Balková Lubomíra Ing. Ph.D. :: [01LAP] Lineární algebra plus

Další předměty
[01LAP] Lineární algebra plus
[01LA1] Lineární algebra 1
[01LAZ] Lineární algebra 1, zkouška
[01MAB3] Matematická analýza B3
[01MA1] Matematická analýza 1
Role učitele
Přednášející, Cvičící, Zkoušející
Počet hodnotících: 33 / 87
Procento hodnotících: 37 %
|=======.............|
Celkové hodnocení [54]
1 : |===============.....| 77 % [42]  
2 : |===.................| 16 % [9]  
3 : |=...................| 5 % [3]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.28

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 0.00 až 1.67
medián: 1.00
průměr hodnocení: 1.47
Hodnocení v roli cvičící [0]
1 : |....................| 0 % [0]  
2 : |....................| 0 % [0]  
3 : |....................| 0 % [0]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 0.00 průměr hodnocení: 0.00

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 0.00 až 0.00
medián: 0.00
průměr hodnocení: 0.00
Hodnocení v roli přednášející [29]
1 : |============........| 58 % [17]  
2 : |======..............| 31 % [9]  
3 : |==..................| 10 % [3]  
4 : |....................| 0 % [0]  
5 : |....................| 0 % [0]  
medián: 1.00 průměr hodnocení: 1.52

Všichni učitelé

75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 1.95
medián: 1.33
průměr hodnocení: 1.64

P : Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [12]
  • Prednasky rozsiruji znalosti z LA1 a po absolvovani LAP cloveku prijde LA1 casto skoro banalni.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky byly (někdy až příliš) vydatné. Určitě stálo za to chodit na ně.
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky rozhodně mají spád, ale vše se dá stihnout. Jen mě často bolela psací ruka...
    Studijní průměr: neuveden
  • Je dobrý mít látku probíranou na přednášce alespoň zlehka přečtenou, a nemá moc smysl si psát poznámky vzhledem k tempu výkladu
    Studijní průměr: neuveden
  • Přednášky probíhaly v podobném duchu jako přednášky z normální algebry.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavé, nutno sedět vpředu jinak se nedá pořádně opsat tabule a člověk se rychle ztrácí
    Studijní průměr: neuveden
  • Obtížné, ale to k LAP patří.
    Studijní průměr: neuveden
  • pokud během semestru shledáte, že předmět LAP je velmi náročný, vězte, že na tom má nezanedbatelný podíl způsob výkladu i vedení cvičení Ľ.Balkové. kdo měl to štěstí a měl na cvičení např. pana Mikyšku velmi rychle toto odhalil. pro přednášející budiž ponaučení, že stejná látka může být bez újmy na rigoróznosti vykládána i mnohem logičtěji a srozumitelněji. možná to zní jako zbytečnost, ale právě v prvním semestru, kdy takto může být mnoho lidí odrazeno od studia, toto považuji za hodné zvýšené pozornosti.
    Studijní průměr: neuveden
  • Poněkud mi chyběl podrobnější výklad kapitoly- Konvexní množiny, jejíž pochopení mi proto dělalo větší problém.
    Studijní průměr: neuveden
  • Vyplatí se navštěvovat přednášky, i když se nakonec na áčkovou matiku nedostanete.
    Studijní průměr: neuveden
  • Po prvých pár prednáškach som zistil že tento predmet pre mňa nie je. Látka je príliš abstraktná.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zajímavé.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

C : Napište, co na cvičícím oceňujete [8]
  • Cvičení probíhala v pohodě, v příjemném duchu. Testíky byly nepříjemné a mrzelo mě, že se na ně nestíhám učit.
    Studijní průměr: neuveden
  • Důrazně doporučuje, jaký postup řešení příkladů chce vidět u zkoušky. Na jednu stranu to výrazně usnadňuje písemky, když si to člověk pamatuje, na druhou to omezuje manévrovací prostor těm, co chtějí vařit z vody.
    Studijní průměr: neuveden
  • Paní doktorka Balková dávala na cvičení dostatek prostoru pro návrhy alternativních postupů řešení, velmi srozumitelně vysvětlovala použité postupy, dobře dokázala napovídat bezradným studentům před tabulí. Vynikající cvičící!
    Studijní průměr: neuveden
  • Přípravu, snahu pomoci porozumět.
    Studijní průměr: neuveden
  • stručné, ale dobře pochopitelné vysvětlení postupu, množství procvičených příkladů
    Studijní průměr: neuveden
  • Testiky na zacatku hodiny nuti ucit se z hodiny na hodinu.
    Studijní průměr: neuveden
  • trpělivost
    Studijní průměr: neuveden
  • Vstřícnost, srozumitelnost, trpělivost. Bezva cvičení
    Studijní průměr: neuveden

C : V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [2]
  • Nechávat chvíli déle na promyšlení a porozumění příkladu.
    Studijní průměr: neuveden
  • nic mě nenapadá
    Studijní průměr: neuveden

Z : Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [23]
  • Jak už jsem uvedl dříve, bylo málo procvičených zkouškových příkladů na cvičeních a jinde řešené nejsou. Jinak skripta (teorie) jsou klasicky velmi dobrá a kvalitní, lidsky psaná.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na Lubčiných stránkách na kmlinuxu jsou jí psané "poznámky k přednáškám", které byly mým hlavním zdrojem informací. Zápisky z hodin jsou sice velice kvalitní, ale tahle internetová skripta jsou lepší. Skripta od Pytlíčka se hodí leda pro zajímavost, a pozor na jiné značení, které se v nich používá.
    Studijní průměr: neuveden
  • Především z vynikajících zápisků / skript, která paní doktorka Balková sepisovala a zveřejnila na internet. Na internetu jsem si samozřejmě důkladně prošel i zkouškové písemky z předchozích let. Hodně jsem používal i vlastní zápisky z přednášek i cvičení, okrajově také skripta pana asistenta Pytlíčka.
    Studijní průměr: neuveden
  • Skripta doktorky Balkové, příklady z loňského roku.
    Studijní průměr: neuveden
  • Srkipta, poznamky z prednasek a ze cviceni.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápisky, skripta Ph.D. Balkové.
    Studijní průměr: neuveden
  • zápisky z přednášek, skripta a sbírka příkladů p. Balkové na webu
    Studijní průměr: neuveden
  • Ze svých zápisků, pouze občas jsem nahlédl do zápisků na internetu či skript.
    Studijní průměr: neuveden
  • Ze zápisků k přednáškám, které má paní Balková na svých stránkách.
    Studijní průměr: neuveden
  • hlavně poznámky z přednášky a k objasnění některých důkazů skripta, k počítání pak sbírka ze cvičení a zadání zkoušek z minulého roku
    Studijní průměr: neuveden
  • poznámky(skripta) ze stránek doktorky Balkové, nejlepší studijní materiál prvního semestru, vše je vysvětleno dostatečně podrobně a zároveň stručně
    Studijní průměr: neuveden
  • Skripta paní Balkové, vlastní zápisky, občas skripta páně Pytlíčka.
    Studijní průměr: neuveden
  • Internetová skripta doktorky Balkové.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na zkoušku se dalo připravit z poznámek k přednáškám, jsou ucelené, přehledné a snadno pochopitelné.
    Studijní průměr: neuveden
  • skripta
    Studijní průměr: neuveden
  • Svoje zápisky a zápisky na stránkách p. Balkové, kde jsou zveřejněny i loňské testy.
    Studijní průměr: neuveden
  • Teorii hlavně ze skript na internetu, příklady hlavně ze zápisků.
    Studijní průměr: neuveden
  • zápisky, skripta, propočítáváním písemek z loňska
    Studijní průměr: neuveden
  • Poznámky na internetu od paní Bálkové.
    Studijní průměr: neuveden
  • Scripta dr. Balkové, zápisky z přednášek
    Studijní průměr: neuveden
  • svoje poznámky, asi na dva důkazy jsem se podíval do skript od asistenta Pytlíčka
    Studijní průměr: neuveden
  • Zápisky k přednáškám ze stránek doktorky Bálkové.
    Studijní průměr: neuveden
  • Skripta (Jiřího Pytlíčka i doktorky Balkové), vlastní poznámky
    Studijní průměr: neuveden

Z : Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [22]
  • Bál jsem se toho, ale paní Balková se hodně snaží pomáhat, což se sem tam docela hodí. Jen je docela náročné nad algebrou přemýšlet celé odpoledne. Když jsem večer od zkoušky odcházel, tak jsem skoro nevěděl jak se jmenuju. Místo toho jsem měl v hlavě jen vektory a podprostory.
    Studijní průměr: neuveden
  • Myslím, že velmi náročná byla praktická část. Náročnost kompenzovaly body, které bylo možné získat v průběhu semestru. Kdybych těch bodů měl méně, zkouška by se mi asi dělala výrazně hůře. Teorie byla také náročná, ovšem vzhledem k tomu, že jsem se na ni více připravoval a také mě více zajímá, tak mi už nedělala takový problém.
    Studijní průměr: neuveden
  • Narozdíl od zkoušky LA1, kde bylo tabulkou jasně vymezené hodnocení, tady nebylo uplně jasné. Je fajn, že jsou k dispozici loňská a již proběhlá zadání, bez výsledků ale člověk neměl tušení, jak na tom před zkouškou je. Jinak při zkoušce je paní doktorka milá, snaž se postrčit. Pro jednotlivé zkoušené má otázky připravené, jejich rozložení je ale objektivní. Aspirující na lepší známku mohou počítat i s doplňujícími otázkami nebo důkazy, které ve skriptech nejsou.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pisemna cast (3 priklady) nebyla jednoducha, ale nasbirane plus body ze semestru pomuzou. Kazdy zkouseny obdrzi papirek s nekolika otazkami, ktere na sebe navazuji. Cast otazek jsou nova tvrzeni stavejici na znalostech ze semestru, takze se nad tim clovek zapoti, ale o to vic si zkousku uzije a na konci z toho ma velmi dobry pocit. Zkousejici pomuze, pokud se na necem clovek zasekne. Je potrba detailne popisovat postup.
    Studijní průměr: neuveden
  • Průběh byl příjemný, zkoušející se opravdu snažila pomoct. Nebyl ani nejmenší závan nějakého nepřátelství nebo snad podrazů. Kéž by byly všechny zkoušející takto příjemní.
    Studijní průměr: neuveden
  • U písemné části bylo hodně rušivé, když se prováděla prezence. To trvalo dost dlouho a vlastně nám to bralo čas. Ústní zkouška probíhala v příjemné pohodě, měli jsme dostatek času na rozmyšlenou a doktorka Balková dávala dobré návodné otázky.
    Studijní průměr: neuveden
  • V písemce byly tři komplexní úlohy, většinou z lineární geometrie a zobrazení, každá za 10 bodů. Na složení písemky bylo třeba mít 1 příklad zcela správně numericky a 1,5 příkladu správně. Hodně pomohly plusbody z úkolů na LAP i LAZ.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zkoušející byla velice příjemná a pomáhala. Zkouška byla náročná, zvláště pak písemná část.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zkouška byla náročná především časově, času na rozmyšlenou bylo dostatek.
    Studijní průměr: neuveden
  • jediné negativum je čekání na ústní část, docelá únavné, pak se na ústní části přemýšlí o to hůř, na druhé straňe je třeba ocenit že to netrvá ješte dýl, vzhledem k množství a rozsahu písmek které je třeba opravit
    Studijní průměr: neuveden
  • Náročnost a požadavky odpovídaly probírané látce během semestru.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zkouška byla myslím si vysoce objektivní, zkoušející příjemná, klidná, dala dostatek času.
    Studijní průměr: neuveden
  • Byla to moje první zkouška, takže asi ve skutečnosti nebyla tak děsivá, jak se mi zdálo. Přesto je nutné připravit se na několikahodinové zavařování mozku. Rozhodně to nebylo nic jednoduchého, bylo třeba vymyslet a dokázat vlastní věty, ne jen ty ze skript. Kupodivu při zkoušce panovala celkem přátelská atmosféra.
    Studijní průměr: neuveden
  • Je to jedna z nejtěžších zkoušek, na které jsem strávila dohromady skoro 6 hodin (i s písemkou). Zkoušející je příjemná, pokud vše umíte je schopna to z vás dobře mířenými otázkami vytáhnout.
    Studijní průměr: neuveden
  • paní Balková byla velmi milá, snažila se každého dotlačit ke správné odpovědi, někdy to ale bylo na škodu když člověk vůbec nevěděl a díky tomu zkouška probíhala někdy až 5 hodin... jinak obtížná byla hlavně písemka, u ústního otázky nebyly až tak náročné, některé na úrovni základní algebry, z 6 zadaných tak 2 byly malinko složitější
    Studijní průměr: neuveden
  • Test byl velmi náročný. Oceňuji velmi příjemnou atmosféru průběhu ústní zkoušky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Vše tak, jak má být.
    Studijní průměr: neuveden
  • Zkouška byla nakonec lehčí než bylo předesíláno, do písemky se velice hodilo mít nějako body z průběhu semestru, ústní část byla sice dlouhá (ano opravdu čtyři hodiny a více :) ), ale panovala na ní přátelská atmosféra. Jednalo se asi o nejobjektivnější zkoušku vůbec.
    Studijní průměr: neuveden
  • jakmile se člověk dostane přes písemku, je to snadné. písemka je hodnocená podle mě příliš tvrdě.- numerická správnost mi přijde zbytečný parametr u zkoušky, kde je látka náročná svou logikou a kde se počítá tolik matic- tedy je zde opravdu mnoho možností, kde udělat chybu
    Studijní průměr: neuveden
  • Možná by nebylo špatné dát studentům šanci si zlepšit známku oproti písemné části, alespoň o stupeň, jelikož každému se občas stane, že při testu "zpanikaří" a vzhledem k obtížnosti písemné části je motivace k druhému pokusu velmi nízká.
    Studijní průměr: neuveden
  • Test opravu obtížný, velmi pomohou plusové body ze semestru. Ústní teoretická část na horší známku lze udělat bez větších obtíží.
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi náročná zkouška, (jejíž obtížnost jakoby se v průběhu zkouškového období ještě zvyšovala, ale možná to dělají jen nervy). Během zkoušky je ale dostatek času na pečlivé promyšlení odpovědi a uspořádání myšlenek, a průběh celkově je v přátelském duchu.
    Studijní průměr: neuveden

P : Co na přednášející(m) oceňujete? [16]
  • Motivující a férový přístup ke studentům, ochotu věnovat jim i nějaký čas navíc, výbornou orientaci v probíraném tématu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Stejne vyborne prednasky, skripta, bodovy system a domaci ukoly jako na LA1. Domaci ukoly jsou casto velmi zajimave.
    Studijní průměr: neuveden
  • To samé, co na LA1 :) .
    Studijní průměr: neuveden
  • Učivo je perfektně strukturováno, výklad je srozumitelný a dobře pochopitelný.
    Studijní průměr: neuveden
  • Návodné otázky během přednášky. Dobrý zápis na tabuli. Bylo slyšet i v zadních řadách.
    Studijní průměr: neuveden
  • užasný upřístup a ochota poradit čí vysvětlit věci i nadrámec probírané látky
    Studijní průměr: neuveden
  • Velice dobře strukturované přednášky, schopnost stihnout probrat hodně látky za málo času, aniž by to ubíralo na srozumitelnosti
    Studijní průměr: neuveden
  • Bezchybná znalost látky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Lidský přístup, předvádění zkouškových příkladů z minulých let.
    Studijní průměr: neuveden
  • Nejvíce oceňuji získávání plusbodů v průběhu celého semestru. Člověk tak mohl dokázat, že se v průběhu semestru učí a snaží se. Při zkoušce se pak hodil každý bod navíc, protože umět jen všechny věty a důkazy nestačilo.
    Studijní průměr: neuveden
  • připravenost, jasnost, člověk věděl co očekávat
    Studijní průměr: neuveden
  • skvěle zpracované studijní materiály, férové hodnocení, možnost získávat plusové body
    Studijní průměr: neuveden
  • Zejména přehled v daném předmětu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pekne pismo, ktere neni problem precist ani pro slepce. Snaha vytvaret nove materialy a zapisky z prednasek.
    Studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Vše bylo pečlivě vysvětleno
    Studijní průměr: neuveden
  • Snahu a hezký zápis na tabuli.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

P : V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [13]
  • Často je tempo doktorky Balkové zkrátka vražedné. A měla by psát na lépe smazanou tabuli.
    Studijní průměr: neuveden
  • K LAP chyběli zkouškové příklady. S tím jsme válčili všichni. Na cvičeních se jich udělalo jen pár (z variet asi jen 2 příklady na průnik, 1 příklad s konvexní množinou, atp.) a v posledním týdnu se v rychlosti stihlo tak málo příkladů, že by se daly spočítat na prstech. To učení na zkoušku značně zkomplikovalo.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mohlo by se trochu vice ujasnit, ktere vety lze vyuzit v dukazu nejake vety v LA1 a v LAP. Dochazi trochu k duplikaci vet (napr. u 2. vety o dim).
    Studijní průměr: neuveden
  • Možná občas vysvětlit daný pojem na různých příkladech. Například u matice zobrazení jak vypadá matice identity, matice, která vektor dvakrát zvětší, vytvoří z něj opačný vektor atd. a proč. Nebo to zadat za úkol, mnohé to nenapadne se nad tím zamyslet.
    Studijní průměr: neuveden
  • Někdy se látka probírá možńa moc rychle, ale vzhledem k tomu co všechno se má probrat docela pochopitelné
    Studijní průměr: neuveden
  • Někdy nešel přečíst zápis na tabuli, zvláště ke konci hodiny, kdy byla tabule nezcela smazaná.
    Studijní průměr: neuveden
  • Občas mi torchu vadilo, že nenavazovala látka ze základní a pluskové algebry, ale to bylo dané hlavně špatnou organizací rozvrhu
    Studijní průměr: neuveden
  • podobně jako na LAZ byl můj dojem z přednášek nevalný. přednášející by měla mluvit více nahlas, v druhé polovině posluchárny bylo sledování výkladu velmi obtížné. legendární se staly fotografie, kde byl vyfocený zápis na tabuli "bílý na bílém" . zejména na konci přednášky byl proto zápis na tabuli velmi špatně čitelný. přednášející by proto měla věnovat více pozornosti i občasnému vyprání hadru na mazání tabule.
    Studijní průměr: neuveden
  • Tempo přednášky je příliš rychlé.
    Studijní průměr: neuveden
  • opět příliš rychlý výklad na konci semestru, když s námi počítala příklady mi přišlo, že kdybychom to nedělali, tak by se nic nestalo, protože naprostou vetšinu kroků, úprav a vztahů nevysvětlila a pokládala za samozřejmost, že si vše pamatujeme
    Studijní průměr: neuveden
  • Pomaleji psát.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mazání tabule, v plné posluchárně často nebylo rozumět
    Studijní průměr: neuveden
  • Srozumitelnost.
    Studijní průměr: (2.5, 3.0>

C : Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [6]
  • Cviceni proberou vsechny potrebne modelove priklady, takze se pak z poznamek jde dobre pripravit na zkousku. Nektere priklady jsou velmi zajimave a procvicuji predstavivost.
    Studijní průměr: neuveden
  • Dost náročné udržet pozornost po celou dobu cvičení.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na začátku hodin jsou občas písemčičky-přepadovky, kterými se kontroluje, kdo se momentálně chytá.
    Studijní průměr: neuveden
  • Není příliš dobře zvládnutá struktura probírané látky na přednáškách a na cvičení. Velmi často jsme na cvičení používali něco, co jsme neměli teoreticky probráno, ať už z LA1 nebo z LAP. Vzhledem k tomu, že obě přednášky i cvičení měla doktorka Balková, by se snad mohl dát tento nešvar vymítit.
    Studijní průměr: neuveden
  • Cvičení by měla začínat dříve než šestý týden semestru, takto se na cvičeních nestihlo spočítat dostatečné množství příkladů.
    Studijní průměr: neuveden
  • Kdo přežije být u tabule ve velké přednáškové místnosti u doktorky Balkové, toho již nic nepoloží. Cenný zážitek.
    Studijní průměr: neuveden

P : Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [29]
1 : |================....| 82 % [24] 90%-100%
2 : |=...................| 6 % [2] 75%-90%
3 : |=...................| 3 % [1] 50%-75%
4 : |=...................| 6 % [2] méně než 50%

Z : Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [25] 1.00
1 : |....................| 0 % [0] nevyjádřeno
2 : |====================| 100 % [25] Ano a byly dobře rozvrstvené
3 : |....................| 0 % [0] Ano, ale byly špatně rozvrstvené
4 : |....................| 0 % [0] ne

P : Oznámkujte přednášející(ho) [29] 1.52
1 : |============........| 58 % [17] 1 (výborný)
2 : |======..............| 31 % [9] 2
3 : |==..................| 10 % [3] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Oznámkujte cvičící(ho) [14]
1 : |================....| 78 % [11] 1 (výborný)
2 : |====................| 21 % [3] 2
3 : |....................| 0 % [0] 3
4 : |....................| 0 % [0] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

C : Jaké byly nároky na získání zápočtu? [14]
1 : |....................| 0 % [0] Nevyjádřeno
2 : |....................| 0 % [0] Příliš nízké
3 : |====================| 100 % [14] Odpovídající
4 : |....................| 0 % [0] Příliš vysoké