18ZPRO  >  Základy programování

Počet hodnotících: 56 / 656
Procento hodnotících: 8 %
|==..................|

Zapsaných na předmět: 656 studentů.
Ukončilo předmět: 231 studentů.
|=======.............| 35 %

Barbierik Kamil Ing. [ Cvičící ]
Havlíček Michal Ing. [ Cvičící ]
Hejtmánek Martin [ Cvičící ]
Hubata-Vacek [ Cvičící ]
Jarý [ Cvičící ]
Klement Vladimír Ing. [ Cvičící ]
Tichý Ondřej Ing. [ Cvičící ]
Tylová [ Cvičící ]
Virius Miroslav Doc.Ing. CSc. [ Přednášející, Cvičící ]
Žák [ Cvičící ]

N : Obecné poznámky k předmětu jako celku. [51]
  • ...
    Studijní průměr: neuveden
  • Asi největší nevýhodou tohoto předmětu je, že pokud mu programování jde od ruky a nemá širší zájem o programování, tak nemá motivaci chodit na přednášky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Bez námitek.
    Studijní průměr: neuveden
  • cviceni jsou zajimavejsi
    Studijní průměr: neuveden
  • Hodne kreditu za malo prace.
    Studijní průměr: neuveden
  • Jakožto člověk, který se s programováním do této doby prakticky nesetkal, jsem měl s tímhle předmětem jisté problémy. Důležité však bylo zejména osvojit si princip programátorského myšlení, což naštěstí po (někdy dlouhých) hodinách domácí přípravy nebylo až tak složité.
    Studijní průměr: neuveden
  • Je to předmět určitě vhodný a úrovňově správně nastavený. Ale nemělo by se zapomínat na to, že při nástupu na FJFI mnoho studentů umí z programování přibližně přesně tolik, co se požaduje k získání zápočtu na ZPRO. Bylo by podle mě velmi vhodné dát těmto studentům možnost absolvovat místo ZPRO jiný, náročnější předmět, například programování v C. Takto si ti, kteří už programovat jakž takž umějí, udělají zrychlený zápočet (tuto možnost oceňuji), a pak čtvrt roku stagnují.
    Studijní průměr: neuveden
  • Kvalitní cvičící je základ. My jsme ho měli a proto nebylo potřeba chodit na přednášky.
    Studijní průměr: neuveden
  • Mohlo by se učit rovnou C/C++ místo prastarého Pascalu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Myslím, že se probíraly naprosto základní věci, na kterých už lze dle libosti stavět.
    Studijní průměr: neuveden
  • Myšlenka, aby se studenti naučili základy programování je správná, ale podle mě by bylo lepší, kdyby se předmět roztáhl na dva semestry (a naučilo by se stejné množství látky) nebo kdyby se stihlo méně věcí, ale za to pořádně.
    Studijní průměr: neuveden
  • Naprosto zásadní předmět pro jakékoliv budoucí věci týkající se programování / algoritmizace.
    Studijní průměr: neuveden
  • Na předmět nic zvláštního neshledávám. Jen mě trochu zaráží fakt, že je povinný. Přeci jen, kdybych chtěl studovat programování, tak si jej vyberu za obor.
    Studijní průměr: neuveden
  • Naučíte se základní procedury v Pascalu (od cyklů po lineárně zřetězený seznam). Získání zápočtu dost záleží na požadavcích vašeho cvičícího (ohledně docházky, složitosti zápočtového programu a kdy ten program máte udělat).
    Studijní průměr: neuveden
  • nevím
    Studijní průměr: neuveden
  • nezáživné přednášky
    Studijní průměr: neuveden
  • Obstojně naučí základům programování. Pro ty, kteří už s programováním mají zkušenosti, možná trochu nuda...
    Studijní průměr: neuveden
  • opravdu jen základy programování, ideální pro naprosté začátečníky
    Studijní průměr: neuveden
  • Opravdu se hodí chodit na cvičení, naučíte se tam alespoň malinko programovat.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pascal to pokazil
    Studijní průměr: neuveden
  • podobný předmět už jsem absolvovala, takže to pro mě bylo spíše takové opakování.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pokud někdo umí programovat již před vstupem na FJFI, jsou kredity téměř zadarmo (netěžký program na zápočet). Pokud neprogramujete, v tomto předmětu se naučíte docela přívětivou cestou základy.
    Studijní průměr: neuveden
  • pokud vubec neumis programovat, potrebujes hodne casu na to, aby to vsechno mohl zacit chapat
    Studijní průměr: neuveden
  • Predmet bol zaujímavý úvod do programovacieho jazyku, pútavo a prakticky podávaný.
    Studijní průměr: neuveden
  • predmet je v tejto dobe veľmi potrebný, aj keď ma vôbec nebavil
    Studijní průměr: neuveden
  • Predmet nauci zaklady, skoda jen ze se to uci v pascalu a ne rovnou v nejakem jazyce, ktery by se dal i pak v budoucnu vyuzit.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pro člověka který alespoň něco naprogramovat umí je to zbytečný (přinejmenším nudný) předmět.
    Studijní průměr: neuveden
  • Programování je důležité, ale styl podání na FJFI mi nepřišel správný. Navíc je hrozně demotivující dělat v PASCALu (i když to má být "učební" jazyk)
    Studijní průměr: neuveden
  • Pro mě ,zkušeného" programátora úděsná zkušenost muset v době, kdy se i na VŠE rovnou vyučuje v Javě, programovat v Pascalu.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pro někoho kdo se s programováním nesetkal je to těžký předmět.
    Studijní průměr: neuveden
  • Pro studenty, kteří se nechtějí věnovat studiu informatiky a podobných oborů to byla podle mého názoru ztáta času.
    Studijní průměr: neuveden
  • předmět byl přínosný, přestože informační technologie nemám v úmyslu studovat
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět by mohl být naročnější, protože celý jeho obsah se probere během pár týdnu následujícího semestru při Základech algoritmizace. Zatímco cvičení by bylo věnováno samotnému programování (podobně jak tomu bylo letos), přednáška by se mohla zaměřit na rozšíření perspektivy posluchačů o programovacích jazicích - základní charakteristika nejběžněji používaných, jejích výhody a nevýhody, rozdělení na skupiny a také představení některých zajímavých problémů, které se řeší. Bohužel mám dojem, že na fakultě převládá názor, že informatika je méněcenný obor.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět je povinný, ale pokud už programovat umíte, moc vás nezdrží. Spousta lidi si zanadává na Pascal, ti co nemají s programováním žádnou zkušenost předmět jistě ocení.
    Studijní průměr: neuveden
  • Předmět mě neoslovil a nepovzbudil k dalšímu studiu.
    Studijní průměr: neuveden
  • přednášky nemají cenu, důležita jsou cvičení
    Studijní průměr: neuveden
  • Přínosný předmět a dobrý zdroj kreditů, ale nastávají velké rozdíly mezi nároky různých cvičících.
    Studijní průměr: neuveden
  • Uci se Pascal, desitky let mrtvy jazyk s nulovou vyuzitelnosti v realnem svete. Pritom ukazatele a objekty by se daly stejne dobre vykladat v C/C++ a jeste by to bylo pozdeji vyuzitelne. Doc. Virius ma nekolik knizek o C,C++, takze studijni material by byl. 4 kredity za naprogramovani spojoveho seznamu jsou opravdu prehnane.
    Studijní průměr: neuveden
  • Úvod do Pascalu, aneb kdo to zná, nemusí. Na přednáškách jsem byla pouze jednou, jinak mi stačila cvičení (přibližně polovina cvičení) a dva pohodové týdny na napsání zápočtového programu. Upřímně doporučuji dát si tu práci a napsat ho už během semestru, o zkouškovém je na to málo času.
    Studijní průměr: neuveden
  • užitečné, ale nejsem si jistý jestli pro všechny obory, které mají ZPRO povinné
    Studijní průměr: neuveden
  • Užitečný předmět pro další studium
    Studijní průměr: neuveden
  • Velmi důležitý předmět, kterému by se mohlo věnovat více pozornosti.
    Studijní průměr: neuveden
  • V našem konkrétním případě bylo dle mého názoru nevyhovující, když cvičení předcházely přednáškám, a ve cvičeních na ně probíhaly odkazy.
    Studijní průměr: neuveden
  • Výuka Pascal-u nemá dle mého dnes již takový význam, v době přechodu od procedurálního k objketovému programování by nebylo na škodu celý Pascal a Delphi poslat na zasloužený odpočinek a přejít rovnou k C++/C#. Ti, kdo již programovali, s tím nebudou mí problém a naprostým začátečníkům lze stejně dobře vysvětlit Pascal jako C...
    Studijní průměr: neuveden
  • Začíná se úplně od začátku, což je dobré pro ty, kteří nikdy neprogramovali. Náplň cvičení záleží hlavně na cvičících, ale je možno se s nimi domluvit i třeba na programování něčeho zábavnějšího. Přednášky nejsou až tak důležité, není třeba na ně chodit, vše se dozvíte na cvičeních, kde to rovnou i prakticky procvičíte.
    Studijní průměr: neuveden
  • Základy Pascalu, kdo měl na gymplu prgrámko, nebude mít žádný problém
    Studijní průměr: neuveden
  • Zopakování znalostí z gymplu
    Studijní průměr: neuveden
  • ZPRO nepotřebuje přednášku, stejně se vše dělalo na cvikách. kdyby byla časová dotace 0+4, bylo by programování mnohem efektivnější, lepší, víc by se stihlo.
    Studijní průměr: neuveden
  • žádné
    Studijní průměr: neuveden
  • Žádnému jaderňákovi myslím si neublíží, když se aspoň trochu programovat naučí.
    Studijní průměr: neuveden
  • žádné výhrady nemám
    Studijní průměr: neuveden

N : Oznámkujte předmět [56] 2.14
1 : |======..............| 28 % [16] 1 (výborně)
2 : |=======.............| 37 % [21] 2
3 : |=====...............| 25 % [14] 3
4 : |==..................| 8 % [5] 4
5 : |....................| 0 % [0] 5

N : Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [56]
1 : |=...................| 5 % [3] nevyjádřeno
2 : |===============.....| 76 % [43] ano
3 : |=...................| 3 % [2] Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
4 : |==..................| 10 % [6] Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká