Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

[02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 31 / 103
  • Procento hodnotících: 30 %
Průchodnost předmětu
  • Zapsaných na předmět: 103 studentů.
  • Ukončilo předmět: 54 studentů.
  • Průchodnost: 52 %
  • N :  Obecné poznámky k předmětu jako celku. [31]
    • Nebavilo mě to a moc jsem to ani po složení zkoušky nepochopil. Něco se tam počítá..
      Teodor Kováč studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • nejstrukturovanější ze všech fyzikálních předmětů
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Nová formulace klasické mechaniky pomocí Lagrangeova formalismu. Zajímavý jiný přístup, který mi pomohl lépe pochopit a ujasnit si některé věci z přednášek z mechaniky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Analytická mechanika - kinematika, dynamika hmotného bodu, soustavy částic, tuhého tělesa, Lagrangeův formalismus, zákony zachování, diferenciální a integrální principy.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Nic zde nespadne z nebe. Vše je odvozeno a vysvětleno.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • První část se berou transformace, poté Lagrangeův formalismus.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Teoretická fyzika je prvním krokem k fyzice na nové úrovni. Přechod mezi klasickým chápáním mechaniky a pokročilým je proveden vhodně.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Teoretická fyzika přináší docela jiný zajímavý pohled na mechaniku a fyziku obecně.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Mechanika obohacená o Lagrangeův formalismus popsaná trochu sofistikovanějším matematickým aparátem nabraným na algebře. Už to není vykoukávání z obrázků, ale vše popisujete matematicky, takže to najednou dává smysl.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Návrat k mechanike s trošku iným pohľadom. Čo sa týka fyzík, tak zatiaľ najkrajšie príklady (aspoň pre mňa). Nejaký čas mi trvalo, kým som sa do tej teórie dostal (počas skúškového), keďže som prednášky navštevoval iba na začiatku. Možno to bola chyba, neviem, ťažko povedať. Na nete sa dajú ľahko nájsť pekne spracované skryptá, ktoré krásne odpovedajú tomu, čo sa požaduje na skúške.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Vcelku hezky pojatý předmět, začátek se poměrně dlouho rozebírá, ale pak už to odsýpá. Problémy z mechaniky, které se objevily už v prvním ročníku, najednou mají jednoduché, elegantní řešení.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • hodne matematicke, zajimave
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Elegantní Lagrangeův formalismus aneb mechanika rigorozně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Těžší předmět, logicky vystavěný, těžký na chápání.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Konečně dává do souvislostí látku probíranou na MECH
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: PO
    • Docela zajímavý předmět.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • TEF1 byl arciübernejkrutopřísněji boží, zatím nejlepší věc co mě tu učili. V první části příjde zděšení nad značením následované hrátkami s tenzory, jejich transformacemi a na první pohled ne příliš triviálními identitami. Nepropadejte zoufalství nad indexovým gulášem, postupně si zvyknete a v druhé části se můžete těšit na zlatý hřeb - Lagrangeův formalismus, díky kterému elegantně vyřešíte úlohy z mechaniky, které jste třeba loni nedokázali nebo nepochopili. Co dodat - už se těším na TEF2.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Dobrý předmět. Pokud se člověk nezasekne na transformacích tak je TEF super.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Nový pohled na mechaniku.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Předmět je veden velice kvalitně, skripta jsou dobře čitelná a hlavně opravdu připraví ke zkoušce. Jediné, co člověka může zarazit, je mohutnost matematického aparátu. Ten by mohl být více probírán, třeba na cvičeních.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Příliš mnoho druhů čárek, šipek, vlnek, teček a dalšího zvěrstva.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Zajímavá látka, bohužel velmi špatné přednášky, ale perfektní cvičící vše nepravil.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Při prvním pohledu jde pouze o černou magii a tento pocit přetrvává po celý semestr, ale ke konci se skoro vše vyjasní. Otázky předem dané a skripta relativně dobře zpracované.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Teoretická fyzika byla pro mne černá magie, luštění hieroglyfů, hermetika. TEF je výrazně těžší než VOAF, ale kreditů je méně.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Zajímavý, ale zpočátku šok, je potřeba čas na pobrání látky a toho co se po studentovi vlastně chce.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • První část dvoudílného celku.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Identity a Lagrangián
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Jaderné inženýrství; role předmětu: PO
    • Mechanika trochu jinak
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • hezký předmět, konečně mechanika dává smysl, náročnost přiměřená
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Ne moc záživné přednášky.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Probírá se látka již známá z předmětů Mechanika, Elektřina a magnetismus nebo Vlnění, optika a atomová fyzika, ale s trochu jiným matematickým aparátem.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
N :  Oznámkujte předmět [31]

Průměr odpovědi: 1.87

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 35 % [11]: 1 (výborně)
  • 2 : 48 % [15]: 2
  • 3 : 9 % [3]: 3
  • 4 : 6 % [2]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5
N :  Odpovídala náročnost předmětu počtu získaných kreditů? [31]

Průměr odpovědi: 1.22

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 3 % [1]: nevyjádřeno
  • 2 : 67 % [21]: ano
  • 3 : 19 % [6]: Ne, kreditová dotace byla příliš nízká
  • 4 : 0 % [0]: Ne, kreditová dotace byla příliš vysoká