Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Jex Igor prof. Ing. DrSc. - [02TSFA] Termodynamika a statistická fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 12 / 65
  • Procento hodnotících: 18 %
Celkové hodnocení [9]
1:
0 % [0]
2:
66 % [6]
3:
11 % [1]
4:
22 % [2]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.56

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.00
  • Medián: 1.33
  • Průměr hodnocení: 1.59
Hodnocení v roli přednášející [9]
1:
0 % [0]
2:
66 % [6]
3:
11 % [1]
4:
22 % [2]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.56

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.36
  • Průměr hodnocení: 1.66
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [4]
    • Zpětně hodnotím přednášky jako přínosné a zábavné. Při učení se na zkoušku byly zápisky z nich velmi nápomocné. V průběhu semestru se mi ale nepodařilo najít způsob, jakým přednášky nejvhodněji uchopit. Někde jsem četl, že přednášky z TSFA by byly vynikající pro někoho, kdo má v dané problematice už trochu rozhled, a nezbývá než souhlasit. Pro první hlubší seznámení s termodynamikou by měl být volen poněkud pečlivější přístup.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • To snad ani nemý smysl komentovat. Z výkladu se nedá učit, vůbec!
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky se vyplatí navštěvovat, jednak se seznámíte s panem děkanem (pokud jste ho neměli na DEF) a také se dozvíte proč se v zimě solí silnice, proč praskají třešně atd. Na vytvoření srozumitelného zápisku ze kterého se pak budete moci učit na zkoušku se ale netěšte, pan děkan velmi rád prokládá výklad příklady, takže se ve snaze porozumět výkladu vs. udělat si srozumitelný zápisek zkonvergujete buť k opisování všeho co pan děkan napíše na tabuli, nebo budete pouze poslouchat. Je to jako hledat limitu (-1)^n...mínus pro vas plus pro pana děkana
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zúčastnila jsem se dvou přednášek a od dalšího chození mne to odradilo. Výklad byl hodně chaotický, absolutně se neshodoval s jakýmikoli skripty, člověk nevěděl, co si vlastně zapisovat a co ne.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [2]
    • Vlastní zápisky, wikiskritpa, From microphysics to macrophysics a skripta z UPOLu od prof. T. Opatrného (vřele doporučuji)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Wikiskripta, snad nějaké zápisky. Co nenajdete, vymyslíte sami.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [7]
    • Zkoušková písemka není vražedná, jak se s oblibou traduje. Příklady nejsou zákeřné, jde v podstatě jen o několik základních typů příkladů. Ústní je dlouhá, ale stojí za to. Je objektivní a člověk se často dozví plno zajímavých věcí. Třeba jaká je teplota uvnitř Slunce (pokud to spočítá, což není nic těžkého, protože prof. Jex poradí, když si s tím nevíte rady).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • o Tyranosaurovi Jexovi kolujú rôzne chýry, takže človek ide na skúšku s malou dušičkou. keď sa ale prebojuje cez písomku (viem, že s tým malo veľa ľudí problém, ale po dôkladnej príprave mi to vôbec neprišlo také strašné), tak má v podstate malú šancu, že odíde domov bez známky. s odstupom času to skôr vidím tak, že som sa vôbec nemusela toľko stresovať a pán dekan bol vo výsledku veľmi fajn :) - samozrejme, bolo potrebné ukázať, že človek nepodcenil prípravu a aspoň ako-tak danej látke rozumie
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Důležité je projít písemnkou, která je velmi náročná. U ústní zkoušky je potřeba projevit zanlost alespoň základní teorie, ale hodnocení zde probíhá mírněji, než u písemné části.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška je zdlouhavá (pan prof. pořád odbíhá, třeba i na hodinu pryč), známku trochu ovlivňuje písemka, ale i s blbým testem po dlouhém boji jde dostat A. Dostanete 2-3 témata (dost obecná, takže tam jde napsat, co si zrovna vzpomenete), ty zpracujete (třeba za hodinu, dvě), a pak je jdete odprezentovat. Je to docela v pohodě, ale občas dostanete dost divné rýpavé otázky, třeba: "A proč má to nejpravděpodobnější rozdělení takovouhle divnou exponenciální závislost?", anebo proslulé "praktické" otázky: proč se sypou silnice apod.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška mi přes všechna očekávání nepřišla těžká. Pan profesor vyracované otázky zkušeným okem zběžně prohlédne a nerýpe se v nich. Na mém termínu byl opravdu hodný a vstřícný, nepotápěl.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pán profesor je super a na skúške bol veľmi milý. Veľmi som sa bála ústnej časti, ale ak človek vedel o čom hovorí aspoň okrajovo, tak má vyhrané.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Pan profesor má několik oblíbených témat, které sděluje v průběhu semestru a vyžaduje jejich znalost, nicméně i když má člověk okno ale dokáže se aspoň trošku zamyslet nad tím co říká tak je pan profesor milosrdný a nechá ho projít.
      Vladimír Žitka
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [6]
    • Široký rozhled ve fyzice a jejich dějinách, nadšení pro detaily a schopnost se radovat z maličkostí. Celkově jeho smysl pro humor!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Určitě výborné přednášky pro někoho, kdo problematice rozumí. V příštím roce s radostní na některou zajdu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • zmysel pre humor, super geekovské poznámky :)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Utrousil pár zajímavostí, jeho občas zajímavá zabruslaní do jiných oblastí fyziky (podobně jako na DEF).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Kontrolované matení nepřítele. Nikdy nevíte co by mohlo být na další předášce z čehož se návštěva přednášky stává opravdu velkým dobrodružstvím.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nadšenost pro předmět a schopnost říkat i zajímavosti a podivuhodnosti týkající se daného tématu.
      Vladimír Žitka
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [6]
    • Především ve struktuře přednášek - i když člověk navštěvoval přednášky a dával pozor, často se stávalo, že některé části prostě nedokázal zařadit. Často se nedozvíme, co se zrovna děje, a kam se míří. Bylo by fajn, kdyby se vytvořila alespoň nějaká skripta, nebo alespoň přesná osnova, podle které by se přednášelo. Pak by nebyl problém si před přednáškou látku projet a následně si z dané hodiny mnohem více odnést (při pokusech s wikiskripty to selhalo po prvních třech přednáškách, kdy se dělalo něco zcela jiného). Pečlivěji odvozovat některé zákony, Guldberg-Waage byl z přednášky v podstatě nepochopitelný ( alespoň říci, že si to teď jen přeznačím a přidám pár členů, by bylo dostatečné)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • možná trochu více psát některé věci na tabuli abychom nemuseli do zápisků psát jenom z toho co slyšíme, protože pak se některé věci nestihnou do sešitu poznamenat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • To snad ani nemý smysl komentovat. Z výkladu se nedá učit, vůbec!
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Chtělo by to nějak uspořádat přednášky, buť podle wikiskript nebo udělat nějaký sylabus přednášek...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkusit zavést nějaký systém.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ucelenost značení a struktura zápisu na tabuli.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [3]: 90%-100%
  • 2 : 22 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 11 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 33 % [3]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [14]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Vlastní zápisky
  • 2 : 14 % [2]: Skripta
  • 3 : 64 % [9]: Wikiskripta
  • 4 : 0 % [0]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [12]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 100 % [12]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [9]

Průměr odpovědi: 2.56

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborný)
  • 2 : 66 % [6]: 2
  • 3 : 11 % [1]: 3
  • 4 : 22 % [2]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5