Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Šťovíček Pavel prof.Ing. DrSc. - [01MMF] Metody matematické fyziky

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 7 / 26
  • Procento hodnotících: 26 %
Celkové hodnocení [13]
1:
46 % [6]
2:
38 % [5]
3:
7 % [1]
4:
7 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.77

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli cvičící [7]
1:
57 % [4]
2:
28 % [2]
3:
14 % [1]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 1.00
  • Průměr hodnocení: 1.57

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.56
Hodnocení v roli přednášející [6]
1:
33 % [2]
2:
50 % [3]
3:
0 % [0]
4:
16 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.00

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [2]
    • Je dobré mít s sebou skripta a zapisovat si jen věci navíc, pak to jde mnohem lépe stíhat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na struktuře definice-věta-důkaz se nedá prakticky nic zkazit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [3]
    • I když by to u něj člověk nečekal, je daleko lepším cvičícím než přednášejícím. Asi zkrátka dostatečně dobře rozumí matematice a umí nacházet protipříklady na nejrůznější hlouposti, které mu studenti zkoušejí tvrdit.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Není ras. Když se s ním vyvolaný u tabule začne handrkovat, že ten a ten krok by se dal udělat také lidsky a ne přísně podle definice, je shovívavý k oběma úhlům pohledu.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Příklady byly dobře vysvětlené a zapsané. Studentům u tabule pomáhá.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [2]
    • Ústní komunikace s ním je velmi obtížná. Odpovídá na otázky vyhýbavě a dost tiše, není jasné, co si myslí (z "No dobře." to vyčíst moc nejde). Na tom by měl pracovat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • I když se u některých příkladů (jako regularizace zobecněných funkcí pomocí limit) opakuje pořád to samé schéma, uvítala bych, kdyby se ty "zřejmé" kroky nevynechávaly. Často jsem pak nevěděla, která bije a co zrovna provádíme.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [4]
    • Jak se ostatně píše i v předmluvě skripta, přednáška z MMF kopíruje příslušné kapitoly učebnice V. S. Vladimirova, a to včetně partií, které ve skriptu nejsou obsaženy. Kdo se tedy chce stejně jako já při učení navíc zdokonalit v ruském jazyce, nechť si v knihovně půjčí Uravnenija matematičeskoj fiziki.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Skripta jsou velmi dobrá. Nepokrývají samozřejmě úplně celou látku, zbytek je potřeba se naučit z vlastních zápisků.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • skripta + zápisky ze cvičení a hodin
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápisky a skripta stačily.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [3]
    • Látky je na šest kreditů vážně neskutečně hodně -- kdyby se to člověk měl naučit včetně všech důkazů, je to nejnáročnější matematická zkouška bakalářského studia a zaslouží si deset kreditů. Naštěstí se dá projít i s neúplnými znalostmi. Jen nám asi budou časem chybět.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Po ohlášení, že jdu na C, po mně nebyly vyžadovány žádné důkazy, což bylo příjemné. Ačkoli se totiž obvykle důkazy učím (abych vše uměla "na 100%"), v případě MMF bylo látky tak strašlivě mnoho, že jsem to po pěti dnech vzdala. Všechny čtyři analýzy se daly naučit během dvou týdnů. MMF ne.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Po zvládnutí písemné části (obvykle nějaký příklad podobný těm ze cvičení, i ze začátku)následovala ústní. Na C stačí mít dobrý přehled ve větech a definicích a pro lepší známku je třeba umět i důkazy.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [3]
    • Tomu, co přednáší (i lecčemu dalšímu) zřejmě opravdu rozumí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Klid. A látce rozumí a umí ji vysvětlit na požádání polopatičtěji.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Srozumitelný zápis a výklad, ochotně odpovídá na otázky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [2]
    • Měl by začít hodit na přednášky připravený. Když přijde na hodinu a neví, který předmět teď má, je to trestuhodné. Kdyby se na přednášky opravdu připravoval, nestávalo by se, že deset minut mlčky zírá na tabuli a neví, jak dokončit důkaz. (Nestávalo se to pořád, což je potřeba připsat tomu, že je opravdu kapacita.) A přednáší poněkud nezáživně -- především působí, že jeho samotného látka hrozně nudí, což se nemůže nepřenášet na studenty. A bylo by dobré, kdyby do přednášek častěji vkládal nějaké intuitivní představy, proč a jak platí to, co si následující půlhodinu budeme dokazovat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednášející popisuje tabuli ve dvou vedle sebe umístěných sloupcích. Když dopíše první sloupec, spustí tabuli dolů, aby mohl pohodlně začít psát na začátek druhého sloupce. Tím se však zakryje spodní konec prvního sloupce a studenti, kteří si píšou poznámky, náhle nevidí, co mají psát. Tento jev je opakovaný a i když není příliš závažný, pravidelně nám trhal nit výkladu (museli jsme se pak k nedokončenému zápisku vracet ve chvíli, kdy už výklad byl někde jinde a tabule byla opět povytažená nahoru). Mimo to bych uvítala tu a tam ukázat trochu, řekněme, nadšení do učiva. Vybavuje se mi např. výklad pana tajemníka, který byl srovnatelně náročný na studentovy mozkové závity, ale bylo zřejmé, že přednášejícího to velmi baví.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
  • C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [1]
    • Účast na cvičeních bych vřele doporučila všem, kdo chtějí udělat zkoušku. Příklady jsou relevantní a dobře vybrané.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [6]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [2]: 90%-100%
  • 2 : 16 % [1]: 75%-90%
  • 3 : 33 % [2]: 50%-75%
  • 4 : 16 % [1]: méně než 50%
C :  Napište, co na cvičícím oceňujete [10]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 10 % [1]: Slovní odpověď
C :  V čem by se měl(a) cvičící zlepšit? [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 11 % [1]: Slovní odpověď
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [11]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 9 % [1]: Vlastní zápisky
  • 2 : 36 % [4]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 9 % [1]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [7]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 14 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 57 % [4]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 0 % [0]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 28 % [2]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [6]

Průměr odpovědi: 2.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 33 % [2]: 1 (výborný)
  • 2 : 50 % [3]: 2
  • 3 : 0 % [0]: 3
  • 4 : 16 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [9]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 11 % [1]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [1]: Slovní odpověď
C :  Oznámkujte cvičící(ho) [7]

Průměr odpovědi: 1.57

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 57 % [4]: 1
  • 2 : 28 % [2]: 2
  • 3 : 14 % [1]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
C :  Jaké byly nároky na získání zápočtu? [7]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: velmi obtížný
  • 2 : 0 % [0]: obtížný
  • 3 : 28 % [2]: středně obtížný
  • 4 : 42 % [3]: lehký
  • 5 : 28 % [2]: velmi lehký
C :  Poznámky ke cvičení obecně (nevztahující se ke konkrétnímu cvičícímu) [8]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: Slovní odpověď