Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01FA3] Funkcionální analýza 3

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 6 / 15
  • Procento hodnotících: 40 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 15 studentů.
  • Ukončilo předmět: 14 studentů.
  • Průchodnost: 93 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [6]
    • Další část FA
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • FA3 navazuje na FA1 s tím, že se tváří, že FA2 neexistuje. Vzniká tak situace, že některé věci student slyší už podruhé, avšak né vždy to je na škodu. Jedním z hlavních témat je Fourierova transformace, která je zde zavedena samozřejmě velice rigorózně, ale její význam se v tom celém trochu ztratí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Kreditově naprosto šíleně podhodnocený předmět. Zvlášť když se od letoška zkouší i látka probraná na cvičení. Jinak výborné. Látka zajímavá i užitečná, přednášející i cvičící kvalitní. Na cvičení by se mělo častěji chodit k tabuli, takto je to spíš další přednáška (která není špatná, ale přece jen to cvičení potom chybí).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pokračování FA1,2, kde se opakují některé pojmy a věty z FA2 a kde se konečně člověk dozví korektně, co že je to ta Fourierova transformace.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Velmi pěkné pokračování FA1. Po FA2, z nějakého důvodu navazující na FA3, rozhodně změna k lepšímu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zdá se, že komunikace mezi vyučujícími FA je velice špatná. Je potřeba se společně dohodnout na koncepci těchto předmětů, aby bylo jasné, jaká látka se ve kterém semestru má vyučovat. Současný stav je v tomto ohledu dost katastrofální. Na FA2 se loni například opakovala spousta tvrzení z FA1 (def. uz. op., def. spektra, normální op. a Weylovo krit., spektr. vl. hermitovských op.) a pak se naopak "rekapitulovala" bez důkazů tvrzení z FA3 o kompaktních operátorech. Na FA3 se pak zase znovu dělala spousta věcí z FA2 (odmocnina z op., Hilbert--Schmidtovy op.). V důsledku se pak spousta věcí nestihne a například dr. Tušek byl velice rozladěný z toho, že se na žádné ze tří přednášek nedělaly neomezené operátory, které jsou následně potřeba v předmětu Kvantová fyzika. Osobně bych byl nejradši, kdyby se funkcionální analýza více propojila i s MMF. Ocenil bych, kdyby u MMF byla funkcionální analýza prerekvizitou, a mohly se tak zmínit a využít některé souvislosti s obecnou teorií (př. Hilbert--Schmidtova věta, Fredholmova alternativa, Schwarzův prostor, Fourierova transformace). Tyto pojmy se bohužel zavádějí až ve FA3. (Což má například za následek to, že se zavede běžná Fourierova transformace až semestr po té zobecněné.) Nakonec ještě poznámka z jiného soudku. Ačkoliv je pro velkou část matematických fyziků funkcionální analýza klíčová, přednáška z FA3 se kryla se cvičením z povinného předmětu Kvantová teorie pole! Jako možné vysvětlení mě napadlo to, že jsme si předměty zapsali až po vzniku rozvrhu. Pokud je skutečně nutné, aby si studenti zapisovali předměty ještě před tím, než se zveřejní rozvrh, aby se jim nekryly, ačkoliv je mají ve vlastním studijním plánu, tak by to ale měli vědět. Pokud je tomu tak, nějak to prosím dejte studentům na vědomí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
N :  Oznámkujte předmět [6]

Průměr odpovědi: 1.33

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 66 % [4]: 1 (výborně)
  • 2 : 33 % [2]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [6]

Průměr odpovědi: 1.50

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 50 % [3]: ano
  • 3 : 50 % [3]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká