Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Kobylka Dušan Ing. Ph.D. - [17THNJ1] Termohydraulický návrh jaderných zařízení 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 5 / N/A
  • Procento hodnotících: N/A %
Celkové hodnocení [10]
1:
20 % [2]
2:
70 % [7]
3:
10 % [1]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.90

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.13
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.62
Hodnocení v roli cvičící [5]
1:
0 % [0]
2:
80 % [4]
3:
20 % [1]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.20

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.01
  • Medián: 1.43
  • Průměr hodnocení: 1.55
Hodnocení v roli přednášející [5]
1:
40 % [2]
2:
60 % [3]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.60

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.17
  • Medián: 1.50
  • Průměr hodnocení: 1.71
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [1]
    • Oceňuji jeho snahu nás připravit na zápočtovou písemku. Pokud byl člověk v koncích s počítáním tak vždy poradil.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [1]
    • Nejsem si jistý, zda počítání příkladů způsobem: tady máte zadání a zkuste počítat a kdyžtak se poraďte s kolegou vedle, je úplně nejšťastnější způsob. Příklady vidíme prvně a většinou než se o kousek posuneme ve výpočtu, tak to trvá hrozně dlouho. Lepší by bylo na začátku každé kapitoly projít typově jeden příklad na tabuli. Věřím, že to všichni ocení.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [1]
    • Je vidět, že látce velmi dobře rozumí a ví o čem mluví. To velmi oceňuji na každém, kdo učí.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [1]
    • Čitelnost písma na tabuli je obrovský problém. A taky občas na tabuli napsat nadpis. Bylo by to pak mnohem přehlednější.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [1]
    • Malá hodinová dotace.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 100 % [5]: 90%-100%
  • 2 : 0 % [0]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [5]

Průměr odpovědi: 1.60

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 40 % [2]: 1 (výborný)
  • 2 : 60 % [3]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [5]

Průměr odpovědi: 2.20

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: 1
  • 2 : 80 % [4]: 2
  • 3 : 20 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [5]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 60 % [3]: velmi obtížný
  • 2 : 20 % [1]: obtížný
  • 3 : 20 % [1]: středně obtížný
  • 4 : 0 % [0]: lehký
  • 5 : 0 % [0]: velmi lehký
Komentáře učitelů k předmětu
Děkuji všem studentům(-kám), kteří k předmětu napsali své názory. Co se týká hodinové dotace či kreditového ohodnocení předmětu, jsem si vědom, že by obojí mělo být větší. Bohužel se jedná o komplexnější záležitost, která nezávisí pouze na vyučujícím.
Písmo je velmi individuální záležitost. O zlepšení jeho čitelnosti se snažím již od 1. třídy základní školy a je vidno, že výsledky jsou stále diskutabilní. Při přednášce u tabule se navíc projeví vertikální sklon tabule, její hladkost a čistota, kvalita fixů, rychlost výuky apod., takže podávat krasopisné výkony je obtížné. V každém případě pokud není možno něco přečíst rád se nas dotaz vrátím a dovysvětlím. Zpřehlednit výklad nadpisy samozřejmě možné je.
Řešit příklady v průběhu výuky je možné principiálně dvěma způsoby: výpočtem na tabuli (buďto vyučujícím, nebo jsou studenti vyvolávání a počítají u tabule) nebo příklady řeší studenti sami, nejlépe každý za sebe. Oba přístupy mají své výhody i nevýhody. První způsob ukáže studentům přímou a rychlou cestu k výsledku, ale u většiny studentů vede pouze k pasivnímu opisování z tabule. Druhý je náročnější, delší, ale nutí studenty k aktivnímu přemýšlení, práci s poznámkami a aktivnímu řešení. Pokud student neví jak s příkladem dál, rád jej na správné řešení navedu, Domnívám se, že z hlediska výukového je druhý přístup lepší a studenty ve výsledku naučí více. Sám si ze svého dávného studia pamatuji, že cvičení organizovaná druhým způsobem mi dala mnohem více než ta, kde se počítalo na tabuli.