Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Krbálek Milan doc.Mgr. Ph.D. - [01MAB4] Matematická analýza B4

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 12 / 82
  • Procento hodnotících: 14 %
Celkové hodnocení [10]
1:
80 % [8]
2:
20 % [2]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.20

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli přednášející [10]
1:
80 % [8]
2:
20 % [2]
3:
0 % [0]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.20

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [4]
    • Sledovala jsem výklad s učebnicí, kde bylo řečeno prakticky to samé - to mi vyhovovalo.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášky jsou skvělé. Pan docent umí zaujmout i pobavit, není problém při jeho výkladu udržet pozornost. Zápis na tabuli je velmi přehledný, nicméně ke zkoušce je požadována i látka ze skript, která se na přednáškách nedělá.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Přednášky rozhodně byly přínosem.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zajisté se vyplatí na ně chodit. Spousta věcí se tu říká trochu jinak, než je tomu ve skriptech (pochopitelně nebudete vyhozeni od zkoušky za prezentaci jedné či druhé "verze", ale člověku to poskytne náhled z více úhlů pohledu :-) ).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [7]
    • Co jsem nenašla ve skriptech, musela jsem hledat ve svých (hodně špatných) poznámkách anebo se optat spolužáků.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Doplnění zápisku skripty.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skripta jsou velmi přehledná a dobře se z nich učí, jenom je třeba dávat pozor na chyby, těch tam pár je.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Vlastní zápisky MAB4, SMB2, skripta MAB4 a Teorie míry a Lebesgueova integrálu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Skripta + vlastní zápisky
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Skripta klasická - Matematická analýza B4 + Teorie míry a Lebesgueova integrálu. Odpovědi na některé otázky u ústní zkoušky byly poskytnuty výhradně na přednášce, takže jsem využila i poznámky (celkem asi dvakrát nebo třikrát).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Blbé je, že jsou dvoje skripta na teorii.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [9]
    • Pokud člověk nasbírá nějaké plusové body ze zápočtových testů, rozhodně ještě nemá vyhráno, ale tyto body se hodí hodně, protože mu pak stačí napsat zkouškový test o trochu hůře (myšleno s body o trochu lépe). To mu dá počáteční známku, ale je potřeba projít ještě ústní část. Nefunguje to tak, že by člověk řekl: Ok, D beru a šel. Po prokázání, že dokáže především něco spočítat, většinou druhý den následuje ústní část, která letos byla spíše písemná. Je na ni ale neomezeně času a zde již člověk musí prokázat, že ovládá nejede znění definic a vět, ale i důkazy. Projde-li tímto testem, který bych 2 věty s důkazy + 4 definice/příklady (musí mít dobře obě věty a asi 2 def./př.) dostane další test, který je již vylosovaná otázka. Na definice se již zpravidla neptá.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Předmět je náročnější než MAB3 a zkouška je přísnější.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Alespoň v mém případě hodně záleželo na štěstí ohledně zadání zkouškové písemky, některé mi připadaly těžší než jiné.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Náročné, ale objektivní.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Písemná zkouška bývá většinou náročná, ale dá se zvládnout, když si člověk napočítá zadání 1-2 roky zpátky. Ústní zkouška je velmi objektivní (stejně jako celý Krbálkův promyšlený zápočtový systém), zkoušející je hodný a nestresuje, nechá studenta nedostatky opravit. Ovšem je třeb aumět důkazy a rozumět jim.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Zkouška se skládá z písemné a ústní části, k postupu k ústní části stačí mít z písemky 25 bodů z 50 (k hodnocení písemky jsou připočteny bonusové body získané v průběhu semestru). U zkoušky pak dostanete nejprve rozstřel ověřující znalost a schopnost aplikace definic, případně důkazů různých tvrzení. Postoupíte-li do dalšího kola, dokazujete další věty ze seznamu na stránkách doc. Krbálka. Pan docent je u ústní hodný, nechává dost času, ale když zjistí zásadní nedostatek, tak to zase studenta vyrazí. Naštěstí při dalším pokusu není nutno opakovat písemku. Hodnocení mi připadá velmi objektivní. Osobně bych doporučil jít na zkoušku co nejdříve, mně se to osvědčilo jak u MAB3, tak u MAB4.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Náročnost rozstřelových testů by se už neměla zvyšovat
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Zkouška zcela transparentní, víte přesně, co čekat a na co se připravit, není v ní prostor k projevům zvůle a zákeřnosti zkoušejícího. Systém je zcela odolný proti změnám počasí a s nimi souvisejícím náladám zkoušejícího (ačkoliv jsem docenta Krbálka nikdy neviděla v jiném, než dobrém rozmaru). Stejně jako u MAB3 nejprv rozstřel, potom tahací otázka. V rozstřelu byly tentokrát dvě větičky k dokázání (bez důkazů jste byli rovnou odejiti) a 4 definice, z nichž jednu jste mohli mít špatně či vůbec. Pan docent byl během zkoušení velice laskavý, když jste někde měli nějaký nedostatek či nejasnost, dal vám možnost tyto opravit. Doporučuji si s sebou zabalit pitivo a svačinku, ono se to občas umí pěkně protáhnout.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Některá zadání bývají výrazněji náročnější než jiná (tedy jiná zase naopak výrazně snažší než jiná). Počet bodů pak hodně ovlivní, které zadání člověk dostane.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [5]
    • přehledné zápisky na tabuli, možnost konzultace, vstřícné jednání
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Jeden z nejlepších přednášejících, s kterými jsem se zatím na Jaderce setkal. Vstřícný a ochotný, u zkoušky hodný, nevyhazuje za blbosti (i když testy jsou někdy dost náročné).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Téměř vše :-). Přehlednost zápisků, schopnost předat vědomosti, interakce se studenty, rozdělování bodů za aktivitu...
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Dostatečné množství příkladů a protipříkladů.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Čitelný, přehledný, strukturovaný a barevný zápis na tabuli, ochotně odpovídá na dotazy a je vidět, že mu jde o to, aby studenti probíranou látku skutečně pochopili, ne se ji jen slepě nabiflovali. Je celý takový hodný a sympatický, což mírní hrůzu studentovu z předmětu samotného.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [3]
    • Pro mě by jediné zlepšení bylo, kdyby se jelo striktně podle skript :) Lépe by se mi pak učilo. Ten, kdo nechodil na přednášky vůbec pak marně hledá pojmy, které se nově definovaly.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Těžko říct, zrovna teď mě opravdu nic nenapadá.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Nemám výtek.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [14]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 21 % [3]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [10]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 90 % [9]: 90%-100%
  • 2 : 0 % [0]: 75%-90%
  • 3 : 10 % [1]: 50%-75%
  • 4 : 0 % [0]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [18]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 5 % [1]: Vlastní zápisky
  • 2 : 38 % [7]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 11 % [2]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [11]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 90 % [10]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 9 % [1]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [10]

Průměr odpovědi: 1.20

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 80 % [8]: 1 (výborný)
  • 2 : 20 % [2]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [15]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [5]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [13]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 23 % [3]: Slovní odpověď