Anketa ČVUT
FJFI - předměty - letní semestr 2014/15
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Šťovíček Pavel prof.Ing. DrSc. - [01LAA2] Lineární algebra A2

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 11 / 36
  • Procento hodnotících: 30 %
Celkové hodnocení [11]
1:
18 % [2]
2:
18 % [2]
3:
36 % [4]
4:
27 % [3]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.73

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.32
  • Medián: 1.38
  • Průměr hodnocení: 1.64
Hodnocení v roli přednášející [11]
1:
18 % [2]
2:
18 % [2]
3:
36 % [4]
4:
27 % [3]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 3.00
  • Průměr hodnocení: 2.73

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.41
  • Průměr hodnocení: 1.73
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [6]
    • Přednášky stojí za to navštěvovat, získáte více než čtením skript - jiný úhel pohledu, souvislosti, objasnění, věci, které ve skriptech ani nenajdete. A choďte vyspaní, algebra je zajímavá a velmi dobře podaná, ale znáte pana profesora...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nudné a demotivující.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Mluvil potichu, byl absolutně bez zájmu. Bylo velmi obtížné udržet si alespoň částečně pozornost. Víceméně jen přepisoval skripta (ta stará), téměř nic jiného než obsah skripta se z jeho výkladu získat nedalo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pan Šťovíček sice není žádný bavič, ale přednášky skvěle splňují svůj účel. Vše je od něj pochopitelné a odnesete si velmi přehledné poznámky.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Poněkud monotonní, ale celkově velice přínosné a velmi precizně odpřednášené.
      Jan Mazáč
    • Většinou nudné.
      Michal Tichý
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [5]
    • Primárně vlastní zápisky, dále skripta Jiřího Pytlíčka. Přečtěte si i ta nová, ale berte je s rezervou, srovnejte se starými a vyberte si, co se vám ze kterých líbí.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zápisky, Pytlíčkova skripta, paralelně skripta Dvořákové na některé důkazy, staré písemky. K lepšímu čtení Pytlíčkových skript jsou fajn nahrané přednášky od Franty Batysty na jeho stránkách, díky za ně!
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Stačily vlastní zápisky a skripta.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vlastní zápisky a skripta as. Pytlíčka, podle kterých byly přednášky vedeny.
      Jan Mazáč
    • Pan profesor na rozdíl od minulých let neučil podle skript doktorky Dvořákové, ale podle skript asistenta Pytlíčka. Přesto některé pasáže a věty či definice přidal, proto je podle mě nejvhodnější se učit podle zápisků. Navíc se vám nemůže stát, že se naučíte důkaz, se kterým nebude pan profesor spokojen.
      Michal Tichý
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [9]
    • Prof. Šťovíček je u zkoušky hodný a trpělivý, pokud je vidět, že se v látce orientujete, je ochoten vám kolikrát i poradit. Nepodceníte-li přípravu, není zkouška těžká.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkoušky u pana Šťovíčka patří do mého osobního Zlatého zkouškového fondu. Pan profesor přijde připraven nám odevzdat celý svůj den a s laskavostí jinde neviděnou se přičiní o náš úspěch.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Test je jako vždy na algebře A náročný a chce to mít napočítané, ale v zásadě je to cca 10-15 typů úloh s malými obměnami. Zkouška byla pohodová, objektivní. Oceňuju možnost "schovat si známku", když se člověku nepozdává. Dá mu to možnost předvést se na dalším termínu co nejlíp dovede bez stresu, že to vůbec nevyjde. Systém opravování odpoledne je ale při více lidí na termínu dost zdlouhavý.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zkouška náročná není, je krátká a moc se nebere ohled na teoretickou část, ale zase si z ní člověk tolik neodnese.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Je potřeba přečíst si pečlivě zadání v písemné části a při komunikaci s prof. se vyjadřovat rigorózně, jinak si nebudete rozumět.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Písemný test byl opět (jako na LAP) několikanásobně těžší než příklady probírané na cvičeních, bylo na něj ale dostatek času (pokud člověk ihned věděl, jak příklady řešit). Ústní zkouška už tak náročná není, trvá však neskutečně dlouho (zkoušející je velice pomalý). Známkování je mírné, odvíjí se od výsledku v testu.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Příklady se mi zdaly docela obtížnými, ale ústní část byla celkem v pohodě.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Klasicky test se 3 příklady po cca 10 bodech. Celkem tedy 30 bodů max. K tomu se připočetly plusové body ze dvou písemek, co se psaly během semestru. U ústní části záleží na počtu zkoušených - profesor si každého pozve ke katedře a postupně s ním projde celou písemku a opraví ji. Následně je dotyčnému zadána nějaká otázka (většinou nějaká složitější věta, ev. občas padl nějaký větší tematický okruh, např. diagonalisovatelnost, k-lineární formy) a zkoušený se pak odebere do lavice, kde dokazuje. Během toho profesor opravuje s dalšími lidmi jejich písemky a po cca 2 a 1/2 hodině člověk přijde znova na řadu. Když je vše v pořádku, většinou jde domů, jinak se zkouší dál - zde právě je rozdíl v tom, kolik je na zkoušce lidí - čím méně lidí na zkoušce, tím důkladněji je člověk zkoušen.
      Jan Mazáč
    • Jako v zimním semestru jsem měl dojem, že pan profesor se rozhodl co dostanete za známku ještě před tím, než jste přišli k ústní části. Myslím že to mohl změnit jen úplný propadák.
      Michal Tichý
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [8]
    • Neuvěřitelný vhled do přednášené látky, vlastní přístup - mnohé věci jsou oproti současným skriptům probírány jinak a dle mého názoru ve většině případů lépe.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pečlivé psaní na tabuli, číslování vět a definic.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Že není přísný při zkoušení a dva nepříliš těžké testy v semestru.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Nic.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Pečlivost, klid
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Exaktní přístup, přehledný zápis, ochotu vše vysvětlit.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>
    • Na panu profesorovi oceňuji především jeho nesmírnou erudovanost a to, že přednáší de facto bez přípravy a veškeré důkazy si na místě vymýšlí. Často jsou tyhle důkazy jiné, z mého pohledu mnohdy jednodušší, než ty, které jsou napsány ve skriptech, což je při učení docela velká výhoda. Dále oceňuji jeho velice důsledný zápis na tabuli a s tím související možnost pořídit si přesné a kvalitní zápisky.
      Jan Mazáč
    • Přesnost a rigoróznost při výkladu látky.
      Michal Tichý
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [7]
    • Trochu radosti a života do toho přednášení.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Pokud přednášející vypadá, že ho to na přednášce nebaví, je už opravdu malá pravděpodobnost, že to bude bavit studenty. Což je věčná škoda. Bylo by fajn se občas otočit od tabule a ne jen zapisovat věty a důkazy.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • - mluvit více nahlas - probudit v sobě chuť do přednášení (působí permanentně otráveně a znuděně) - přednášet studentům, nikoli katedře (čas od času se zeptat, zda dotyční látce rozumí, sledovat, jak se publikum tváří, zkrátka dát najevo, že přednáším NĚKOMU a chci mu to vysvětlit) - mít více pochopení, když se některý student na něco zeptá (neodpovídat ve stylu "vždyť to je přece jasné", naopak projevit nadšení, že má student o něco zájem) - zkrátka do přednášky vložit nějakou energii, ne ji pouze odpřednášet...
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • často byli přednášky v konstantním tempu celých 100 minut - bylo těžké udržovat pozornost
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Mluvil potichu, byl absolutně bez zájmu. Bylo velmi obtížné udržet si alespoň částečně pozornost. Víceméně jen přepisoval skripta (ta stará), téměř nic jiného než obsah skripta se z jeho výkladu získat nedalo.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>
    • Ocenil bych, kdyby se stihlo probrat vše, co se probrat mělo. Ač byly přednášky vedeny v docela svižném tempu, nestihla se poslední kapitola, což je věc, kterou si moc neumím vysvětlit. Možná by bylo vhodné se na začátku semestru tolik nezaobírat kapitolou inverzní zobrazení, resp. matice.
      Jan Mazáč
    • Větší interakce se studenty. Zvýšit hlasitost projevu.
      Michal Tichý
P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [17]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 11 % [2]: Slovní odpověď
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [11]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 54 % [6]: 90%-100%
  • 2 : 18 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 0 % [0]: 50%-75%
  • 4 : 27 % [3]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [16]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 31 % [5]: Vlastní zápisky
  • 2 : 31 % [5]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 0 % [0]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [11]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 0 % [0]: nevyjádřeno
  • 2 : 90 % [10]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 9 % [1]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 0 % [0]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [11]

Průměr odpovědi: 2.73

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 18 % [2]: 1 (výborný)
  • 2 : 18 % [2]: 2
  • 3 : 36 % [4]: 3
  • 4 : 27 % [3]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [19]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 26 % [5]: Slovní odpověď
P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [18]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :

Odpovědi

  • 1 : 27 % [5]: Slovní odpověď