01DIM1  >  Diskretní matematika 1

Počet hodnotících: 33 / 117
Procento hodnotících: 28 %
|======..............|

Zapsaných na předmět: 117 studentů.
Ukončilo předmět: 72 studentů.
|============........| 61 %

Hejda Tomáš [ ]
Masáková Zuzana Doc.Ing. Ph.D. [ Přednášející ]
Pelantová Edita Prof.Ing. CSc. [ ]
Pošta Severin Doc.Ing. Ph.D. [ ]
Vávra [ Přednášející ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [32]
  • DIM1 by měl být dle mého názoru alespoň pro "základní studium" povinný. Neobsahuje příliš složité věci a je to obor velmi zajímavý a dá základ elementárních záležitostí DIM do budoucna.
    Studijní průměr: neuveden
  • Dobré pro ty, co jestě nemají mozek zavařený z ostatních předmětů, aby si ho zavařili na domácích úkolech z DIM.
    Studijní průměr: neuveden
  • Fajn předmět, poměrně odpočinkový. Přesto závěrečná látka patřila k tomu nejzajímavějšímu, co sjem se v celém semestru dozvěděl.
    Studijní průměr: neuveden
  • chybí tomu cvíka, nestíhá se počítat moc příkladů a je pak težší pochopit využití teorie diskrétní matematiky
    Studijní průměr: neuveden
  • Kredity: Co se týče kreditů, je to dost sporné. Předmět je jednoznačně těžší než dějiny fyziky nebo přípravný týden, možná by slušely 3. Předmět: Zajímavý úvod do diskrétní matematiky, s domácími úkoly se potrápí asi i ti nejlepší studenti (pokud je budou chtít dělat).
    Studijní průměr: neuveden
  • Látka je zajímavá, ale probírá se příliš svižně. Pro pochopení by bylo lepší projít více příkladů k danému tématu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Měla jsem jako cvičicího doktoranda a jeho přednášky nebyly moc srozumitelné
    Studijní průměr: neuveden
  • Na DIMu se probírají velmi zajímavé věci, takže je to předmět přínosný a zábavný.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na konci každé přednášky je zadáno kolem šesti úkolů na příště. Kdo chce, může své vypracování na začátku hodiny prezentovat. Za dobře zdůvodněné řešení jsou 2 body - a 6 jich je třeba k zápočtu. Kdo tedy během semestru věnuje tři hodiny zajímavým úlohám z teorie čísel, nemusí na konci ani psát zápočtový test a rovnou shrábnout dva kredity.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na paní docentce bylo znám nadšení pro předmět a snaha, abychom danému příkladu či látce všichni rozuměli.
    Studijní průměr: neuveden
  • Odpočinutí od analýzy a algebry, přemýšlení nad jinými matematickými úlohami, které typově odpovídají příkladům z matematické olympiády.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pěkný úvod do velmi zajímavé oblasti matematiky. Oceňuji hlavně formálně přesný zápis a postup důkazů, člověk si tak zvykne na věci, které se mu později v ostatních předmětech budou nesmírně hodit.
    Studijní průměr: neuveden
  • Poutavý úvod do základů šifrování a práce s čísly. Zápočet lze získat již během semestru za řešení zajímavých úloh, podobných těm, se kterými se člověk setkal již na střední škole během olympiád.
    Studijní průměr: neuveden
  • Probíraná látka mi připadala velice zajímavá. Rád jsem řešil domácí úlohy, za které jsme dostávali body. Možná je trochu škoda, že jsem neměl příliš motivaci se probíranou látku opravdu naučit. Asi bych ocenil více praktických příkladů a úloh přímo souvisejících s probranou látkou.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět velmi zajímavý a dobře přednášený. Doporučuji k zapsání minimálně všem, kteří se zajímají o matematické směry. Myslím, že by se klidně mohlo v prvním semestru probrat i více látky.
    Studijní průměr: neuveden
  • předmět vhodný pro lidi, kteří si rádi hrají s matematikou a čísly, občas mi to připomínalo obdobné náročnější příklady jako u štředoškolských olympiád
    Studijní průměr: neuveden
  • Rozhodně užitečný předmět pro informatiky a hodí se člověku i do obecného matematického základu.
    Studijní průměr: neuveden
  • slozity
    Studijní průměr: neuveden
  • Tento předmět poskytuje studentům základní pohled na teorii čísel. Hlavní částí hodin jsou důkazy, které se není třeba učit avšak stačí je pochopit a umět věty jimi dokázané používat. Zajímavým zpestřením jsou domácí úlohy za body na zápočet.
    Studijní průměr: neuveden
  • Trochu jiná matematika než je algebra nebo analýza, více středoškolská. Škoda, že zajímavé věci se začnou brát až na posledních hodinách. Závěrečný test byl opravdu lehký, a i když člověk nezískal žádné bonusové body, šel v pohodě zvládnout.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velice zajímavý předmět a výborné pojetí (řešení úloh a výklad). Ulohy byly většinou těžké, ale právě o to víc motivující bylo na nějakou zkusit přijít. Krásné odvětví matematiky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi zajimavy predmet, podava pekny a zajimavy uvod do teorie cisel. Pristup veta-dukaz zarucuje, ze vse na sebe navazuje a je dopodrobna vysvetleno. Tempo je prijmene a srozumitelne, casto ilustrovano priklady. Skvelym bonusem je predvedeni RSA sifrovaciho algoritmu s pomoci dokazanych vet. Domaci ukoly na urovni matematicke olympiady prinaseji moznost vyhnout se zapoctovemu testu a a je to skvela prilezitost procvicit si nabyte znalosti. Predmet je velmi motivujici.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi zajímavý předmět
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavý předmět hlavně pro příznivce matiky, jinak volitelných matematických předmětů moc není...
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavý předmět, někdy příliš náročné důkazy vět. Na přednáškách se zádávají úkoly, díky nimž je možné získat zápočet už během semestru. Trochu škoda, že se nepočítá více praktických příkladů, které jsou pak v zápočtovém testu. Člověk si je musí hledat a procvičit sám
    Studijní průměr: neuveden
  • Získávání zápočtu pro tento předmět je zábavné.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zvláštní předmět, docela složitý, zisk započtu už tak složitý není
    Studijní průměr: neuveden
  • Dobrý byl systém získání zápočtu za domácí úlohy, ale chtělo by ho to trochu vyladit. Zejména vyřadit z tohoto systému studenty opakující tento předmět, kteří z loňska znají většinu řešení domácích úkolů, a tudíž novým studentům ztěžují jejich pozici. Často se stávalo, že úlohu měli vyřešenou dva a více lidí, ale body mohl dostat jen jeden, takže to byla práce na zmar.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Doc. Masáková učí dobře, ale náplň předmětu je bohužel opravdu velmi nudná.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Zajímavý předmět.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Byla to pohodička, žádnej velkej tlak a člověk si trocha odpočnul
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Bohužel jsem zápočet nedostala. Neměla jsem už od začátku dobré základy k podchycení porozumění na hodinách. Myslím že je vhodné si tento předmět zapsat až ve druhém ročníku, pro běžné studenty fjfi (tedy ty s IQ 130-140 :), pokud s tím tedy nechcete strávit víc času než je libo.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

N : Oznámkujte předmět [33] 1.67
1 : |==========..........| 48 % [16] 1 (výborně)
2 : |=======.............| 36 % [12] 2
3 : |===.................| 15 % [5] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [33]
1 : |=...................| 3 % [1] nevyjádřeno
2 : |=================...| 87 % [29] ano
3 : |==..................| 9 % [3] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |....................| 0 % [0] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká