré na přednášky chodit, jelikož prof. Tolar často zmiňuje některé "zajímavosti", za jejichž neznalost okamžitě vyhazuje na zkoušce. Také jsou přednášky poměrně zajímavé a dobře strukturované, takže pokud si člověk píše zápisky, nemusí ve zkouškovém otevírat skripta.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [4]
    • Skripta, vlastní zápisky
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Kombinaci skripta + zápisky přednášek jsem si přepsal a bylo to pak v pohodě.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vlastní zápisky, skripta.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • vlastní zápisky + zápisy spolužačky + skripta
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [8]
    • Záleží na tom, co zrovna padne za otázku. Nicméně u těžších otázek je zkoušející mírnější a tedy se to vyrovná.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Organizace!! Na předtermínu nás bylo hrozně moc. Nikdo nevěděl, kdy přijde na řadu, pořadí občas vyvolával pan profesor, podle toho, jak tam měl poskládané papíry, a občas mu do toho zasáhli průbojnější studenti. Místo čekání na katedře fyziky jsem se šel na dvě hodiny projít a pak zázračně přišel na řadu, bylo by příjemnější a spravedlivější, kdyby se třeba sestavil nějaký pořadník, aby tam zkoušení nemuseli třeba 4 hodiny koukat a čekat, než přijdou na řadu a strachovat se, jestli vůbec budou vyvoláni v ten den nebo až někdy jindy. Když jste měli dost dobrou písemku, dostali jste velmi lehkou či žádnou otázku. Písemka a nálada zkoušejícího je u této zkoušky to nejdůležitější.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška probíhá podobným způsobem, s jakým se většina seznámila už na VOAFu. Napíšete písemku, tu s vámi prof. Tolar projde, případně se na něco k ní zeptá a poté zadává otázky. Poměrně dost se přitom drží skript a bývá občas přísný, co se týká nepřesností. Jinak mi zkouška přišla vcelku pohodová. Akorát pan profesor tedy opravdu není štědrý, pokud jde o množství termínů. Myslím, že by jich mohlo být o kapánek víc, jestliže jich od května do září bylo 6 i s předtermínem, pak mi to připadá opravdu málo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Probíhá stejně jako VOAF.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • přišlo mi že můj termín byl téměř výhradně na "mechanickou " část učiva (písemka), ústní mi nepřišla náročná vzhledem k tomu, že stačilo znát základní záchytné body (které samozřejmě není vždy lehké identifikovat ale tak je to se vším...)
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • trochu těžší než VOAF v zimě, při dobrém výsledku z písemné a pěkném počasí pohoda
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Zkouska je ponekud jednoducha avsak nemyslim ze pan profesor udeluje znamky podle znalosti studenta, spise to dela nejak nahodne.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Písemná zkouška se zkládá ze 4 příkladů, které se z větší části braly na cvičeních, často tam bývá jeden těžší teoretický příklad za dvojnásobek bodů. Je potřeba mít 12/25 nebo 10/20 bodů, což je zvládnutelné. Náročnost ústní zkoušky je poměrně náhodná, lze projít i s minimem znalostí stejně tak jako lze být vyhozen i pokud tomu celkem dobře rozumíte. Otázky na ústní se odvíjejí od písemky (pokud jdete mezi prvními), takže doporučuji se podívat na to, co bylo špatně v písemce. Otázka na ústní se poté může týkat prakticky čehokoliv, včetně "lahůdek", které prof. Tolar jen letmo zmínil na přednášce. Pokud student napsal dobře písemku a neví na ústní, pořád je možné projít s horší známkou. Pokud písemka nedopadla dobře, je potřeba na ústní umět. Úplným základem je znalost Maxwellových rovnic, Lagrangeových rovnic, Hamiltonova principu a základů STR. Za neznalost tohoto prof. Tolar nemilosrdně vyhazuje. Celkově je však zkouška jednou z méně objektivních.
      Robert Líčeník
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [8]
    • hlubokou znalost tématu
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Milou povahu a přehledný ne příliš rychlý výklad.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přehledný a logicky navazující zápis na tabuli, takže není problém si vést zápisky.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Preciznost.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Dobrý zápis na tabuli, pro mě zajímavý výklad.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • je milý, má to v malíku
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skusenosti a rozhled.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Srozumitelný výklad, ochota odpovídat na dotazy studentů, zájem o látku, shrnutí toho, co se dělalo minule na začátku každé přednášky.
      Robert Líčeník
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [6]
    • Méně skákat v tématech. Přehlednější zápis na tabuli.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Více komentovat kde jsme, kam jdeme, jak a proč tam jdeme.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápis na tabuli je někdy trochu nepřehledný.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zápisky jsou vcelku srozumitelné, ale občas by to chtělo důrazněji říct, co budeme odvozovat a kam se chceme dopracovat. Takhle se mi občas stávalo, že jsem sice chápal, proč co platí, ale netušil jsem, k čemu to je.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • nevím
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Trochu lépe strukturovat zápis na tabuli, lépe časově rozvrhnout (občas mi přišlo, že se prof. Tolar rozhodl začít velmi rozsáhlé a důležité téma těsně před koncem přednášky).
      Robert Líčeník
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [17]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 11 % [2]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [13]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 38 % [5]: 90%-100%
  • 2 : 23 % [3]: 75%-90%
  • 3 : 23 % [3]: 50%-75%
  • 4 : 15 % [2]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [17]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 11 % [2]: Vlastní zápisky
  • 2 : 35 % [6]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 11 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [13]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 23 % [3]: nevyjádřeno
  • 2 : 46 % [6]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 30 % [4]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [13]

Průměr odpovědi: 1.92

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 38 % [5]: 1 (výborný)
  • 2 : 38 % [5]: 2
  • 3 : 15 % [2]: 3
  • 4 : 7 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [21]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 23 % [5]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 15 % [3]: Slovní odpověď