Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2015/16
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Dvořáková Lubomíra doc. Ing. Ph.D. - [01LAL] Lineární algebra 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 39 / 132
  • Procento hodnotících: 29 %
Celkové hodnocení [39]
1:
41 % [16]
2:
46 % [18]
3:
12 % [5]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.72

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.41
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.69
Hodnocení v roli přednášející [39]
1:
41 % [16]
2:
46 % [18]
3:
12 % [5]
4:
0 % [0]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 1.72

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.33
  • Medián: 1.45
  • Průměr hodnocení: 1.70
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [16]
    • Byl jsem na přednášce třikrát a nemám pocit, že bych se něco naučil. Půl hodina ve skriptech a máte to místo přednášky.
      studijní průměr: neuveden
    • Bylo to vlastně přesně to stejné, co je ve skriptech. Asi by se jich dalo oželit hodně, skripta bohatě stačí, ale zas na to, kolik je tam abstrakce, je určitě lepší si to k těm skriptům i poslechnout.
      studijní průměr: neuveden
    • Celkově jsou přednášky srozumitelné a i celkem užitečné, ale jelikož doktorka Dvořáková napsala i skripta na lineární algebru tak se přednáška skoro nešílí od obsahu skript (která jsou velice hezky a srozumitelně napsána).
      studijní průměr: neuveden
    • Důkazy srozumitelně vedené.
      studijní průměr: neuveden
    • Najkrajší predmet prvého semestra je odprednášaný veľmi dôkladne a precízne.
      studijní průměr: neuveden
    • Naprosto skvěle napsaná skripta. De facto je v nich vše, co uslyšíte na přednášce.
      studijní průměr: neuveden
    • Občas jsem se ve výkladu ztrácel a někdy trochu nestíhal a jen tupě opisoval. Rychlost výkladu byla možná způsobena sníženou hodinovou dotací.
      studijní průměr: neuveden
    • Po každé jsem si jen zapamatoval, kterou část skript bych si měl přečíst.
      studijní průměr: neuveden
    • Přednášky jsou vlastně zvuková podoba skript paní docentky Dvořákové, což je pro studenta samozřejmě výhoda.
      studijní průměr: neuveden
    • Přednášky přesně kopírují skripta, což je určitě výhodou, tempo je poměrně svižné.
      studijní průměr: neuveden
    • Učivo se probírá podle skript, lze tedy v průběhu přednášky místo zapisování vnímat výklad.
      studijní průměr: neuveden
    • Viz hodnocená výše
      studijní průměr: neuveden
    • Vše probíhalo v pořádku, podle mých představ. Vyjma problému zmíněného v bodě 3.
      studijní průměr: neuveden
    • Všichni z dřívějšího studia známe kantory, kteří se naučili učebnici nazpaměť a na hodinách ji jen přeříkávali z hlavy bez většího zamyšlení. U docentky Dvořákové můžete mít ze začátku podobný pocit (skutečně téměř vše co říká, je doslova napsáno ve skriptech), ale jen do chvíle, než si uvědomíte, že to ona je ten, kdo tomu všemu dokonale rozumí a skripta jsou stejná jen proto, že je napsala tak dobře, aby nebyly zápisky z přednášek potřeba.
      studijní průměr: neuveden
    • Větší přínos měly přednášky, kde jsem jen koukal do skript a nepsal si do sešitu. A když už jsem si zapisoval, stejně jsem nestíhal zapsat vše, utíkal mi výklad a na zkoušku jsem se naučil ze skript.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednáška je postavená na skriptu a nemá oproti němu tak velkou přidanou hodnotu. Aby člověk pochopil daný důkaz, musí stejně doma skripta otevřít, a během semestru je stejně potřeba jen praktická část, která se dělá na cvičeních. Tedy pokud si člověk přečte doma skripta není nutné na některé přednášky chodit(Ale až ke konci semestru!!!)
      Jan Batysta
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [26]
    • Docentka Dvořáková se poměrně striktně drží skript, takže není potřeba si vše psát. Tím dává prostor pro pochopení přednášky a "udržení nitě". Přednáší s velkou lehkostí, srozumitelně.
      studijní průměr: neuveden
    • Doktorka Dvořáková je celkem sympatická a snaží se látku podávat co nejsrozumitelněji. Struktura přednášek je logická a tempo je také celkem přiměřené obtížnosti látky.
      studijní průměr: neuveden
    • Jej vedomosti a módny vkus.
      studijní průměr: neuveden
    • Je vidět, že docentka Dvořáková má lineární algebru skutečně v lásce a stejný pocit se snaží vyvolat ve studentech. Věřím, že se to občas i podaří. Každopádně jsou její přednášky příjemné a je cítit snaha, aby studenti skutečně co nejvíc pochopili.
      studijní průměr: neuveden
    • Lidský přístup. Je dobře, když dá přednášející najevo, že je také jen člověk.
      studijní průměr: neuveden
    • Oceňuji snahu vysvětlovat věci co nejjednodušeji, i když to občas není tak snadné.
      studijní průměr: neuveden
    • Oceňuji systematičnost výkladu, postupné "nabalování" látky, zápis na tabuli a precizně zpracovaná skripta.
      studijní průměr: neuveden
    • Odborník na svém místě.
      studijní průměr: neuveden
    • Opravdovou znalost látky, příjemný projev
      studijní průměr: neuveden
    • Poskytovanou zpětnou vazbu při řešení dobrovolných teoretických úkolů, pořádání hromadných cvičení
      studijní průměr: neuveden
    • Precizní přednášky, skvělé nadšení :)
      studijní průměr: neuveden
    • Rozhodne na prednášajúcom oceňujem precíznosť pri prednáškach. Doktorka Dvořáková nerobí takmer žiadne chyby pri prednáškach, čo treba oceniť. Prednášky idú v podstate rovnako ako skriptá, čo určite oceníte. Celkovo má LAL1 veľmi dobrý systém. Dobrovoľné úlohy na doma sú nie len skvelým prostriedkom na uľahčenie skúšky, ale pomáhajú učivo chápať viac do hĺbky.
      studijní průměr: neuveden
    • srozumitelný výklad
      studijní průměr: neuveden
    • Super-čitelné písmo a úprava. Text na tabuli jde přečíst i z hodně velkých úhlů.
      studijní průměr: neuveden
    • Systematičnost, doplnění informací z historie předmětu, ochotu při jednání se studenty.
      studijní průměr: neuveden
    • Tolik popsaných tabulí za přednášku jsem ještě neviděl.
      studijní průměr: neuveden
    • Úhledný zápis na tabuli.
      studijní průměr: neuveden
    • Výborná přednášející.
      studijní průměr: neuveden
    • Výbornou znalost problematiky, autorství skript lineární algebra 1.
      studijní průměr: neuveden
    • Zadávání teoretických úloh během celého roku, které můžou pomoci při zkoušce a zároveň slouží k hlubšímu zamyšlení o probírané látce a jejímu většímu pochopení.
      studijní průměr: neuveden
    • Zapálení do výkladu, přehledné zápisky na tabuli (i když jich někdy bylo víc než dost).
      studijní průměr: neuveden
    • Zápis na tabuli je přehledný. Skripta jsou moc povedená.
      studijní průměr: neuveden
    • Ochotná, usměvavá, evidentně se snaží, aby to studenti pochopili. Ihned po formulaci nových vět/pojmů dá konkrétní příklad.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Vlídný přístup a trpělivě odpoví i na hloupé a opakované dotazy.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Zpětná vazba ohledně teoretických úloh
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Na paní docentce Dvořákové nejvíce oceňuji její skriptum, které je ideální přípravou ke zkoušce. Dále se mi líbila ochota organizovat hromadná cvičení. Také si myslím, že je paní docentka obecně velice milá( i když u zkoušky vám toho moc neodpustí)
      Jan Batysta
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [21]
    • Bylo by dobře odhadnout, na které části tabule je ze strany vidět. Pak studenti v prvních řadách na kraji nevidí půl definice. Dále by bylo asi dobré jen neopisovat skripta a ozvláštnit nějak výklad,aby nezevšedněl.
      studijní průměr: neuveden
    • Do přednášek bych možná zavedla více příkladů z praxe, které by jistě u Lineární algebry vedly k celkově lepšímu pochopení látky. V přednáškách v podstatě cituje skripta, ovšem s příjemným projevem.
      studijní průměr: neuveden
    • Chyběly některé důkazy domácích úkolů, ale vzhledem k tomu že posílá slovní hodnocení a ochotně odpoví na jakýkoli dotaz tak je to jen drobnost. Možná trochu nešťastný styl mazání tabule, z větších úhlu bývala méně čitelná.
      studijní průměr: neuveden
    • Jediné co bych zmínil je, že občas je po doktorce Dvořákově těžké přečíst co je na tabuli napsané.
      studijní průměr: neuveden
    • Jet pomaleji, ale chápu, že to s časovou dotací nejde ruku v ruce.
      studijní průměr: neuveden
    • Monotónnosť a rýchlosť reči. Taktiež píše veľmi na tesno a niekedy to zo zadných radov nejde prečítať, ale vždy keď sa niekto sťažoval, tak vyšla v ústrety.
      studijní průměr: neuveden
    • Na začátku hodiny přijde, nastaví "hladinu" hlasu a celou přednášku odpovídá stejným tónem, což pro mě bylo ubíjející, hodina mi pak nebavila a nebyl jsem schopen udržet koncentraci. Úplně jsem nepochopil proč a ani se mi nelíbila téměř povinná praxe z polynomů v rámci přednášky (probíraly se právě a pouze na přednášce, která byla navíc) - upřednostnil bych, aby se to probíralo na cvičeních.
      studijní průměr: neuveden
    • nevím, přednášky mi přišly skvělé
      studijní průměr: neuveden
    • Omezit podobnost přednášené látky se skripty, občas mi připadalo že je v podstatě opisujeme, což určitě není špatně, jen mi například přístup Severina Pošty na matematické analýze přišel lepší.
      studijní průměr: neuveden
    • Pomalejší tempo, nebo ze začátku upozornit, že se budou opisovat skripta.
      studijní průměr: neuveden
    • Přednášelo se na mě příliš rychle, nebyla moc šance nechat si novou větu projít hlavou a trochu se nad ní zamyslet.
      studijní průměr: neuveden
    • Přednášky mi přišly někdy poněkud rozvláčné a mrzí mě, že již nebyl čas věnovat se lineární geometrii. Možná by bylo zajímavé zpestřit paletu důkazů i alternativními důkazy -- na přednáškách ukázané byly velmi podobné těm ve skriptech.
      studijní průměr: neuveden
    • Působí jako stroj, který chrlí obsah skript, které má uložené v paměti. Někdy probírá látku příliš rychle, nejde zachytit všechno, o čem mluví.
      studijní průměr: neuveden
    • Rozhodně by se dalo zapracovat na upoutání studentů. Hlavně způsobem výkladu. Často se mi zdály být přednášky monotónní.
      studijní průměr: neuveden
    • Snad jen trochu zvýšit hlasitost výkladu.
      studijní průměr: neuveden
    • srozumitelnost, vetší písmena, + žáci sedící na okrajích na tabuli nevidí
      studijní průměr: neuveden
    • Stále stejné tempo a monotónní hlas občas ubírají dosti na pozornosti studentů.
      studijní průměr: neuveden
    • Tolik popsaných tabulí za přednášku jsem ještě neviděl.
      studijní průměr: neuveden
    • Výklad je trochu monotónny. Písanie po každom voľnom kúsku tabule tiež nie je pre študentov veľká radosť.
      studijní průměr: neuveden
    • Neuškodila by občasná pauza v mluveném projevu, aby byl prostor trochu nové znalosti vstřebat.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>
    • Přednáška jede bez přestání celou hodinu, vzhledem k obtížnosti algebry na představu se každému stane že nepochopí někde nějaký krok a potom už se jen těžko chytá. Každý krok je okomentován ale, mě osobně to častokrát příliš nepomohlo.
      Jan Batysta
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [39]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 74 % [29]: 90%-100%
  • 2 : 12 % [5]: 75%-90%
  • 3 : 7 % [3]: 50%-75%
  • 4 : 5 % [2]: méně než 50%
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [39]

Průměr odpovědi: 1.72

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 41 % [16]: 1 (výborný)
  • 2 : 46 % [18]: 2
  • 3 : 12 % [5]: 3
  • 4 : 0 % [0]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5