Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02ZFM2] Základy fyzikálních měření 2

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 7 / 80
  • Procento hodnotících: 8 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 80 studentů.
  • Ukončilo předmět: 55 studentů.
  • Průchodnost: 68 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [7]
    • Měříte v laboratoři a zpracováváte protokoly z měření. Pohrajete si s přístroji, naučíte se mj. vážit na analytických vahách a zlepšíte své schopnosti psát v LaTeXu (chcete-li)
      Jan Mazáč
    • Celý zimní semestr vás budou lákat do laboratoře a pak přijde tohle. Asi dva pokusy jsou opravdu zajímavé a stojí za to si je vyzkoušet, většina je však dost nezáživná a kolikrát alespoň z části nefunkční. Pokud jste v průběhu středoškolského studia někdy navštívili školní laboratoř nebo alespoň jednou v životě použili kuchyňskou váhu a stopky, nečekejte, že se dozvíte něco opravdu nového. Naměřená data bude zpracovávat do protokolů. Cílem není osvojit si základní experimentální metody a naučit se zpracovávání experimentálních dat, na to, co a jak naměříte, nebude brán nejmenší ohled. Stejně tak postup analýzy dat bude druhořadý, primárním cílem psaní protokolů je naučit vás zarovnání a popisu tabulek k spokojenosti asistentů (což není úplně jednoduché, neb pravidla hry se týden od týdne trochu mění) a opisování zadání. Zadání, která budete muset opravovat po obsahové stránce a nechat si někým velmi tolerantním předčítat, aby vás nebolely oči. Jednat budete s asistenty, budete-li mít štěstí, potkáte během semestru i nějakého kompetentního a schopného, který ví, o co v jeho úloze běží, co k čemu slouží, co funguje, který bude věnovat pozornost a zajímat se o experiment namísto zkoumání tloušťky orámování grafu. ZFM2 není výchova budoucích experimentálních fyziků, ale ostuda katedry fyziky a nejnedůstojnější předmět prvního ročníku, který vás pravděpodobně jen odradí od praktik a studia experimentální fyziky na naší fakultě.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Když to porovnám s ?malými? praktiky pro JCHI (02PRAK), úlohy nebyly příliš náročné. Dokonce nevyžadovaly hlubší teoretické znalosti pro přípravu než takové, které průměrný prvák v letním semestru mohl mít (narozdíl právě od 02PRAK). Ale organizace byla zhmotněním chaosu. Není přece možné, aby každý asistent opravoval protokoly naprosto rozdílným způsobem. Pak ten předmět nemá vůbec žádnou hodnotu. Uznání či neuznání protokolu bylo v podstatě na základě nálady asistenta, který protokol opravoval. Nemyslitelné. Při posledním protokolu jsem si řekl, že to vlastně nemá smysl a celý semestr jsem chodil zbytečně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Možná některá měření byla zajíavá, dělat protokoli celý víkend každý týden je taky v pohodě, ale že se k vám asistenti chovají jako hovada a povyšují se a přitom tomu občas ani nerozumí. Jediný kdo věděl co se děje a nepovyšoval se byl patrně pan Rošt. Možná jsme byli prváci, ale to ještě neznamená, že máme absolutně nulovou zkušenost. Navíc když se chce precizní protokol i příprava, mohli by tvůrci přemětu mít i precizní materiály k přípravě a hlavně si precizně nastavit požadavky na protokoly! Když nejsou nastavena stejná pravidla pro všechny, kteří opravují protokoli, co si máme z předmětu odnést?! Že ať uděláme, co uděláme VŽDY TO BUDE ŠPATNĚ?! Na PRA se mnou rozhodně nepočítejnte. To byla HROZNÁ vizitka.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Příjemný úvod do praktik.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • nic
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Použití poznatků ze zimního semestru v praxi. Mohli by se stanovit jednotné požadavky na protokol, aby byly požadavky asistentů stejné.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>
N :  Oznámkujte předmět [7]

Průměr odpovědi: 2.71

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 28 % [2]: 1 (výborně)
  • 2 : 28 % [2]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 28 % [2]: 4
  • 5 : 14 % [1]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [7]

Průměr odpovědi: 1.40

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 42 % [3]: ano
  • 3 : 28 % [2]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká