Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Beneš Michal prof. Dr. Ing. - [01MMNS] Matematické modelování nelineárních systémů

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 2 / 11
  • Procento hodnotících: 18 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Celkové hodnocení [2]
1:
50 % [1]
2:
50 % [1]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.50

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.09
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.67
Hodnocení v roli přednášející [2]
1:
50 % [1]
2:
50 % [1]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.50

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.25
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.74
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [1]
    • Přednášky jsou hlavním zdrojem materiálu, takže je potřeba na ně chodit, i když často jsou často nudné. Navíc počet absencí ovlivňuje počet otázek u zkoušky (ale 1-2 absence to moc neovlivní). Látka tam je ale vysvětlena srozumitelně a dobře.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [1]
    • zápisky vlastní a od spolužačky
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [2]
    • Pan profesor vypisuje hodně termínů a ještě nabízí možnost domluvit se individuálně. Tím, že se termíny vypisují pro více předmětů zároveň, se občas bohužel stane, že člověk stráví hodně času na zkoušce čekáním, než na něj dojde řada. Velmi oceňuji snahu o objektivitu (např. při zadávání otázek se je snaží studentům rozdělit tak, aby obtížnost odpovídala). Na zkoušku je potřeba se naučit přesně to, co je odpřednášeno (poměrně podrobně), člověk přesně ví, co čekat a nemusí se bát nějakých záludností.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Zkouška se oficiálně skládá z příkladu a ústní, ale příklad si student vybere ke konci semestru a trvá ho dlouho vypracovat a předvádí se ještě jindy před zkouškou (protože to trvá dlouho), takže je to spíš zápočtový příklad. Počet otázek od zkoušky závisí na absenci za 0-2 absence byly 3 otázky. Je trochu nefér, že konkrétní počet absencí ku otázkám řekl až na konci, takže 0 absencí není lepší než 1. Otázky jsou předvídatelné, jsou to postupně ty věty s nejdelšími důkazy: Luiville, Ljapunov-Poincare, Bendix, existence vnější míry ... Postupně je rozdává zkoušeným. Obecný rozhled v teorii, definice a souvislosti se nezkouší, teoreticky by stačilo jen se nazpaměť naučit těch pár vět a umět je mechanicky napsat na papír a okomentovat jejich důkaz. Ústní je tedy spíš o paměti. Za 3 kredity to bylo dohromady (příklad a zkouška) docela dost náročné, skoro jak nějaká analýza.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [2]
    • Pan profesor má velmi dobře připravené přednášky, teorie je proložená motivačními příklady. Oceňuji srozumitelný výklad, přehledný zápis na tabuli a snahu zpestřit hodiny vtipy (i když občas ne zcela pochopenými).
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Srozumitelnost, rigoróznost, velmi strukturovaný výklad, motivační příklady prokládají teorii. Rád odpovídá na dotazy.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [2]
    • Nemyslím si, že je úplně dobře dělat na přednáškách docházku. Pokud by za to bylo nějaké přilepšení u zkoušky (jako u některých jiných předmětů), tak ano, ale nelíbí se mi, že se naopak přihoršuje (navyšuje počet otázek u zkoušky), pokud má člověk absence. Na přednášky pana profesora se podle mě vyplatí chodit, přednášky jsou kvalitní a člověk lépe pochopí probíranou látku, ale mělo by to být na uvážení každého studenta, jestli mu stojí za to na přednášku jít nebo ne.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Z velké části přepisuje své poznámky na tabuli a z ní to pak opisují studenti do sešitu. Jen občas komentuje co napsal a pak hned jde dál přepisovat. Zápis je pak sice strukturovaný a přehledný a rigorózní, ale působí to konstruovaně, nudně. Navíc kvůli horlivému opisování tabule za tabulí studenti nemají moc času na diskuzi, uvažování o a vstřebávání výkladu. K tomuto předmětu by se měla napsat skripta a možná je promítat, tím by se tento problém vyřešil.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [2]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 100 % [2]: 90%-100%
  • 2 : 0 % [0]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [3]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 66 % [2]: Vlastní zápisky
  • 2 : 0 % [0]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 0 % [0]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [2]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 100 % [2]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [2]

Průměr odpovědi: 1.50

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 50 % [1]: 1 (výborný)
  • 2 : 50 % [1]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5