Anketa ČVUT
FJFI - předměty - zimní semestr 2016/17
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská

Hlavatý Ladislav prof. RNDr. DrSc. - [02TEF1] Teoretická fyzika 1

Hodnotící studenti
  • Počet hodnotících: 31 / 67
  • Procento hodnotících: 46 %
Celkové hodnocení [23]
1:
17 % [4]
2:
60 % [14]
3:
17 % [4]
4:
4 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.09

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.09
  • Medián: 1.40
  • Průměr hodnocení: 1.67
Hodnocení v roli přednášející [23]
1:
17 % [4]
2:
60 % [14]
3:
17 % [4]
4:
4 % [1]
5:
0 % [0]

Statistické údaje

  • Medián: 2.00
  • Průměr hodnocení: 2.09

Všichni učitelé

  • 75% hodnocení je v rozmezí 1.00 až 2.25
  • Medián: 1.42
  • Průměr hodnocení: 1.74
  • P :  Slovní vyjádření k navštíveným přednáškám. [9]
    • Nakonec jsem na ně přestala chodit, protože mi dělaly spíše zmatek v hlavě.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Přednášky určitě pomohli k pochopení problému
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Zajímavé, ale občas zmatečné.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Nevím jestli po letním semestru neklesly mé nároky na přednášející na minimum, ale podle mě byly přednášky z tefka velice přínosné. Lze si z nich odnést základní myšlenky i struktury odvozování, které jsou ve slabikáři popsané jen stručně.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Zcela určitě se vyplatí přednášky navštěvovat, nejlépe s vytisknutým slabikářem a nějakými čistými papíry, do kterých si člověk může přehledně zapisovat postup odvozování.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Skripta v podstatě ke zkoušce stačí ale některé úpravy jsou na přednáškách více rozebrány, takže mi přednášky přišli užitečné.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Vyhovovaly ve všem
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Ztráta času. Z přednášek jsem si nedokázal odnést víc než sešit popsaný divnými symboly. Navíc plný chyb.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • asi nemá smysl přednášku navštěvovat jen kvůli zápiskům, je mizivá naděje, že budou použitelné
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
  • Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [11]
    • vlastní zápisky, skripta Slabikář analytické mechaniky od prof. Hlavatého (výborně napsaná)
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Vlastní zápisky, Slabikář analytické mechaniky, zápisky ze cvičení. Skripta Teoretická fyzika (Tolar, Štoll) spíše neodpovídají probírané látce, ale můžou se hodit pro její doplnění. Je v nich také více rozebrán matematický aparát a čerpají se z nich příklady.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Poznámky ze cvičení a skripta.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Skripta i vlastní zápisky.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Skripta profesora Hlavatého jsou velice dobře zpracovaná.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • skiptá Analytická mechanika
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Slabikář analytické mechaniky + nějaká ta poznámka okolo
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • slabikář + zápisky z přednášek a cvičení (hlavně kvůli odvozování)
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Skripta z KF
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Teorie: 69 % slabikář analytické mechaniky 29 % vlastní zápisky z přednášek (převážně k doplnění slabikáře, hlavně odvození), 2 % Vybrané kapitoly z teoretické fyziky profesora Kulhánka (některé zajímavosti navíc). Příklady: 50 % příklady ze cvičení a některé další příklady ze skript Štoll, Tolar 50 % 1000 solved problems in classical physics (Ahmad A. Kamal)
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Skripta jsem brala jako hlavní zdroj, protože poznámky z přednášek byly často chaotické a chyběli navazující vysvětlivky k jednotlivým početním úkonům, které ve skriptech nechyběli.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
  • Z :  Poznámky ze skládání zkoušky (průběh, náročnost, objektivita zkoušejícího, apod...) [17]
    • Vyplatí se napsat dobře zápočtové testy a nechat si tak odpustit zkouškovou písemku. Zkouška byla objektivní, náročnost odpovídající.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Je možné odpustit písemný test, jestliže student dosáhl v zápočtových testech dostatečné množství bodů (např. >7.8 z 8 bodů). U zkoušky jsou testy náročnější, ale je na ně dost času. Po splnění písemného testu (>2 body ze 4) se pokračuje ústní zkouškou, která zohledňuje výsledek v písemné části (2 body -> otázka na "E", 4 body -> otázka na "A"). Student si může pohoršit či polepšit, většinou se profesor Hlavatý zeptá na 2-3 otázky. Na známku "A" se zeptá na látku označenou "*" ve Slabikáři. Překvapilo mě, jak relativně krátká ústní zkouška je.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • člověk dostane otázku podle výsledku praktické části (obtížnost), při zkoušení na známku A je potřeba vědět i ohvězdičkované partie ze skript
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Je možnost mít odpuštěnou písemku. Byl to i můj případ, takže jsem šla pouze na ústní, kde jsem dostala jednu otázku a po jejím zodpovězení šla se známkou domů. Pokud chcete A, musíte umět ohvězdičkované části skript. Líbí se mi, že je to takto předem dané.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Kvalitně organizovaná zkouška, odpovídající očekávání
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Písemka je založená hlavně na Lagrangeově formalismu. A zkoušení je rychlé, tedy pokud víte co se po vás chce.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Docela fajn zkouška, pan profesor byl velice příjemný a spíš než odvozování po nás chtěl vědět co na čem závisí, co je funkce, co vektor a celkový přehled v látce. Když někdo neuměl odvození tak pomohl, a naopak mi přišlo, že oceňoval i vlastní inovaci. Celkově se rozdávaly docela pěkné známky, jen na A je třeba umět i hvězdičkové kapitoly.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Skúška prebieha v príjemnej atmosfére. Pokiaľ sa na to človek pripravil nie je sa čoho báť.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Zkoušková písemka byla na úrovni zápočtových písemek, náplní hlavně z druhé půlky semestru (integrály pohybu, pohyb tuhého tělesa, hmotný bod vázaný na těleso...). U ústní byl někdo byl za 10 minut venku, někdo tam pobyl déle (záleželo za otázce), ale obecně není na dlouho. Vzhledem k menšímu objemu látky nepovažuju TEF1 za strašáka, jen je potřeba se v tom zorientovat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Písemná část nebyla nijak zvlášť náročná, důležité je správně přečíst zadání a uvědomit si, co se po vás doopravdy chce. Čekání na výsledky nebylo úplně nejlepší, ale za komentář k opravené písemce to stojí. Vyplatí se při čekání opakovat teorii popřípadě si skočit na oběd. Teoretická část se dá odsunout na jiný zkouškový termín, což oceňuji. Okruhy k ústní zkoušce jsou dopředu známé, doporučuji v průběhu roku postupně zpracovávat podle postupu v přednáškách. Důležité je vědět co znamená které písmeno, co je funkcí čeho a do čeho dosazuji co. Čím víc toho napíšete k tématu na papír, tím méně doplňujících šťouravých otázek.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Ústní část už byla méně stresující, písemka mi však přišla docela náročná. Jak ale říkám, na ústní části je profesor milý, když vidí, že máte na papíře vše podstatné, nerýpe se v tom a vzápětí odcházíte se známkou (jinou než F).
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Náročnost otázek u ústní odpovídala počtu bodů získaných z praktické části.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Zkoušející dal otázku na základě dosaženého počtu bodů u praktické části a tím zvyšoval pravděpodobnost celkového zvládnutí zkoušky.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Zkouška je zvládnutelná dost dobře a ani člověk nemusí využívat možnost dělení písemné a ústní do více dnů.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Písemná část těžší (záleží ale termín od termínu), ústní pak jen lehký doplněk.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Test náročný, u ústní části jsem potkal téma, které se nebralo na cvičení, neuměl jsem. Naštěstí zkoušející nabídl jinou otázku, prošel jsem.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Zkouška celkem ok. Člověk musí projí písemkou, která je velice podobná zápočťákům a následně prohodit doslova pár slov s prof. Hlavatým a je hotovo..
      Teodor Kováč studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
  • P :  Co na přednášející(m) oceňujete? [10]
    • nadšení pro předmět, ochota vysvětlovat
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Napsal hezká skripta.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Pan Hlavatý jistě ví o čem mluví, teoretická fyzika je zřejmě pro něj jistým oddechem.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Energii a hezky napsaný Slabikář.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Tá krátka prestávka počas prednášky nie je vôbec zlá vec.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • zapálení, 5min přestávky, skvělý slabikář analytické mechaniky a úsměv na tváři
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Znalost problematiky, ochotu vyjasnit náročnější pasáže
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Nový pohled na mechaniku. Mluvil nahlas a celkem srozumitelně a ochotně a rád odpovídal na dotazy.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Vyhovoval ve všem
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • dělá na přednáškách všechna odvození, ačkoliv třeba nejsou ve skriptech, ani požadovány u zkkoušky
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
  • P :  V čem by se měl(a) přednášející zlepšit (struktura přednášek, srozumitelnost, zápis na tabuli, apod...)? [12]
    • Dávat více pozor na značky nad písmeny, studentům co nejsou plně koncentrovaní to pak dělá problém a stěžují si.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • neškodilo by někdy možná trochu zpomalit, dbát na zápis na tabuli a méně chybovat
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Fyzikální elektronika; role předmětu: PO
    • Nezapomínat všechny ty vlny, stříšky, tečky. Když to vidíte poprvé, tak je potřeba, aby bylo vše zapsáno precizně a pomohlo to pochopení, proč se to a kde používá. Přišlo mi to vykládané i zbytečně složitě, nejednou se mi stalo, že na cvičení jsem látku chápala, přišla jsem na přednášku a zase jsem to odpochopila.
      studijní průměr: <1.0, 1.5>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • Nič "nepoteší študenta viac ako keď začne mazať časť vecí na tabuli, pripisovať indexy a niečo zase nechá nezmenené. V zošite to totižto moc nejde.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
    • první dva bloky, při kterých se zaváděla nová značení a obecně se hodně indexovalo, byly docela zmatené
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Experimentální jaderná a částicová fyzika; role předmětu: PO
    • Trochu mi vadilo, že pan profesor neustále přecházel z jedné strany tabule na druhý a neustále doplňoval šipku sem, šipku tam... Jako si ve všech fyzikálních předmětech by nebylo na škodu v průběhu hodiny zdůraznit, kam se vlastně chceme dostat.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Občas trochu lépe psát na tabuli, dodržovat rozumnou velikost zápisu, některá písmena se mohou plést. Při odvozování nepoužívat ekvivalentní úpravu ?mazání?, ačkoliv k tomu tabule svádí, když člověk zapisuje s malým zpožděním oproti přednášejícímu, dokáže mu to rozhodit celou přednášku. Slabikář k přednáškám je úžasný, ale koncové kapitoly o principech mechaniky jsou v nich popsány neúplně a na přednáškách mi přišel výklad této partie chaotický.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Výrazný chaos ve značení: stříšky, tečky, čárky, podtržítka, smazaná podtržítka atp. Za pomoci skript však lze zápis celkem korigovat.
      studijní průměr: (2.5, 3.0>; studijní obor: Inženýrství pevných látek; role předmětu: PO
    • Na tabuli byly poznámky často chaotické a člověk nevěděl co se zrovna odvozuje a kde rovnice končí a začíná.
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • Struktura přednášek i srozumitelnost dobrá. Zápis na tabuli je ovšem lehce zmatečný.
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Fyzika a technika termojaderné fúze; role předmětu: PO
    • Zlepsit strukturu psani na tabuli
      studijní průměr: (2.0, 2.5>; studijní obor: Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření; role předmětu: PO
    • chaos na tabuli, ani schémata, která měla pomoct pochopení, mi nijak nepomáhala
      studijní průměr: (1.5, 2.0>; studijní obor: Matematické inženýrství; role předmětu: PO
P :  Kolik jste odhadem navštívili přednášek? [23]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 34 % [8]: 90%-100%
  • 2 : 8 % [2]: 75%-90%
  • 3 : 21 % [5]: 50%-75%
  • 4 : 34 % [8]: méně než 50%
Z :  Z čeho jste se učil(a) na zkoušku (skripta, zápisky, jiné zdroje, případně jaké)? [36]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 2 % [1]: Vlastní zápisky
  • 2 : 47 % [17]: Skripta
  • 3 : 0 % [0]: Wikiskripta
  • 4 : 11 % [4]: Jiné zdroje (do komentáře napište jaké)
Z :  Zkoušející nabídl(a) dostatek termínů zkoušek. [25]

Průměr odpovědi: 0.00

1 :
2 :
3 :
4 :

Odpovědi

  • 1 : 12 % [3]: nevyjádřeno
  • 2 : 76 % [19]: Ano a byly dobře rozvrstvené
  • 3 : 8 % [2]: Ano, ale byly špatně rozvrstvené
  • 4 : 4 % [1]: ne
P :  Oznámkujte přednášející(ho) [23]

Průměr odpovědi: 2.09

1 :
2 :
3 :
4 :
5 :

Odpovědi

  • 1 : 17 % [4]: 1 (výborný)
  • 2 : 60 % [14]: 2
  • 3 : 17 % [4]: 3
  • 4 : 4 % [1]: 4
  • 5 : 0 % [0]: 5