Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01MMNS] Matematické modelování nelineárních systémů

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 2 / 14
  • Procento hodnotících: 14 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 14 studentů.
  • Ukončilo předmět: 11 studentů.
  • Průchodnost: 78 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [2]
    • Kdo už u pana profesora nějaký předmět měl, přesně ví, co může čekat. Přednášky jsou stejné, jako u ostatních předmětů, opět se dělá docházka, která ovlivňuje počet otázek u zkoušky. Před zkouškou je potřeba ještě odevzdat příklad, ve kterém se aplikuje probraná teorie. Bohužel obtížnost příkladů se velmi liší, takže to chce mít šťastnou ruku při výběru.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Předmět je velmi teoretický. První část se zabývá dynamickými systémy, pevnými body a jejich stabilitou. Druhá topologií, otázkou obecné míry a fraktální dimenze. Název předmětu je poněkud závádějící, "Modelování" se to týká jen v tom smyslu, že se diskutují možné teoretické vlastnosti nelineárních systémů, praktické zkušenosti a návody jak efektivně modelovat nelineární systémy však předmět nenabízí. Jedinou trochu praktičtější aplikací teorie je zápočtový příklad, který je ale obvykle nějaký zjednodušený analytický příklad řešený na papíře. Především v druhé části předmětu se probírají teoretické konstrukce zbytečně do detailu, např se dokazují topologické vlastnosti pro objekty typu R, R^2, disjunktní body, nebo se dlouze dokazují složitá topologická lemmata. Tyto příklady a lemmata však nejsou moc aplikovatelné v praxi, takže zatímco jsme si např. ověřili, že rovina má horní induktivní dimenzi 2, nebylo moc času věnováno hledání pevných bodů a jejich stabilitě nějakého složitějšího příkladu nelineárního systému z praxe nebo jak vyšetřit dimenzi čí míru atraktoru z dat ze simulace či z experimentu. Jsou to sice zajímavé věci pro rozvoj intelektu, ale není to moc o praktickém využití.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika term ojaderné fúze; role předmětu: PO
N :  Oznámkujte předmět [2]

Průměr odpovědi: 2.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborně)
  • 2 : 50 % [1]: 2
  • 3 : 50 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [2]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 0 % [0]: ano
  • 3 : 100 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká