Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semester 2018/2019
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[01LAL] Lineární algebra 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 69 / 222
  • Procento hodnotících: 31 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 222 studentů.
  • Ukončilo předmět: 178 studentů.
  • Průchodnost: 80 %
  • N :  obsah předmětu [16]
    • Cvičení bylo velice užitečné, příklady na něm počítané mi velmi pomohly u testů.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PV
    • Krásná nová matematika, vykládaná stylem, jaký na SŠ neexistuje - z počátku šok, brzy u mě ale byl vystřídán (takřka) nadšením. Přednášky paní Dvořákové nepatří k těm nejzábavnějším prvního semestru, ale stojí za to na ně chodit, alespoň ze začátku určitě.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PO
    • Lineárna algebra je nepochybne krásny a zaujímavý predmet, ale v kurze 01LAL je prezentovaná ako nie veľmi príjemná čast matematiky plná zbytočných viet a dôkazov aj tých najtriviálnejších tvrdení. Koncepcia výuky definícia-veta-dôkaz je určite dôležitá pri výuke vedeckej matematiky, na technickej univerzite by ale človek očakával možno o niečo viac praktický prístup.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • Myslím si, že předmět je co se týče přednášek poměrně dobře načasovaný a strukturovaný. Bohužel co není až tak dobře rozvrženo jsou cvičení z algebry, kde jsme byli v opravdové časové tísni a látku jsme nemohli řádně procvičit. Myslím si, že by si cvičení rozhodně zasloužila více času.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Na první poslech, resp. na první přednášku poměrně velmi náročný předmět (po první hodině jsem si téměř přestala být jistá, jestli je 1 a 0 opravdu 1 :-) ), s postupem semestru ale není těžké si jej i přes vysokou míru abstrakce oblíbit. Příklady na cvičení dobře ilustrovaly probranou látku, bavilo mě je řešit. Spolu s vynikajícími skripty, online záznamem z přednášek a možností vykázat průběžné testy jako praktickou část zkoušky to z lineární algebry udělalo velmi příjemný předmět.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Na začátku nejhorší, je to hodně abstraktní, ale když pochopíte základní pojmy a získáte trochu cit, pro to jak si to představit, tak je to v pohodě. Velice kvalitní skripta od doc. Dvořákové, jiný materiály ani nejsou ke zkoušce potřeba. Na hodinách není ani potřeba si zapisovat (v těch skriptech všechno je), ale důležitější je dávat pozor a pochopit probíranou látku. Pokud nepochopíte, co se učíte, tak nemáte šanci si to zapamatovat.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • Přednášky bývají trochu monotonní. Vypatí se soustředit především na informace na úkor psaní poznámek (přednáška téměř kopíruje skripta, jejich obsah je ke zkoušce zcela postačující). Oceňuji ve skriptech občasné poznámky pod čarou a vpisky s historickými zajímavostmi, které (alespoň mě) pomohly se zapamatováním teorie. Obrovskou výhodou jsou nahrané videopřednášky. V prvním semestru jde pravdepodobně o předmět s nejucelenějšími, nejdostupnějšími a nejlépe zpracovanými studijními materiály. Jistou výhodou je také pozitivní motivace k řešení domácích úloh jakožto způsob, jak získat pár procent navíc ke zkoušce. Bohužel systém výpočtu procent za úlohy zůstal velmi dlouho neobjasněn, stejně tak vznikly v průběhu semestru mezi studenty mírné nejasnosti ohledně praktických písemek, a toho, jak přesně je myšlených oněch 50% potřebných k uznání, jaký vliv na to mají body od cvičícího atd. Myslím, že by nebylo od věci toto jasně a důkladně vysvětlit již na začátku semestru.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PV
    • Skvělý vyučující - velké množství látky, ale zároveň dopodrobna probrané. Látka je velmi abstraktní a po pár přednáškách z LAL2 se chápe mnohem lépe, protože člověk si věci lépe představuje, když má nějaký základ.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Spousta definic a vět a na přednášce člověk jen psal a sotva stíhal ještě stíhat výklad. Ale asi to bylo třeba, aby se to vše stihlo. Jako úplně nový předmět mi to moc neuchvátilo.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PV
    • stredne náročný, je super že sú nahraté prednášky na YT veľmi to pomáha pri príprave na skúšku
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PV
    • Určitě zajímavý předmět, který je nutný pro pokračování ve studiu; kdybych mohl vrátit čas, soustředil bych se na něj více.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • Vcelku přínosné, zejména pak v podání dobrého cvičícího.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Velice dobře odpřednášeno, velice dobrá skripta, která jsou paralelní s přednáškami. Vše je dobře a přesně vysvětleno.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Za jedinú nevýhodu považujem nepreberanie lineárnej geometrie na cvičeniach.
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name
    • Základem výuky jsou skvělé přednášky a skripta paní docentky Dvořákové. Přednášky paní docentka nechala natočit na web, takže si je můžete během nemoci nebo učení na zkoušku pustit znovu. Skripta jsou napsaná srozumitelně, přehledně, důkazy jsou pochopitelným způsobem popsány. Paní docentka též spravuje svůj web, kam dává informace o výuce a materiály na cvičení a ke zkoušce. Dále během roku můžete získat body k dobru na zkoušku od cvičících za aktivitu a od paní docentky za domácí úkoly zadané na přednáškách. Zkouška je velice příjemná a spravedlivá. Praktickou část lze nahradit na dvou písemkách během semestru. Příklady na ně jsou brány ze zadání cvičení, takže si je lze všechny projít a napočítat. Spravedlivé je, že na rozdíl od MAN a MECH nezáleží na cvičícím, jak zadá a vymyslí test. Teoretická část obsahuje základní definice a věty případně jejich aplikaci, takže, kdo se naučí, nemá problém. Dále paní docentka dává k dispozici zadání a vzorové řešení z loňských let pro představu a trénink na zkoušku. Ústní část obsahuje většinou i nějaké důkazy, ale paní docentka se snaží trochu popostrčit, když někdo neví přesně, aby mohla dát dobrou známku. Takhle si myslím, že má výuka vypadat a přednášky z LAL byly mé oblíbené.
      st. průměr: st. obor: 3901R060 student branch name PV
    • Ze začátku pro mě příliš abstraktní, poměrně dost jsem se ze začátku potrápil. Dobré si průběžně číst ze skript, Doc. Dvořáková má dost rychlé tempo a hůř se pak stíhá.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
  • N :  zakončení předmětu [9]
    • Co dodat, pokud máte prezenci, tak máte zápočet
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name
    • Dobře fungující systém zápočtu a zkoušky
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • K úspěšnému projití na B umět všechny definice + důležité věty (takže také skoro všechny). Důkazy u zkoušky tak hrozné nebyly.
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Na zkoušku je potřeba znát mnoho vět i definic, ale pokud si na to necháte přibližně týden čas, mělo by to stačit.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • Skúška prebieha v príjemnom duchu, hodnotenie mi však prišlo dosť subjektívne.
      st. průměr: st. obor: neuveden student branch name PO
    • skúška spravodlivá a myslím si, že každý dostane známku akú si zaslúži
      st. průměr: st. obor: 3901R021 student branch name PV
    • Stačí se dobře naučit skripta od doc. Dvořákové a máte to v kapse. Zkouška u algebry mi v prvním semestru nepřišla moc náročná. Zvládl jsem se to naučit asi za týden. Úkoly, které dostáváte během semestru se u zkoušky připočítávají jako bonusové procenta. Doc. Dvořáková je u zkoušky férová.
      st. průměr: st. obor: 3901R062 student branch name PV
    • Zkoušená látka je v postatě stejná s tou probíranou. Férové
      st. průměr: st. obor: 3901R016 student branch name PO
    • Zkouška byla velmi příjemná, až na to, že měla asi zbytečně hodně částí - počítání z praktické části, teoretická část ráno a pak ještě další teoretická část ústní. Skvělé byly kontrolní testy během semestru a že si člověk může nahradit praktickou část zkoušky. Celková ústní část trvala maximálně 15 min, kdy opravdu dojde k přímému kontaktu s paní docentkou, která je ale velmi milá a snaží se i pomoct, když je člověk vystresovaný. Na zkoušku stačí skripta, kde je vše přehledné a jasné.
      st. průměr: st. obor: 3901R061 student branch name PV
N :  obsah předmětu [69]

Průměr odpovědi: 1.61

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 49 % [34]: výborný
  • 2 : 37 % [26]: velmi dobrý
  • 3 : 8 % [6]: průměrný
  • 4 : 1 % [1]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný
N :  celkový dojem [69]

Průměr odpovědi: 1.68

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 49 % [34]: výborný
  • 2 : 33 % [23]: velmi dobrý
  • 3 : 17 % [12]: průměrný
  • 4 : 0 % [0]: horší
  • 5 : 0 % [0]: špatný