Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Břeň David RNDr. Ph.D. - [02MECHZ] Mechanika - zkouška

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 31 / 94
  • Procento hodnotících: 32 %
Celkové hodnocení [25]
1:
92 % [23]
2:
8 % [2]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.08

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli přednášející [25]
1:
92 % [23]
2:
8 % [2]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.08

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.17
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.71
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [11]
    • Vnímat na přednáškách udělá opravdu hodně, neboť teorie je rozsáhlá...
      Tereza Lehečková st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Těšila jsem se na ne. Velké plus za natáčení přednášek- hodilo se v průběhu zkouškoveho.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Hodně jsem se začal ztrácet u lineárního harmonického oscilátoru (bohužel to je docela dost brzo) a pak už jsem víceméně jen opisovat jen z tabule. Mechanika je řekl bych dost boj pro prváka. Navíc nekompatibilní skripta moc nepomůžou. Tam je většinou odvození nějak jinak, je to tlustá kniha se spoustou (někdy zajímavé) omáčky, kterou ale na zkoušku nepotřebujete. Začal jsem trochu chápat, když jsme na cvičeních začali počítat příklady. Pak člověk trochu "procitne". Naštěstí byly přednášky nahrávány a tak jsem si některé pasáže pouštěl o zkouškovém a je to lepší než to zkoumat zdlouhavě ze sešitu či se snažit pochopit skripta. V přednáškách je zkrátka řečeno všechno, co je potřeba. Ale málokdy jsem věděl už tam, o čem je řeč.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Na přednášky jsem se vždy těšil a bavily mně
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Sice někdy se konaly přednášky v budově matfyzu, ale o to byly hezčí. Úvod patřil zajímavým experimentům, které mi utkvěly v paměti mnohdy lépe než výpočty samotné.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Srozumitelné, jen občas trošku rychlé... když nestíháte, můžou pomoci nahraná videa z přednášek. ;-)
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Zvládnout to bez MAM1 by bylo dost náročné. Skoro mám pocit, že by MAM1 měla být součást MECH.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • nic
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zábavné a zajímavé.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Nemám čo vytknúť.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Zajímavé, člověk se nenudí, přednášející se hezky poslouchá.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [17]
    • plus vlastní zápisky, záznamy přednášek
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Sktipta, vlastní zápisky a videopřednášky pana Břeně.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Také jsem se ještě před zkouskou podívala na některá vide z přednášek, která jsou na YouTube.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Učil jsem se převážně z vlastních poznámek, sem tam nahlédl do skript a když nebylo něco jasné tak na záznam přednášky na youtube.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Učil jsem se výhradně ze záznamu přednášek na youtube.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • +nahrané přednášky na Youtube byly cenný zdroj.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Videa přednášek na youtube
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • +videa z přednášek na Youtube
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Vlastní zápisky, skripta, přednášky na youtube.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zápisky ze sešitu (prakticky to, co bylo na tabuli, jsem měl v sešitě). Přednášky doktora Břeně z youtube. Když jsem něco nepochopil, mohl jsem si ji pauznout a zapřemýšlet, případně dopsat do sešitu to, co mi tenkrát uniklo. Nakonec vše dávalo smysl a učilo se mi to celkem hezky tímto stylem. Občas skripta, v ojedinělých situacích v nich bylo nějaké odvození jasnější než od doktora Břeně.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Z přednášek, které zaznamenaných na Youtube.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Hlavně z vlastních zápisků, ve skriptech je často vynecháno několik kroků při odvozování.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Učila jsem se z vlastních poznámek a také ze skript.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • V případě mechaniky jsou postačující a svým způsobem ideální k učení vlastní zápisky, protože je vše důkladně vysvětleno a zapsáno na hodinách. Skripta jsou místy nesrozumitelná a obsahují poměrně významné skoky v úpravách.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Skriptá, poznámky z prenášok, videá prednášok na Youtube. Zdroje z iných univerzít.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Zápisky kamaráda (byly přehlednější, než ty moje).
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zápisky z přednášek doplněné skripty.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [15]
    • Zkouška je výborná, skvěle mi vyhovovala. Praktická je relativně snadná ale je třeba mít na 60%. V teorii 3 otázku (většinou patří tak 12 nejoblíbenějším- nejdůležitějším). Apeluje na pochopení ne tupé lovení v paměti, což oceňuji.
      Tereza Lehečková st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • V podstatě nejlehčí zkouška ze zimního semestru. Pan Břeň byl opravdu hodný.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zkouška probíhala v příjemné atmosféře. Rozhodně se vyplatí jít na předtermín.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • kdo uměl to co bylo na přednáškach byl uplně v klidu, zkoušející byl příjemný, jedna z nejlepších zkoušek
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Nejprve jsme počítali příklady, které byly dost náročné a bylo třeba získat alespoň tři body z pěti. Většinou to byly takové ty "nejhezčí" příklady ze skript z každé kapitoly, nebo trochu pozměněné. Času bylo tolik, že se test dal stihnout, ale prakticky bez rezervy pro nějakou hlubší kontrolu. Následovala ústní část (pro ty, kdo zvládli příklady na aspoň ty tři body). Každý dostal tři otázky na nějaké téma (např. Eulerovy setrvačníkové rovnice). Na papír pak bylo třeba odvodit či prostě uázat, co bylo potřeba. Pokud jsme uměli to, co nám ukazoval doktor Břeň na přednášce, měli jsme vyhráno a dostali jsme A. Doktor Břeň si přečetl, co jsme napsali na papír a případně se zeptal na nějaké doplňující otázky, které nebyly nikterak nepříjemné. Za mě příklady jsou dost náročné (a taky o štěstí) a teorie je oproti nim snazší, protože když umíte, tak v příkladech snadno uděláte chybu, která vás stojí body, ale v teorii si můžete chybu opravit (když víte, jak).
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • O tomhle koluje dost informací neoficiálně, ale jedna velká všeshrnující rada, kterou nepodceňujte: ať ke zkoušce přistoupíte jakkoli, vždy myslete hlavou a CHÁPEJTE VŠE, CO Z VÁS VYPADNE NA PAPÍR.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Zkouška byla velmi uvolněná, téměř jsem se cítil dobře, pan zkoušející byl objektivní a milý
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Nejtěžší je projít přes písemnou část, pokud ji nemá člověk odpuštěnou ze semestru (což je prakticky nemožné). U ústní je pan Břeň příjemný; když zjistí, že je něco špatně nebo to nechápete, tak z toho nedělá kovbojku, a dokonce vám to vysvětlí (známku vám to sice nezlepší, ale aspoň to konečně pochopíte). Známkování bylo vcelku mírné, případně není problém si říct o dodatečný úkol, pokud míříte na lepší známku.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • velice oceňuji možnost napsat si uspěšně praktickou část jen jednou bez vlivu uspěchu u ustní časti
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Celá zkouška mně vyhovovala. Byl dostatek času na přípravu. Zkoušející byl během zkoušky milý, snažil se studenty podporovat.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Dobrá atmosféra vládla i u zkoušky z mechaniky. Ve zkouškové písemce jsou trochu těžší příklady než v průběžných zápočtových testech, ale dá se to zvládnout. U ústní je zkoušející nápomocný.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Opravdu dostatek času
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Príklady sa dali vyrátať, aspoň raz sa vám muselo pošťastiť. Pán doktor podľa môjho názoru mohol byť o niečo prísnejší pri skúške.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • V teoretické části zkoušky jsme dostali každý 3 otázky, dostali jsme času kolik jsme chtěli, doktor Břeň nám dal šanci si i nějaké drobnosti opravit. Pohodová atmosféra,
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • zkoušející známkoval objektivně
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [18]
    • Nelepší přednášející semestru. Snaha (úspěšná) co nejlépe vysvětlit látku.
      Tereza Lehečková st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Skvělý člověk, vtipný, lidský, opravdu hodně ponorený do kátky
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • snahu vše vysvětlit a vstřícnost vůči studentům
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Doktor Břeň byl ochotný vysvětlovat některé hůře pochopitelné věci vícekrát. Hezké a poučné vsuvky ze života (ve většině případů se týkaly právě probírané látky). Veškerý zápis byl na tabuli, takže když jsem nerozuměl vůbec ničemu, stačilo důsledně opisovat z tabule a vše potřebné bylo v sešitě. Velice kladně hodnotím ochotu nahrávat přednášky. To bylo velikánské plus, když jsem se učil na zkoušku (a vím, že nejen u mě). Např. kapitola o setrvačnících byla pro mě z přednášek naprosto nepochopená (byl jsem pozadu a jen jsem opisoval a ničemu nerozuměl), ale když jsem se k nim dostal během učení na zkoušku, tak jsem si pustil přednášky a vše jsem chápal (a dokonce jsem dostal na zkoušce Eulerovy setrvačníkové rovnice a měl jsem to správně).
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Je milý, aktivní, snaží se vše vysvětlit tak, aby to studenti pochopili... Mistr v rychlopsaní křídou na tabuli :-D (Jak je možné, že někdo píše rychleji na tabuli než lze psát na papír?)
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • Je schopný vše skvěle vysvětlit, přirovnat k něčemu a přidat do výkladu nějakou vtipnou historku ze života.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Mimořádnou výřečnost, člověk se na přednášky těšil. Experimenty na MFF byly dobré doplnění přednášky.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Oceňuji jeho přístup, nadhled a úřátelskost
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Srozumitelnost přednášek, psaní výpočtů na tabuli a velmi dobře okomentované užití matematického aparátu.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Ohled k tomu, že používaná matematika je místy nad naše síly, názorné obrázky i počítání zajímavých příkladů během přednášek.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Lidský přístup. Snaha vše vysvětlit. Chápe, že je učivo náročnější.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Až zpětně si uvědomuji, že látka byla opravdu velmi dobře vysvětlena. Přednášející vše píše na tabuli, což umožňuje lepší pochopení a tempo je přiměřené. Skvělé vtipy a zábavné historky, zkrátka nejlepší přednášky zimního semestru.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Zábavný, dokáže velmi dobře vysvětlit látku.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Nezabudnuteľné prednášky, vyšperkované pokusmy na KU. Neskutočne oceňujem zverejnenie prednášok na Youtube, pán doktor Břeň sa dá počúvať od rána do večera. Látka vysvetlená bez problémov, keď klesala pozornosť študentov prišlo osvieženie vo forme fyzikálneho vtipu.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • že byly přednášky natočené a člověk si to mohl projít znova a pomaleji
      st. průměr: (2.5, 3.0> st. obor: 3901R072 PO
    • Že psal na tabuli a nepouště prezentace.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Hezky vysvětluje, dává zajímavé příklady na vysvětlení, přednášky prokládá zajímavými poznatky a historkami ze světa fyziky. Moc hodný, zajímavě vykládá látku, na hodinách se nenudíte.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Jeho přístup nás něco naučit
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [9]
    • Sice dělá nadpisy ale přechod od tématu k tématu bývá dost rychlí, je třeba reagovat rychle, na to se ale dá zvyknout. Jinak jsou přednášky perfektní.
      Tereza Lehečková st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • V ničem
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Břehovka -103: ze stran posluchárny nejsou vidět kraje tabulí...neuškodilo by tento posluchárenský deficit zohlednit, když je místnost plná a všichni se doprostřed nevejdou.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
    • "Hraní s indexy" bylo ze začátku dost náročné pobrat, ale pak se to už dalo.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Možná kreslit obrázky více přehledně. První můj zásek byl u odvozování zrychlení, kdy jsem se v obrázku ztatil a byl jsem ztracen do konce přednášky. Možná jsem se měl zeptat, ale takový vnitřní boj prožívá asi hodně studentů: "Rád bych se zeptal, ale nevím na co, a taky nechci zdržovat všechny ostatní, kteří jistě rozumí...". Nenechávat si pro sebe některé úpravy, které nezkušení prváci doma pak musí dlouho zkoumat. Máme nějakou rovnici, pořád dobrý a najednou "tadá..., jaktože to je takhle?!". Po hodině či dvou přijdete na to, proč, ale je to někdy o nervy :-).
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Trochu více popisovat, proč dělá jaké úpravy ve výpočtech
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • nevím
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • V ničem, vyhovovalo mi to tak, jak to bylo.
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • MOhl by vysvětlovat látku jako pro gymnasisty, ne jako pro vysokoškoláky. Moc jsem toho od něj nepochopil
      st. průměr: neuveden st. obor: 3901R072 PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [25]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 68 % [17]: 90%-100%
  • 2 : 32 % [8]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [45]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 31 % [14]: Vlastní zápisky
  • 2 : 11 % [5]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 11 % [5]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [28]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 92 % [26]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 3 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 3 % [1]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [25]

Průměr odpovědi: 1.08

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 92 % [23]: 1 (výborný)
  • 2 : 8 % [2]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5