Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02TER] Termika a molekulová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 23 / 169
  • Procento hodnotících: 13 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 169 studentů.
  • Ukončilo předmět: 84 studentů.
  • Průchodnost: 49 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [22]
    • Dosah tohoho předmětu asi doceníme při TSFA, kromě fyziky je vysvětlován i nám neznámý matematický apatár
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Vše co se dá od termiky očekávat asi.
      studijní obor: Matematická informatika;V
    • Nebyl jsem motivován chodit na přednášky, i když byly zajímavé experimenty (zpětně jsem se měl kouknout na prezentace, co se kdy bralo, a pravděpodobně bych se pak neztrácel, protože látka není až tak těžká, jak jsem myslel). Po zkoušce jsem látce porozuměl. Konečně jsem se naučil počítat účinnost kruhového cyklu.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Praktická příkladová část na cvičeních je celkem rozumná (částečně středoškolská fyzika), teoretická část na přednáškách je v porovnání s elektřinou spíš trochu směsice věcí, kde není tolik jasná nějaká systematická provázanost, a tvoří asi spíš takový náhled do termodynamiky ve druháku. Je těžší to nějak hluboce pochopit, či vůbec nějak uchopit, ale to asi ani není cílem předmětu.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Zajímavý předmět, který nás uvádí do teorie termiky a termodynamiky, pak i mizerného základu statistické fyziky. Stěžejním je matematický aparát, který je velmi zajímavý. Pak je "fyzika" aplikací tohoto aparátu na určité jevy.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Doktoru Jizbovi, asi nikdo nevysvětlil že jste v prváku. Celí předmět jsem se musel doučit až o zkouškovém, protože je založen na znalosti analýzi, kterou možná uvidíme v 4. semestru. Potom co jsem doplňkové příklady sám vyřešil s malou pomocí, někoho kdo je dělal na cvikách (netušil ale jak), jsem bez velké studie "teorie" dostal za B. Zkouška je jediná část předmětu, která tak nějak odpovídá tomu, že jsme byli v prváku. Možná byla až moc jednoduchá, lidé ji dostávali za jednu pomůcku jak si zapamatovat maxwelovi vztahy (pro mne byla urážka, potom co jsem nad tím strávil tak dlouho). Vypadá to, že tento předmět je nutnost pro termodynamiku z 4. semestru.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Super z teoretického hlediska.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Středoškolská termika, zapsaná v diferenciálních formách
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Chvíľami zaujímavý, chvíľami nudný.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Některé části byly zajímavé, jiné byly kvůli nedostatečné znalosti matematiky téměr nepochopitelné.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Předmět je obtížný hlavně kvůli nedostatečnému matematickému aparátu
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • TER je bohužel místy extrémně snadné a místy extrémně mnohoduché, naneštěstí nikdy nic moc mezi tím, ale dr. Jizba se snaží výklad, alespoň oživit příklady z reálného světa.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Zpočátku příliš jednoduché, ke konci příliš složité
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Přehledně zpracovaný výklad a předmět, problémem je ale trochu matematický aparát, na který jsme ještě v prvním ročníku nebyli moc připraveni, protože se bere později.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Rozepsání a odvození termických zákonů za pomoci derivací, integrálů a potenciálů. Předmět nenadchne, ani neurazí.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Termika a molekulová fyzika, bohužel mě tento předmět zaujal asi nejméně ze všech v semestru.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Zajímavý a přínosný předmět. Znalosti z toho předmětu už dokážou pomoct v reálném životě (např. výběr izolačních materiálů).
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Pro JI předmět volitelný, avšak získané znalosti se budou hodit.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;V
    • Hezké doplnění k ostatním fyzikám, neboť se předměty místy lehce prolínají.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
    • Přednášky byly ucelené. Jen přednášejícímu bylo občas trochu hůře rozumět.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;V
    • Těžký přemět vyžadující náročný matematický aparát.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Uvítal bych novější, přehlednější skripta.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
N :  Oznámkujte předmět [23]

Průměr odpovědi: 2.22

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 26 % [6]: 1 (výborně)
  • 2 : 43 % [10]: 2
  • 3 : 17 % [4]: 3
  • 4 : 8 % [2]: 4
  • 5 : 4 % [1]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [23]

Průměr odpovědi: 1.20

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 4 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 69 % [16]: ano
  • 3 : 17 % [4]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká