Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Jizba Petr Ing. Ph.D. - [02TER] Termika a molekulová fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 23 / 85
  • Procento hodnotících: 27 %
Celkové hodnocení [24]
1:
25 % [6]
2:
29 % [7]
3:
29 % [7]
4:
12 % [3]
5:
4 % [1]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.42

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.23
  • Medián: 1.39
  • Průměr hodnocení: 1.61
Hodnocení v roli cvičící [3]
1:
0 % [0]
2:
0 % [0]
3:
66 % [2]
4:
33 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 3.33

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.18
  • Medián: 1.25
  • Průměr hodnocení: 1.55
Hodnocení v roli přednášející [21]
1:
28 % [6]
2:
33 % [7]
3:
23 % [5]
4:
9 % [2]
5:
4 % [1]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.29

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.37
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.67
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [5]
    • Doplňoval svoji prezentaci o zajímavé fakty.
      studijní obor: Matematická informatika;V
    • litovala jsem, že jsem neměla vytištěné přednášky, přednášky jsem jinak nebyla schopná stíhat
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Pokud si připomenete, co bylo minulou hodinu, a dáváte pozor, je látka většinou dobře stravitelná.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Přednášky jsou OK, a není potřeba si dělat poznámky. Stačí si vytisknout prezentace a doplnňovat do nich něktéré věci z tabule.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Myslím, že by se TER měla učit až v druhém ročníku, kvůli matematickému aparátu.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [2]
    • snažší získání zápočtu oproti ostatním cvičícím
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Rozumí látce. Vysvětlí znovu látku, kterou neznáme z přednášek. Čas, který dal kruhovému ději, byl ideální.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [3]
    • Zrychlit probírání prvních kapitol, omezit matematické průpovítky, nesnažit se dohnat nejdůležitější látku během pár posledních cvičení, i když se to na ostatních cvičení probíhá delší dobu, ocenila bych snahu zapamovat si alespoň obličeje svých žáků
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Cvičící nestíhá. Měl by počítat s tím, že bude mít cvičení 12, i když je 13 týdnů semestru (pokud na jeden den připadá volno). Neměl by moc hluboce probrat kalorimetrii, kterou v drtivé většině známe ze střední školy (stačil by jeden těžší příklad), to by mu ušetřilo pár hodin, které by pak mohl věnovat těžším příkladům z entropie nebo Maxwellova rozdělení. Mohl by i dříve radit studentům, kteří očividně nevědí, čímž by se dal ušetřit čas. Možná by mohl něco spočítat sám. Ale tímto zlepšením si nejsem 100% jist. Měl by věnovat méně času svým pseudonáhodným algoritmům na výběr (obzvláště pokud má zpoždění). Bývá to zajímavé, ale přece jenom máme termiku.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Některé příklady řeší zbytečně složitým postupem, později se pak ve cvičení nestíhá.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [13]
    • prezentace přednášejícího, vlastní zápisky se prakticky shodovali s prezentacemi
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Prezentace s drobnými poznámkami z přednášek a zápisky ze cvičení.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Příklady ze zápisků z cvičení a ze sbírky, teorii potom hlavně z prezentací, ale často tam látka není do detailu rozvedená/pochopitelná, prý pomáhají skripta z termodynamiky.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Zdroje, ze kterých se máme učit, má doktor Jizba napsané na svých stránkách.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Řešením doplňkových příkladů. Na to jsem potřeboval i dost teorie. A dvakrát jsem projel prezentace. Skripta jsou k ničemu.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Ze zápisek a prezentací.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Prezentace
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Prezentace přednášejícího.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Prezentace z přednášek, skripta
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Částečně vlastní zápisky ze cvik, dále pak prezentace z hodin.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Prezentace doktora Jizby
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Z prezentací a příkladů ze cvičení. Prezentace na teorii bohatě stačí.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Nejvíce jsem se učil z vlastních zápisků, které jsem dal dohromady ze zápisků z cvičení, prezentací od přednášejícího + něco málo ze skript.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [12]
    • Písemná část hodně záleží na jakém termínu se ocitnete - někdy je až triviální, někdy to nemůžete vymyslet. U ústní části podrobně rozeberete jedno konkrétní téma, případné nedostatky vám zkoušející dovysvětlí. Středně obtížná zkouška.
      studijní obor: Matematická informatika;V
    • zkouška poměrně snadná, hodnocení objektivní
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Zkoušející je objektivní, zkouška sice závisí na termínu (na některých se dají schytat ty hnusné příklady na magnetika), ale udělat se dá. Obecně, nejlehčí zkouška z fyziky v letním semestru.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Zkouška se zaměřuje více na příklady a praktickou část, ale i z teorie je třeba něco umět.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Známka záleží hlavně na testu, ale při ústní části musíte umět alespoň něco. Viděl jsem 3 zadání testu a jeden mi přišel několikrát těžší než ostatní dva, což může naznačovat kolísání náročnosti.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Byli dva zkoušející a jeden dával známky úplně za nic (resp. výsledky písemky), druhý jenom E za nic. Na získání E byl příliš jednoduchý, lepší známky už odpovídaly. Písekmka nebyla nejnáročnější, pokud jste zvládli doplnkové příklady.
      studijní obor: Jaderné inženýrství;PO
    • Dokonale objektivní. Velmi to oceňuji
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Klíčové jsou příklady se sbírky přednášejícího.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Těžké příklady, lehká teorie
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Docela mě zklamává přístup na zkoušce. Je takovým nepsaným pravidlem, že zkoušející odejde už v průběhu praxe a z mé zkušenosti to téměř všichni berou jako pokyn k podvádění. Není to první podvádění na zkoušce, se kterým jsem se na FJFI setkala, ale překvapuje mě, že je tohle dovoleno. Jak má člověk být pak pyšný na svůj poctivě vydřený výsledek u zkoušky, když se doslova toleruje podvádění a při konzultaci písemné části se vás pak pan zkoušející více méně před ostatními zeptá, proč nemáte jeden příklad hotový, když vám to zkazí známku, proč jste nevyužili té týmové práce okolo? Mrzí mě v tomto ohledu, že místo aby se cenila poctivost a fair play, spíš se ocení možnost "jak opsat příklady ze sbírek a teorii z mobilu".
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Praktická část se skládá hlavně z příkladů jedné kapitoly, když je člověk perfektně zná, tuhle část udělá. Na druhou stranu mě trochu mrzí, že není látka více rozvrstvená - například jeden úkol z každé probírané kapitoly a více dílčích příkladů.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Nejprve písemný test z příkladů. Příklady byly obdobné jako ve skriptech, náročnost lehce vyšší než zápočtové testy. Následovala zkouška, která se obtížností a obsahem lišila v závislosti na výsledku písemného testu a na tom, na jakou známku člověk aspiroval (možnost dělat zkoušku na o 1 lepší nebo horší známku než dopadl test). Například na známku typu E nebylo potřeba znát tolik teorie. Stačí například odvození nějakého vzorce. Na lepší známky zase třeba hlubší teoretické znalosti.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [9]
    • Je milý a vstřícný studentům, ochotný konzultovat.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Přednáší podle celkem fajn prezentace, která aspoň trochu hezky stručně zastupuje skripta, která přímo k tomuto předmětu žádná moc nejsou. Na naposlouchání látky jsou přednášky dobré, ikdyž spíš jen z přednějších lavic, na zápisky už to je horší.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Že stále říká, ať ho informujeme, pokud dělá něco špatně (i když ho téměř nikdy nikdo neinformuje).
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Na naše dotazy odpovídal a vysvětloval nám, čemu jsme nerozuměli.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Vlastní prezentace, na začátku přednášky vždy shnul látku z předchozího týdne.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Inteligentní člověk s lidským přístupem ke studentům.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • přístup k výuce
      studijní obor: Jaderné inženýrství;V
    • Systematičnost, zápis, skvělé prezentace, které jsou výborným vodítkem ke skriptům.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
    • Přehled.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [13]
    • NEPOUŽÍVAT PORT, ALE MLUVIT BEZ NĚJ, JE TO PAK MNOHEM LEPŠÍ.
      Filip Papoušek studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • asi ve všem, opravit hrubé a do očí bíjící pravopisné chyby v prezentacích, nepoužívat mikrofon při přednáškách, protože dokáže mluvit přes celou posluchárnu, lépe si rozvrhnout čas při přednášení, nepřetahovat, nesnažit se dohnat vše na poslední přednášce
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
    • Přednášející používá mikrofon, díky kterému nejen že mu není rozumět z reproduktorů, ale ani normálně. Účast na přednáškách pak ztrácela smysl, když člověk nic neslyší.
      studijní obor: Matematická informatika;V
    • Měl by si od někoho nechat opravit pravopisné a interpunkční chyby v prezentacích.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Nepoužívat mikrofon. Ačkoli by se zdálo, že s ním to bude lepší, tak skutek je opačný. S tím, že na přednášky z TER chodí málo lidí (odhadem nás tam nikdy nebylo víc jak 60), tak se to dá udělat i bez mikrofonu.
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Opravit si hrubky v jinak dobrých prezentacích.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
    • Myslím, že přednášet s mikrofonem je zbytečné. Vzorce v prezentacích bych uvítal přepsané na tabuli, při počítání "na živo" je třeba tu a tam okomentovat odkud se jaká veličina vzala, což v prezentacích často chybí nebo je napsáno pouze zkratkovitě.
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Bylo velmi špatně rozumět
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • srozumitelnost
      studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika;PO
    • Srozumitelnost ústního projevu
      studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze;PO
    • Větší srozumitelnost prezentací.
      studijní obor: Matematické inženýrství;PO
    • Jedině v hlasovém projevu, neb jsem nebyla jediná, kdo mu špatně rozuměl, ale jelikož to bylo s mikrofonem i bez něj stejně špatné, asi se s tím holt budeme muset smířit.
      studijní obor: Diagnostika materiálů;PO
    • Udlěat si vlastní skripta. Nerad se učím z prezentací.
      studijní obor: Fyzikální elektronika;PO
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [1]
    • rozsah dostačující, možná trochu digitalizovat materiály ke cvičení
      studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření;PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [21]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [7]: 90%-100%
  • 2 : 14 % [3]: 75%-90%
  • 3 : 28 % [6]: 50%-75%
  • 4 : 23 % [5]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [32]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [4]: Vlastní zápisky
  • 2 : 12 % [4]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 31 % [10]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 100 % [19]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [21]

Průměr odpovědi: 2.29

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 28 % [6]: 1 (výborný)
  • 2 : 33 % [7]: 2
  • 3 : 23 % [5]: 3
  • 4 : 9 % [2]: 4
  • 5 : 4 % [1]: 5
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [3]

Průměr odpovědi: 3.33

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 66 % [2]: 3
  • 4 : 33 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [3]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 0 % [0]: obtížný
  • 3 : 0 % [0]: středně obtížný
  • 4 : 66 % [2]: lehký
  • 5 : 33 % [1]: velmi lehký