Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2017/18
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02TSFA] Termodynamika a statistická fyzika

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 21 / 116
  • Procento hodnotících: 18 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 116 studentů.
  • Ukončilo předmět: 66 studentů.
  • Průchodnost: 56 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [21]
    • Cvičení výborné, užitečnost přednášek se blíží nule. Asi jen díky cvičení a tomu, že po samostudiu nakonec studenti látku pochopí, byl průměr hodnocení v minulých letech mezi 2 a 2.5. Cvičení musí vysvětlovat, co se neřeklo na přednášce. Osobně bych uvažoval o nahrazení profesora Jexe doktorem Štefaňákem.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R063 Fyzikální elektronika PO
    • Předmět by měl studenta seznámit s termodynamikou a statistickou fyzikou.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • V důsledku předmět zajímavý, ale absence dobrých skript a přednášek z něho dělá něco, co si člověk prostě odbude za využití minimální možné práce.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Dost zmatečný předmět.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Velmi těžká část fyziky. V přednáškách student často nevěděl co se zrovna probírá.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Zaujímavý predmet vsunutý do časti štúdia, kde mu nemôže každý dobre rozumieť. Zmes štatistiky, analýzy a filozoficko-exaktných úvah.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Přednášky jsou zajímavé, nicméně u zkoušky vám až tak moc nepomohou.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R021 Matematické inženýrství PO
    • Zatím nejkomplikovanější a nejsložitější fyzika. Velmi často úplně chybí motivace, proč to či ono počítáme nebo odvozujeme. Snad se to dozvíme později.
      st. průměr: <1.0, 1.5> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Konečně víme co je to partiční suma.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Předmět úzce navazuje na termiku, což jistě potěší všechny jaderné inženýry, kteří termiku neměli.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Unikla mi pointa tohoto predmetu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Úvod do ternodynamiky a statistické fyziky
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
    • Náročnější předmět, mně osobně přišel těžší než teoretická fyzika.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Především bych ocenil, kdyby si přednášející (jakožto i děkan fakulty) uvědomil, že ne všechny obory mají povinnou v prváku termiku a ne všichni mají čas a chuť na ní chodit.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Předmět je náročný, přišlo mi, že většinu látky jsme probrali jen povrchově a hlubší smysl zůstal skryt - s vyšší časovou dotací by bylo možné látku probrat důkladněji. Cvičení byla zajímavá a líbila se mi, přednášky postrádaly strukturu.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Předmět je velmi těžký a bohužel není podán příliš srozumitelně. Rozhodně ale jde o zajímavý předmět - především statistická fyzika je zajímavá.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Zatímco TEF přinesl do fyziky trochu více lineární algebry, TSFA se nebojí parciálních derivací ani n-rozměrných integrálů (nejlépe je zkombinuje oboje dohromady a přidá vázané extrémy, které se budete učit v první půlce semestru). Samotná probíraná látka není oproti ostatním fyzikám výrazně těžší, ale styl přednášek a/nebo absence dobrých skript dělá z TSFA obávaný předmět.
      st. průměr: (1.5, 2.0> st. obor: 3901R062 Fyzika a technika termojaderné fúze PO
    • Nejhorší fyzika, absolvování vám dá zabrat
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R016 Jaderné inženýrství PO
    • Obsah předmětu je zajímavý, nicméně je snad až záměrně podán tak, aby byl student zmatený od první minuty přednášky až do chvíle, než ještě zmateněji převezme zápočtový list se svou známkou po zkoušce.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R060 Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření PO
    • Chtělo by to skripta. Přednášky jsou vedené asi takovým způsobem, že moc nevíte, co a kam povede, ale docela dobře se to poslouchá.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R061 Experimentální jaderná a částicová fyzika PO
    • Tenhle předmět působí mezi ostatními jak ufo- pár lidí ho skutečně vidělo a ani pro tyto šťastlivce není jasné, co si s jeho existencí počít.
      st. průměr: (2.0, 2.5> st. obor: 3901R066 Inženýrství pevných látek PO
N :  Oznámkujte předmět [21]

Průměr odpovědi: 2.86

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 4 % [1]: 1 (výborně)
  • 2 : 47 % [10]: 2
  • 3 : 14 % [3]: 3
  • 4 : 23 % [5]: 4
  • 5 : 9 % [2]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [21]

Průměr odpovědi: 1.44

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 52 % [11]: ano
  • 3 : 28 % [6]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 4 % [1]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká