Balková Lubomíra Ing. Ph.D. :: [01LA1] Lineární algebra 1

Další předměty
[01LAP] Lineární algebra plus
[01LA1] Lineární algebra 1
[01LAZ] Lineární algebra 1, zkouška
[01MAB3] Matematická analýza B3
[01MA1] Matematická analýza 1
Role učitele
Přednášející, Cvičící
Počet hodnotících: 59 / 250
Procento hodnotících: 23 %
|=====...............|
Celkové hodnocení [59]
1 : |==========..........| 49 % [29]  
2 : |=====...............| 27 % [16]  
3 : |====................| 18 % [11]  
4 : |=...................| 5 % [3]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 2.00 průměr hodnocení: 1.80

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 0.00 až 1.67
medián: 1.00
průměr hodnocení: 1.47
Hodnocení v roli cvičící [0]
1 : |....................| 0 % [0]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |....................| 0 % [0]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 0.00 průměr hodnocení: 0.00

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 0.00 až 0.00
medián: 0.00
průměr hodnocení: 0.00
Hodnocení v roli přednášející [59]
1 : |==========..........| 49 % [29]  
2 : |=====...............| 27 % [16]  
3 : |====................| 18 % [11]  
4 : |=...................| 5 % [3]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 2.00 průměr hodnocení: 1.80

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 1.95
medián: 1.33
průměr hodnocení: 1.64

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [25]
  • Dokud bylo vše čitelné, tak klasická přednáška jako každá jiná. Pak se to jednou dvakrát smaže na sucho a člověk může jít domů, protože nic nepřečte.
    Studijní průměr: neuveden
  • Doslova hypnotyzující, pokud se člověk nevyspal, tak i dost uspávající
    Studijní průměr: neuveden
  • Na přednáškách si není třeba vůbec nic psát, vše je ve skriptech. Je třeba jen dávat pozor a ptát se.
    Studijní průměr: neuveden
  • pokud je třeba toho probrat tolik, tak zvyšte časovou dotaci tohoto předmětu, aby se zpomalil výklad. Tímto způsobem mi přednášky přišly skoro zbytečné, protože jsem si stejně musel veškerou "omáčku" k teorii a důkazům při učení domýšlet sám.
    Studijní průměr: neuveden
  • pokud jste neseděli v předních řadách, tak sjte neslyšeli, neviděli
    Studijní průměr: neuveden
  • poměrně užitečné, cvičení asi nenahradí
    Studijní průměr: neuveden
  • Po několika desítkách minut je toho na jednoho člověka moc a přestane se soustředit na výklad. (2x jsem usnul)
    Studijní průměr: neuveden
  • Prednasky jsou velmi prinosne a clovek si z nich vetsinu veci opravdu pamatuje. Zajimava byla i prednaska o historii LA.
    Studijní průměr: neuveden
  • prednášky boli ako z rýchlika, prednášajúca išla presne podľa skrípt, takže nič nové nám na prednáškach neozrejmila, ak som písala poznámky nestíhala som vnímať, čo prednáša...celkový prístup sa mi nepáčil
    Studijní průměr: neuveden
  • Proběhly, určitě něco zanechaly. Asi tak ..
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky byly vyčerpávající a dobré.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky zajímavé a dobře strukturované.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přehledné, srozumitelné. Jen může mnohým studentům dělat problém perfektní skripta a lajdácký přístup s odůvodněním, proč chodit na přednášky, když mám skripta. Opakování, matka moudrosti a zde to platí taktéž, je lepší navštěvovat přednášku, i když už máte skripta, nebo jste to slyšeli, nebo je to moc jednoduché, nebo složité.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přestože je obsah přednášek dostupný na webu, rozhodně je vhodné na přednášky chodit.
    Studijní průměr: neuveden
  • Radost poslouchat
    Studijní průměr: neuveden
  • Srozumitelné, dobře připravené, nemám výtky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Srozumitelné vysvětlení látky, Přehledný zápis na tabuli a vše bylo dostatečně vysvětleno.
    Studijní průměr: neuveden
  • trochu men"si psani)))
    Studijní průměr: neuveden
  • Určitě stojí za to na přednášky chodit, pro mě byly hlavním zdrojem učení ve zkouškovém.
    Studijní průměr: neuveden
  • Viz bod 3.
    Studijní průměr: neuveden
  • Viz. výše.
    Studijní průměr: neuveden
  • V přednáškách, jak jsme již na začátku byli upozorněni, se nedozvíme o mnoho víc, než je ve skriptech, ale nepochybně jsou přínosné a je dobré je navštěvovat. Studentovi to usnední přípravu ke zkoušce a látku si lépe zažije.
    Studijní průměr: neuveden
  • Výborné.
    Studijní průměr: neuveden
  • Obsahem dobrá, ale příliš rychlá přednáška, málo ne-psaného výkladu.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • zajímavé
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

C : Napište, co na cvičícím oceňujete [5]
  • Doktorka Balková je úžasně trpělivá, vstřícná a všechno důkladně vysvětlí, nikdy nezvyšuje hlas
    Studijní průměr: neuveden
  • hodne praci z studentama
    Studijní průměr: neuveden
  • Oceňuji velkou snahu a především trpělivost dokonce i se studenty, kteří nejsou na cvičení připraveni. Líbí se mi, že bylo třeba se na cvičení připravit, tím pádem byla potom příprava na zkoušku jednodušší.
    Studijní průměr: neuveden
  • Orientace v látce, vyžadovaná příprava od studentů, důkladnost a vždy než jsme se pustili do nových příkladů, zopakovali jsme si důležité body z teorie, které nám napomohli v řešení.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velice dobré vysvětlení počítaných příkladů.
    Studijní průměr: neuveden

C : V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [3]
  • Byl jsem spokojen.
    Studijní průměr: neuveden
  • Možná v trochu přátelštějším přístupu první hodinu, také ani rozsazování na kraj lavic nebylo moc přátelské gesto (i když chápu, že to bylo z důvodu písemek). V první chvíli trochu odstrašující a přísný pohled na věc, který mě z počátku zastrašil.
    Studijní průměr: neuveden
  • trochu opakovat material z prednasek
    Studijní průměr: neuveden

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [40]
  • Bylo vidět, že naprosto přesně věděla co, kdy, kde a jak. Ve výkladu jsem nikdy nezažil, že by jakkoli škobrtla.
    Studijní průměr: neuveden
  • Dobrý přístup ke studentům
    Studijní průměr: neuveden
  • Dobře organizovaný výklad a kompletní aktualizované poznámky na internetu, vyučující je dobře slyšet i v zadních řadách. Domácí úkoly za body motivují k věnování se algebře.
    Studijní průměr: neuveden
  • dobře zpracované studijní materiály na webu, možnost získat aktivitou běhěm semestru body ke zkoušce
    Studijní průměr: neuveden
  • Drží se svých skript, takže se nemusíte poznámky z tabule přepisovat do sešitu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Exaktnost, čitelný zápis na tabuli, během přednášky pokládala otázky k zamyšlení, vysvětlovala, z čeho co plyne. Oceňuji, že nás na začátku "uchlácholila", že se začíná tím nejtěžším a pak už to bude jenom lepší. Je ochotná odpovídat na otázky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Hodne psani, ale celkem valmy dobre,
    Studijní průměr: neuveden
  • Jasnost, srozumitelnost výkladu. Jasně určenu, na co bude kladen důraz u zkoušky. Na webu je k dispozici dost materiálů, ze kterých se lze dobře připravit na zkoušku.
    Studijní průměr: neuveden
  • jednoduchost, milé vystupování
    Studijní průměr: neuveden
  • je zjevné, že Ing. Bálková lingebře rozumí
    Studijní průměr: neuveden
  • Jsou přednášející, kteří přijdou a vykládají rok od roku stále to samé beze změny a bez většího zájmu jestli studenti chápou látku a jakto, že ji nechápou. Vztah student profesor je oproti střední škole úplně někde jinde a věřím, že hodně lidí při studiu pozná pád na tvrdou zem. Chtěl bych poděkovat paní doktorce Bálkové, že v předmětu lineární algebra jsem neměl pocit, že by jí bylo ukradené jak studenti vnímají její hodiny. To dokazují i její internetové stránky, kde jsou zaznamenány jednotlivé roky, takže se každý může přesvědčit, že tento předmět rozhodně nestojí na místě, ale lze vidět zájem o jeho " rozkvět ". Jsem vděčný také za obtížnost předmětu, kterou bych na takové škole očekával a která je podle mého opravdovou výzvou pro lidi, kteří se rádi vzdělávají. Dovolím si říct, že krása přednášek spočívá v atmosféře, kterou tam přednášející vykouzlí bez ohledu na předmět, a která čerpá z jeho radosti, z toho jak si přednášející libuje v látce, vidí v ní potenciál a jistou krásu, kterou když je schopný od
    Studijní průměr: neuveden
  • Lidský přístup, stále velmi pozitivní přístup, snaha pomoci slabším studentům v pochopení látky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mluví pomalu a srozumitelně a všechnu látku podrobně vykládá. Ke všem je vstřícná a otevřená dotazům. Na konci roku probírá příklady ke zkoušce, což se neobyčejně hodí.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nevídanou profesionalitu, lidskost (ačkoli v mnoha spolužácích vzbuzuje strach, já jsem se u zkoušky cítil v uvolněné atmosféře). Kvalifikaci
    Studijní průměr: neuveden
  • Obrovské zaujetí pro algebru (a pochopitelně i vzhled... hned má člověk o důvod víc dívat se na tabuli a dávat pozor :) )
    Studijní průměr: neuveden
  • Oceňuji velmi přátelský přístup ke studentům, snahu nutit je přemýšlet (zvláště ty, kteří látku zvládají, zadáváním zajímavých domácích úkolů). I historické okénko bylo vynikající. Jsem vděčný za ochotu paní doktorky Balkové odpovídat na otázky, a to i ve volném čase po přednášce.
    Studijní průměr: neuveden
  • Oceňuji, že přednášející má především zájem na tom, aby všichni pochopili danou látku. Taky musím pochválit velmi kvalitní, pečlivě napsané a čitelné (!) poznámky na tabuli.
    Studijní průměr: neuveden
  • Organizaci - od sepsání skript, značení, přednášky, úkoly, přehledně sepsané podmínky zápočtu, úspěchu u zkoušky, cvičné testy... Dále srozumitelnost a "lidskost" podání - snad to vydrží. A samozřejmě příjemné vystupování a osobní přístup, který těžký předmět alespoň trochu ulehčuje.
    Studijní průměr: neuveden
  • Organizační schopnosti, vysoká odbornost.
    Studijní průměr: neuveden
  • Paní dokotorka Balková, vše řádně vysvětlovala a zadávala domácí úlohy, které donutili postupně se připravovat na předmět. Velmi milé vystupování a ochota pomoci s problémy.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pracovitost (to, že píše skripta a opravuje domácí úkoly a písemky i dlouho do noci).
    Studijní průměr: neuveden
  • Preciznost a odbornost.
    Studijní průměr: neuveden
  • Príjemný prednes, orientácia v látke
    Studijní průměr: neuveden
  • Přehled, klidnou mluvu a velmi hezký přístup ke studentům. Poznámky na tabuli byly vždy krásně čitelné a přehledné.
    Studijní průměr: neuveden
  • přesnost
    Studijní průměr: neuveden
  • Rozumné tempo na přednáškách. Snaha probranou látku hned ilustrovat na příkladu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Schopnost vysvětlit látku srozumitelně.
    Studijní průměr: neuveden
  • snahu vše vysvětlit, vstřícnost, písmo, systematičnost
    Studijní průměr: neuveden
  • Strukturovane ucivo, postupne, jasne a primocare postupy (pripadne triky jsou vetsinou zdurazneny a vysvetleny). Metodicky snad nejlepsi prednasky za semestr. Vytvarena skripta a sbirka prikladu obsahuji vse potrebne. Vzdy presne uvedene predpoklady. Hodne komunikuje se cvicicimi a snazi se zavest jednotne znaceni a dava pozor, aby se na cvicenich probrali vsechny potrebne priklady dle osnovy na webu, takze se clovek muze i sam doma pripravit. Vyborny je system domacich ukolu, na kterych si clovek ujasni souvislosti a ziska i plus body, ktere se pak hodi u zkousky. Obecne bodovy system umoznuje lepsi orientaci a kvantifikovatelnost v prubeznych vysledcich studia.
    Studijní průměr: neuveden
  • Učivo je perfektně strukturováno, výklad je naprosto přehledný a pochopitelný.
    Studijní průměr: neuveden
  • Úkoly během semestru na kterých lze získat bonusové body ke zkoušce.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi dobrá skripta, ze kterých se dá perfektně vše pochopit a naučit, na přednášce to bylo stejné, navíc bylo poznat, že p.Bálková se skutečně v tom, co učí orientuje a "netahá nic z papíru."
    Studijní průměr: neuveden
  • Většinou přehledný zápis a to, že dává svoje skripta v PDF na stránky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Vstřícnost a ochotu cokoliv vysvětlit.
    Studijní průměr: neuveden
  • Vstřícnost a sympatický vzhled.
    Studijní průměr: neuveden
  • Závěrečnou rekapitulaci a počítání zkouškových příkladů. Ukazuje i triviální důkazy. Umožňuje získat přilepšení ke zkoušce za domácí úkoly.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zřetelnost, dobře čitelné písmo, přehlednost
    Studijní průměr: neuveden
  • Přehledný výklad.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Je pripraveny na prednasky, dokaze odpovidat na dotazy. Velice usporne a citelne zapisuje na tabuli.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Přesnost vlastního výkladu.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [39]
  • a) HLASITOST a INTONACE projevu byly naprosto nevyhovující. b) minimální přidaná hodnota přednášek. výklad byl spíše doslovnou reprodukcí tištěných studijních materiálů bez hlubšího vysvětlení a komentáře. c) nečitelnost zápisu na tabuli díky nadměrnému množství zapisovaného textu, velikosti písma a špatně smazané tabuli
    Studijní průměr: neuveden
  • Byl jsem spokojen.
    Studijní průměr: neuveden
  • Být na cvikách méně nepřijemná ke studentům.
    Studijní průměr: neuveden
  • Často prakticky nečitelný zápis na tabuli.
    Studijní průměr: neuveden
  • Člověku, který je algebrou nepolíben, by se na začátku hodilo vysvětlení, co si může představit a co už ne. (Třeba že vektory může chápat jako šipky v rovině nebo prostoru, ale prostor zobrazení a polynomů, jakožto i spoustu dalšího, už vizualizovat prostě nejde.) Také jsem si z přednášky často odnesl jen že tohle a tamto existuje, ale jak to funguje jsem pochopil až na cvičeních (ale možná je to tím, že jsem hlavně chtěl mít všechno zapsané a nestihl jsem danou věc pochopit).
    Studijní průměr: neuveden
  • Jsem spokojen.
    Studijní průměr: neuveden
  • ke konci hodiny byli zápisy na tabuly špatně čitelné
    Studijní průměr: neuveden
  • líp mazat tabuli, psát všetším písmem, mluvit hlasitěji
    Studijní průměr: neuveden
  • Mělo by se zavést mazání mokrou houbou, protože jinak na tabuli zůstávají bíle fleky a ze zadnějších míst není nic vidět
    Studijní průměr: neuveden
  • místy nepřehledný zápis na tabuli
    Studijní průměr: neuveden
  • mohla by mluvit trochu hlasitěji
    Studijní průměr: neuveden
  • Mohu již srovnávat s panem Ambrožem, který přednáší LAB2, a musím konstatovat, že z mého hlediska se srozumitelnost výkladu na přednáškách nedá srovnávat. Samozřejmě na druhou stranu je třeba s velkým důrazem poznamenat, že ze ZS jsem si odnesl opravdu spoustu znalostí, a tudíž se mi do tajů algebry proniká o poznání snáže. Z tohoto pohledu považuji doktorku Balkovou rovněž za skvělou přednášející, jelikož věřím, že kdyby LAB2 přednášla ona, moje porozumění látce by se rovnalo tomu u pana Ambrože. Ještě jedno srovnání s ním - přednášky doktorky Balkové jsou poněkud mdlejší a bez šťávy.
    Studijní průměr: neuveden
  • Možná trochu spomalit, aby člověk stihl i přemýšlet a nejen bezmyšlenkovitě opisoval tabuli.
    Studijní průměr: neuveden
  • Možná trochu zpomalit při psaní na tabuli, i když na to si člověk zvykne.
    Studijní průměr: neuveden
  • není naprosto nic, co bych mohla vytknout
    Studijní průměr: neuveden
  • neosobní přístup
    Studijní průměr: neuveden
  • Neškodilo by zvýšit hlas (při plné posluchárně občas nebylo slyšet) a možná navodit trošku uvolněnější atmosféru.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nic mě nenapadá.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pokud si zapisujete poznámky do sešitu, jsou přednášky ve velmi vysokém tempu a proto se těžko stačí chápat.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášející se snad nedá nic vytknout. Jediné, co mě napadá, je zmírnit závratně rychlé tempo, které však jak předpokládám, je nutné pro stihnutí celého rozsahu látky.
    Studijní průměr: neuveden
  • přednášky byly příliš rychlé, člověk sotva stíhal opisovat z tabule, neměl čas se nad tim, co píše zamýšlet. To, co Ing. Bálková říkala k teorii jako komentář k tomu, co psala jsem z 95% vůbec nevnímal, protože jsem opisoval jiný řádek, než k jakému se právě vyjadřovala. často jsem měl dojem, že nemá smysl se ptát, protože se sice neustále usmívala, ale odpovědi by se dali parafrázovat na: "Jaktože to nechápete, vy blbečku, dyť je to tak zřejmý, že ti to ani nebudu vysvětlovat.."
    Studijní průměr: neuveden
  • Psát pomaleji.
    Studijní průměr: neuveden
  • rozhodně by přednáška mohla být pomalejší, alespoň natolik, aby si člověk stihl zapisovat, když už u toho nestíhá přemýšlet nad tématem. Na přednášce se spíše opisují skripta a důležité věci se řeknou jen mezi větou. Podání výkladu je monotónní a tudíž uspává.
    Studijní průměr: neuveden
  • Rychle popíše tabuli a nemaže ji důkladně - již po polovině přednášky je z prostředních a zadních lavic téměř nečitelný obsah tabule. V místnosti B-103 píše až do úplného konce tabule, takže její obsah je kompletně vidět jen z prostředního bloku. Má krásné písmo, ale nestrukturuje to co píše, takže se prolínají různé části teorie.
    Studijní průměr: neuveden
  • Snad jen trochu hlasitěji přednášet. Od třetí řady nebylo slyšet téměř nic.
    Studijní průměr: neuveden
  • štruktúra prednášok, zápis na tabuľu,...
    Studijní průměr: neuveden
  • Tabule musí být lépe smazaná, jinak jsou zápisy na tabuli spíše nečitelné. A rychlost přednášení je spíše příliš velká
    Studijní průměr: neuveden
  • Taková trochu suchost. Látka je sice probírána precizně, ale přednáška nemá prvky, které by zaujala studenta, kterého nezaujala samotná algebra.
    Studijní průměr: neuveden
  • upoutat posluchačovu pozornost na co nejdelší dobu tj. pokud možno na dobu celé přednášky
    Studijní průměr: neuveden
  • Určitě bych zapracoval na hlase .. protože udržet stoprocentní pozornost po těch 100 minut, při poslouchání jednoho tónu pořád dokola - to se prostě nedá.
    Studijní průměr: neuveden
  • v ničem
    Studijní průměr: neuveden
  • V pokrocilejsich tematech obcas udela nejaky krok v hlave, ktery by stacilo aspon jen jmenovat.
    Studijní průměr: neuveden
  • vsechno vyborne
    Studijní průměr: neuveden
  • vyjadřování možná až příliš složité, ale jinak dobré
    Studijní průměr: neuveden
  • Za jednu přednášku se popíše hodně tabulí a proto se musí často mazat. Jenže při takovém 2-3 mazání tabule přestávají být čitelné a jejich obsah připomíná spíše nějaké avantgardní umění. Doporučil bych nějakou stěrku.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápis na tabuli.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednáška se příliš drží skript a výklad je příliš rychlý. Přednáška by mohla by být v pomalejším tempu a méně psaná - pro studenta je na přednášce výklad ústní větším přínosem než opisování z tabule.
    Studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Obcas se stava zapis na tabuli neprehlednym a na to jak je to doopravdy slozita latka, tak se jede prilis rychle a neklade takovy duraz na pochopeni uplnych zakladu, coz se na konci semestru nevyplaci, protoze studenti se ztraci ve vykladu a tim padem i z prednaskove mistnosti.
    Studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Na Břehovce byl někdy plně nečitelný zápis na tabuli a ty, kteří byli více vzadu mnoho neslyšeli, tedy neměli možnost odhadnout, o co jde.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

C : Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [2]
  • Hodin strávených cvičením byl dostatečný počet.
    Studijní průměr: neuveden
  • Opět nelze nic vtknout, mohu jen pochválit i skvěle připravené příklady na cvičení, které si člověk mohl kdykoliv stáhnout ze stránek p.Bálkové a procvičit si je, popřípadě se tak připravit na hodinu.
    Studijní průměr: neuveden

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [59]
1 : |==============......| 69 % [41] 90%-100%
2 : |===.................| 15 % [9] 75%-90%
3 : |=...................| 6 % [4] 50%-75%
4 : |=...................| 6 % [4] méně než 50%

P : Oznámkujte přednášející(ho) [59] 1.80
1 : |==========..........| 49 % [29] 1 (výborný)
2 : |=====...............| 27 % [16] 2
3 : |====................| 18 % [11] 3
4 : |=...................| 5 % [3] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Oznámkujte cvičící(ho) [6]
1 : |====================| 100 % [6] 1 (výborný)
2 : |....................| 0 % [0] 2
3 : |....................| 0 % [0] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Jaké byly nároky na získání zápočtu? [6]
1 : |....................| 0 % [0] Nevyjádřeno
2 : |....................| 0 % [0] Příliš nízké
3 : |====================| 100 % [6] Odpovídající
4 : |....................| 0 % [0] Příliš vysoké