Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01VAMB] Variační metody B

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 3 / 10
  • Procento hodnotících: 30 %

Nedostatek hodnocení. Statistika nemusí být relevantní.

Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 10 studentů.
  • Ukončilo předmět: 7 studentů.
  • Průchodnost: 70 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [3]
    • Jedná se o předmět stojící trochu mimo hlavní zaměření pro lidi z ASI.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • Schopnost řešit fzyikální úlohy variačními metodami podle mého názoru student apliakcí softwarového inženýrství asi moc nevzužije. Alespoň by tento předmět mohl být zařazen do studijního plánu ASI hned po analýze, dokud člověk nezapomněl integrovat. Jelikož jsem to potřeboval v životě pouze na zkoušce z analýzy a z variačních metod, hodilo by se mít tyto předměty po sobě. Velmi náročný předmět za málo kreditů. V podstatě povinná docházka na přednášky a i ke klasifikovanému zápočtu nutné znát kromě příkladů i teorii (bez některých důkazů)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
    • Vzhledem k tomu, že je vyžadována znalost všech matematických nástrojů, které se probírají ve druhém ročníku bakalářského studia v matematické analýze, tak absolutně nechápu, proč tento předmět je zařazen až do posledního ročníku magisterského studia. Během dvou let, jež jednotlivé předměty dělí, je téměř nemožné si stále pamatovat veškeré substituce a "triky" používané například při výpočtu integrálů. Nestačí, že člověk prokáže v matematické analýze, že integrály počítat umí, ale o dva roky později absolvuje zkoušku z dalšího matematického předmětu a musí tuto znalost znova prokazovat a je na ni kladen větší důraz než na skutečnou náplň předmětu. Jedná se o teoretický předmět, díky kterému by měl člověk získat nové nástroje pro výpočet určitých typů příkladů (i přes účast na většině přednášek nemám moc představu o tom, kdy bych měl variační počet využít), což opět vyvolává otázku, proč je tento předmět zařazen do posledního ročníku, když na něj nenavazuje prakticky zaměřený předmět využívající daný teoretický základ. Celkově výuka na FJFI je špatně koncipována, člověk se neustále učí pouze teoretické věci, ale k jejich aplikaci na reálné příklady nikdy nedochází. Student jednoduše stráví týden učením něčeho, co použije pouze na zkoušce a pak o tom již nikdy v životě neslyší.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Aplikace softwarového inženýrství; role předmětu: PO
N :  Oznámkujte předmět [3]

Průměr odpovědi: 3.33

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1 (výborně)
  • 2 : 0 % [0]: 2
  • 3 : 66 % [2]: 3
  • 4 : 33 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [3]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 0 % [0]: ano
  • 3 : 100 % [3]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká